Per metus pasitraukus iš verslo nuomonių lyderių topo keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart itin daug naujų veidų – beveik pusė dvidešimtuko. Kone dukart atitrūkęs nuo kitų pagal komunikacijos aktyvumą pirmauja Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, o ryškiausią šuolį padarė LPSK pirmininkė Inga Ruginienė, rodo „Kantar“ tyrimas.

V. Vasiliauskas š. m. pirmą pusmetį kone dukart padidino savo citatų skaičių palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai ir palypėjo tope trimis pozicijomis aukštyn (625 pasisakymai). Į aukštą ketvirtą vietą pateko dar vienas naujas tope komentatorius – I. Ruginienė, pernai išrinkta Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė.

„Aukštą poziciją V. Vasiliauskui lėmė daugiausia krizinė komunikacija – aktyvūs komentarai apie Seime vykdytą krizės tyrimą ir pinigų plovimo per bankus tyrimus. O profesinių sąjungų atstovę į top penketuką iškėlė pasisakymai apie viešojo sektoriaus atlyginimus, MMA didinimus ir svarstymus darbo skelbimuose rodyti atlygį. Dar niekada profesinių sąjungų atstovas nebuvo taip aukštai mūsų nuomonių lyderių tope – jos pirmtakas pernai su kone 2,5 karto mažesniu citatų skaičiumi buvo topo apačioje“, – pranešime žiniasklaidai sakė „Kantar“ Lietuvoje komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Linas Spėčius
Linas Spėčius
© Bendrovės archyvas


Didžiausios rokiruotės – antroje dvidešimtuko pusėje

Be minėtos I. Ruginienės, tope atsirado dar keli nauji vardai, kurių nebuvo pernai tuo pačiu metu, vienas jų – „Investuok Lietuvoje“ atstovas Mantas Katinas, tačiau tope nebeliko Investuotojų forumo atstovės Rūtos Skyrienės. Dvidešimtuke įsitvirtino jau pernai II pusmetį matyti Mantas Zalatorius (LBA) ir Kristina Meidė („Maxima“). Šarūnas Ruzgys, kaip Lietuvos investicinių ir pensinių fondų asociacijos atstovas, pateko į TOP20 dėl gausių komentarų apie šiemet vykusią pensijų reformą; į topą naujai pateko ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos vadovas Danas Arlauskas.

„Nemažai erdvės dvidešimtuke besitraukdami iš verslo komentatorių arenos padarė ryškūs nuomonės lyderiai: Gitanas Nausėda, tapęs prezidentu, ir buvęs Laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas, palikęs institutą ir išvykęs vadovauti JAV organizacijai Foundation for Economic Education. Gera vieta tuščia nebūna ir atsilaisvinusias ekspertų nišas užpildė kiti komentatoriai, nors bendras topo citatų skaičius sumenko daugiau kaip dešimtadaliu“, – lentelę analizavo L. Spėčius.

Ž. Šilėnas, vienas aktyviausių komentatorių, palikęs LLRI pavasarį, vis dar patenka į pusmečio aktyviausiųjų topą ir kol kas sąraše nesimato prilygstančio LLRI įpėdinio. Pasak L. Spėčiaus, potencialo juo tapti turi rugsėjį prie LLRI prisijungusi I. Genytė–Pikčienė, pernai buvusi nuomonių lyderių tope kaip „Luminor“ ekspertė.

Kita ekonomistė verslo komentatorių topeRūta Vainienė, būdama nepriklausoma ekonomiste užėmė 7 vietą pernai, šiemet tapusi LPĮA atstove, užima 12 vietą, panašią į pernai turėtą jos pirmtako Lauryno Vilimo.

„Iki“ atstovė padarė didžiausią šuolį

Antroje sąrašo vietoje su daugiau kaip trimis šimtais citatų esanti B. Čaikauskaitė, palypėjo į šią poziciją per 6 laiptelius aukštyn. Pasak „Kantar“ eksperto, tai aukščiausias šiemet šuolis dvidešimtuke ir bene geriausias prekybos tinklų rezultatas per stebėjimo istoriją.

„Vasarą B. Čaikauskaitė pasitraukė iš „Iki“ komandos, laikas parodys kaip seksis šiam prekybos tinklui išlaikyti savo atstovės turėtą mažmeninės prekybos komentatorės-flagmanės poziciją“, – nuomonių lyderių tyrimą komentavo L. Spėčius. Šiemet dvidešimtuką papildė ir dar vieno prekybos tinklo, „Rimi“, atstovė – Giedrė Buivydienė. O bendrą pasisakymų kiekį mažmena didino nežymiai, 1 procentu, pagal pasisakymų kiekį tarp keturių sektorių užimdama trečdalį rinkos.

Socialiniuose tinkluose lyderių trejetukas kitoks

Kai kurie iš topo komunikatorių aktyviai reiškiasi ir socialiniuose tinkluose, tačiau čia top trejetukas yra kitoks nei žiniasklaidoje. „Kantar“ suskaičiavus pasisakymus, kurie siejasi su ekonominiais ar socialiniais klausimais, „Facebook“ lyderiauja Ž. Mauricas („Luminor“), R. Dargis (LPK) ir I. Ruginienė (LPSK).

Nuomonių lyderių reitinge į pirmą vietą išsiveržė Vitas Vasiliauskas
© Organizacijos nuotr.


Daugėja kalbėtojų, bankai – lieka aktyviausi

Bendras verslo nuomonės lyderių skaičius pirmą pusmetį padidėjo beveik 6 proc., ypač bankininkystės, telekomunikacijos ir mažmeninės prekybos sektoriuose (apie 15 proc.). Net ir sumažinę pasisakymų kiekį 12 procentų, bankai toliau išlieka aktyviausiai komunikuojančiu sektoriumi – ir pagal pasisakymų kiekį, ir pagal atstovų skaičių. Pirmajame nuomonės lyderių dešimtuke yra keturi bankų atstovai: ilgametis lyderis N. Mačiulis („Swedbank“, III vieta), T. Povilauskas (SEB), Ž. Mauricas („Luminor“) ir M. Zalatorius (Lietuvos bankų asociacija).

„Palyginti su pernai, matome toliau mažėjančią kalbėtojų koncentraciją – panašu, kad komunikacijos stengiamasi nesutelkti vieno kalbėtojo rankose, taip pernelyg nesutapatinant vieno kalbėtojo su įmonės ar organizacijos komunikacija“, – sakė „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Tope nebeliko ir pernai vienintelio patekusio draudikų atstovo (A. Žiukelio, BTA). Telekomunikacijų sektorius šį pusmetį komunikavo vangiau nei pernai (13 proc. mažiau pasisakymų), taip pat neturi nei vieno sektoriaus atstovo tope ir panašiai kaip draudimas, užima per dešimtadalį verslo sektorių pasisakymų.

„Draudimo sektorius yra ir tarp labiausiai šį pusmetį mažinusių citatų skaičių – jų sumažėjo 39 proc., penktadaliu sumažėjo ir jų atstovų. Į aktyviausių bendrovių dešimtuką jie dar patenka, bet taip pat pakrito keliomis pozicijomis žemyn. O telekomunikacijų sektoriaus artimiausiam atstovui iki topo reikia kone dvigubai intensyvesnės komunikacijos“, – sakė L. Spėčius.

Vertinant nuomonės lyderių TOP20 pagal pasiektą auditoriją – pirmoje sąrašo vietoje esantis V. Vasiliauskas pirmauja ir čia, pasiekęs 43 mln. kontaktų, antra B. Čaikauskaitė – 35,5 mln., trečioje vietoje esanti I. Ruginienė – 27 mln. kontaktų.

„Kiekvienas kalbėtojas esantis dešimtuke turi ne mažiau kaip apie 12 mln. kontaktų, o antrajame dešimtuke – apie dešimt milijonų kontaktų – tad statistiškai kiekvienas gyventojas per pusmetį išgirsta bent keturis pasisakymus komentatoriaus, esančio šiame tope“, – verslo nuomonės lyderių tyrimą reziumavo „Kantar“ ekspertas.

Apie nuomonių lyderių tyrimą

Nuomonių lyderių tyrimas kasmet atlieka bendrovė „Kantar“, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį. Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 metų pirmą pusmetį.

M360