Skelbiama, kad 2025-aisiais prekių ženklų biudžetai nuomonės formuotojų rinkodarai sudarys 39 milijardus dolerių (10 proc. daugiau nei pernai), o kūrėjų kuriamas turinys ir reklaminės integracijos lenks tradicinę reklamą tiek daromos įtakos, tiek atsiperkamumo atžvilgiu.
Kodėl nuomonės formuotojų rinkodara įgyja vis didesnį pagreitį ir tampa neatsiejama rinkodaros ir net verslo strategijų dalimi? Žemiau – pagrindinės tendencijos 2025-iesiems.
1. Vis dažniau rinksis ne prekių ženklai, bet talentai
Pasak CreatorIQ tyrimo, turinio kūrėjai vis dažniau tampa pagrindiniais sąlygų diktuotojais. Tyrimas atskleidžia, kad 84 proc. kūrėjų atsisako reklaminės integracijos pasiūlymų, jei jų netenkina produktų ar paslaugų kokybė, net ir gavę patrauklias finansines sąlygas. Be to, šio tyrimo duomenys taip pat atskleidžia, kad 87 proc. kūrėjų pasaulyje, pasirinkdami bendradarbiavimo partnerius, atsižvelgia į įmonių tvarumo iniciatyvas, įtraukties ir įvairovės principus bei asmeninių vertybių suderinamumą su prekių ženklo filosofija.
Dar vienas reikšmingas aspektas – 99 proc. kūrėjų nurodo, kad kūrybos kontrolė turi likti jų rankose ir dėl to net nediskutuoja, nes turinio kūrimas pagal asmeninį braižą stiprina jų autentiškumą ir ryšį su auditorija. Prekės ženklams rekomenduojama aiškiai komunikuoti savo lūkesčius ir remtis kūrėjų turinio pavyzdžiais, siekiant bendro vizijos supratimo. Nepaisant vis didesnės talentų įtakos, ir jiems reikės prisitaikyti ir į prekių ženklus žiūrėti kaip į partnerius. Vis dažniau bus akcentuojamas bendradarbiavimo stilius, kuris grindžiamas abipuse nauda, o ne vienpuse kontrolės pozicija.
2. Prioritetas – turinio kokybei, o ne skaičiams
Dar vienas pokytis, brendęs pastaruosius keletą metų, yra didėjantis dėmesys turinio kokybei ir auditorijos įsitraukimui, o ne vien auditorijos dydžiui. Socialinių tinklų algoritmams ir prekių ženklams vis labiau vertinant turinio efektyvumą, kūrybiškumą ir ryšį su auditorija, kūrybiškumo svarba tik didės. Kūrėjų įtraukimas į rinkodaros strategijas tampa būtinu sprendimu, o organizacijos vis dažniau siekia tiksliai įvertinti investicijas į šias iniciatyvas. Pagrindiniai sėkmės rodikliai šioje srityje bus auditorijos įsitraukimas, parodymų skaičius ir konversijos. Šis pokytis, tikėtina, skatins didėjančią konkurenciją tarp kūrėjų, todėl pagrindine jų užduotimi taps aktualumo išlaikymas ir nuoseklus vertės kūrimas savo auditorijai.
Pasak tyrimų, vidutinio dydžio kūrėjai (100–300 tūkst. sekėjų) generuoja didžiausią investicijų grąžą, nes geba suderinti autentiškumą su plačiu pasiekiamumu. O didesni kūrėjai (300 tūkst. – 1 mln. sekėjų) pasižymi stipresnėmis ir nuoseklesnėmis partnerystėmis. Prekių ženklai taip pat pereina nuo abstraktaus „autentiškumo“ siekio prie tikslingumo – kampanijos vis dažniau derinamos su kūrėjo ir produkto vertybėmis.
3. Dirbtinis intelektas tampa neatsiejamu įrankiu kūrėjams ir prekių ženklams
Dar viena ryški tendencija – dirbtinis intelektas (DI), kuris suteikia naujų galimybių tiek kuriant turinį, tiek užtikrinant efektyvumą. CreatorIQ tyrime teigiama, kad 42 proc. rinkodaros specialistų naudoja DI socialinių tinklų antraštėms ir trumpiems turinio įrašams kurti, o idėjų generavimas yra antras pagal populiarumą DI panaudojimo būdas.
Nuomonės formuotojų rinkodaroje DI ne tik didina kūrėjų darbo našumą, bet ir padeda prekių ženklams tiksliau matuoti investicijų grąžą. Be to, automatizuoti DI agentai jau greitai galės supaprastinti kampanijų procesus – nuo teisinių patikrinimų ir atitikimo reikalavimų analizės iki tiekėjų atrankos. Influencity skelbia, kad viena iš esminių DI funkcijų, kuri įsivyraus nuo šių metų – gebėjimas spręsti priskyrimo (angl. attribution) iššūkius, geriau susiejant vartotojų įsitraukimo duomenis su kampanijų rezultatais.
4. Video turinys ir toliau karaliaus, o kūrėjai turinį vystys skirtinguose kanaluose
Naujienų šioje srityje nėra daug – vaizdo turinys ir toliau išliks svarbiausias socialinių tinklų strategijų formatas: net 49 proc. prekių ženklų jį įvardija kaip generuojantį geriausius rezultatus. CreatorIQ duomenimis, tarp kūrėjų dominuoja „TikTok“ platforma, kur reguliariai kuria 68 proc. kūrėjų, tačiau Lietuvos kontekste „Instagram“ išlieka pagrindine platforma. Pastebima ir kita tendencija – turinys ilgėja, o ypač populiarėja 3–10 minučių formatas, nes auditorijos ieško gilesnių ir labiau įtraukiančių istorijų. „TikTok“ ir „YouTube“ jau reaguoja į šią tendenciją, siūlydamos tam pritaikytus formatus.
Taip pat tikėtina, kad vis daugiau kūrėjų ims aktyviai diversifikuoti savo veiklą ir neapsiribos turinio kūrimu tik vienoje platformoje, kas leis pasiekti įvairesnes auditorijas ir sumažins priklausomybę nuo vieno kanalo bei suteiks daugiau lankstumo bei atsparumo greitai besikeičiančioje skaitmeninėje erdvėje. Tikėtina, kad vis daugiau prekių ženklų integracijų su turinio kūrėjais pamatysime ir tokiose platformose kaip LinkedIn, kur šiandien labiau įprasta kurti turinį apie savo atstovaujamą organizaciją ar verslą.
5. Akcentas teisėms į kūrėjų turinį
Dar viena tendencija – didės susitarimų dėl turinio teisių svarba. Daugiakanalės turinio naudojimo teisės tampa itin reikšmingos, kai kūrėjų sukurtas turinys naudojamas įvairiuose kanaluose – tiek skaitmeniniuose, tiek fiziniuose formatuose. Prekių ženklams, susitarus dėl tokių panaudojimo galimybių, tai leis maksimaliai išnaudoti auditorijos pasiekiamumą, išlaikant nuoseklią žinutę ir prekės ženklo identitetą. Turinio pakartotinis naudojimas skirtingose kampanijose ne tik didins efektyvumą, bet ir stiprins ilgalaikį prekės ženklo matomumą, o turinio kūrėjams suteiks geresnes finansines sąlygas.
6. Kaip išlikti aktualiais? Fokusas į autentiškumą, lankstumą ir ryšio kūrimą
Turinio kūrėjų sėkmę šiais metais lems autentiškumas, turinio kokybė ir bendruomenės pripažinimas. Kaip niekada bus svarbu būti reikalingais savo auditorijai. Taip pat bus itin svarbu reaguoti į socialiniuose tinkluose atsirandančias tendencijas, kurias geriausiai atpažįsta talentai, tačiau turi atkreipti dėmesį ir prekių ženklai. Kadangi tendencijų gyvavimo ciklas vis trumpėja, platformos kaip TikTok ir Instagram reikalauja greitos reakcijos, nes jų populiarumas gali išnykti vos per kelias valandas ar dienas. Kūrybiniai sprendimai, orientuoti į humorą, empatiją ir personalizuotą turinį, stiprins auditorijos įsitraukimą, o pagrindine kūrybos ašimi, nepaisant DI galimybių, išliks unikalus kūrėjų požiūris. Greitai kintančių tendencijų kontekste prekių ženklai, suteikdami kūrėjams kūrybinę laisvę, turės išlaikyti balansą tarp lankstumo ir ištikimybės savo vertybėms. Didžiausią sėkmę tiek kūrėjams, tiek prekių ženklams užtikrins ilgalaikės partnerystės – ypač su nišiniais kūrėjais, nes jos stiprina patikimumą ir ryšį su jų dažnai itin lojalia auditorija.
2025-aisiais nuomonės formuotojai niekur nedings, priešingai – jų vaidmuo rinkodaroje ir versle taps vis svarbesnis, tik vis dažniau girdėsime juos įvardijamus kaip turinio kūrėjus ir talentus. Kūrėjų ekonomikos ateitis priklausys ne nuo sekėjų skaičiaus, o nuo gebėjimo kurti kokybišką turinį ir autentišką ryšį su auditorija. Kaip tai pritaikyti prekių ženklams? Investuoti į ilgalaikes partnerystes, kurios stiprina pasitikėjimą ir auditorijos įsitraukimą, įtraukti kūrėjus į visą rinkodaros procesą – nuo idėjų generavimo iki įgyvendinimo, bei skirti prioritetą vertės komunikacijai, o ne vien trumpalaikiams pardavimų tikslams. Tik tie prekių ženklai, kurie kurs tvarius ryšius su kūrėjais ir orientuosis į kokybę, užsitikrins savo aktualumą šioje dinamiškoje rinkoje.
Magdalena Sabalė yra talentų agentūros „Personal“ įkūrėja, nuomonės formuotojų rinkodaros ekspertė. „Personal“ atstovauja tokioms nuomonės formuotojoms kaip Karolina Meschino, Indrė Kavaliauskaitė, Inga Žuolytė ar ypač stipriai pastaraisiais metais Instagram platformoje augusiai Vaidai Gudonytei. 2024-aisiais agentūra taip pat pradėjo atstovauti Dominykai Venciūtei, aktyviai kuriančią turinį LinkedIn platformoje.