Rinkodaros ekspertė prekės ženklams siūlo ambasadorių paieškoms skirti pakankamai laiko bei pastangų, nes tik tuomet influenceriai suteiks naudos, o investicijos – atsipirks. Savo patarimus J. Baltakytė grindžia darbo patirtimi su skirtingais Baltijos šalių nuomonės formuotojais. Pasak jos, vienų turinys stebina kokybe, kiti pribloškia vizualumu, o treti kuria itin šiltą ryšį.

Prekės ženklo advokatai

Ilgalaikė partnerystė – tokį santykį su nuomonės formuotojais prekės ženklams siūlo J. Baltakytė. Tiesa, ji pabrėžia, kad šiam bendradarbiavimui prireiks tinkamo pasiruošimo. Pašnekovės teigimu, ne vienerius metus trunkantis ryšys su influenceriu reikalauja itin kruopštaus atsirinkimo bei visų naudų ir potencialių grėsmių įvertinimo. Anot J. Baltakytės, vartotojai nuomonės formuotoją ilgą laiką sies su prekės ženklu, todėl verta viską gerai apgalvoti, nes ambasadoriui patikimas ypač svarbus organizacijos įvaizdžio kūrimo vaidmuo.

„Ilgalaikį bendradarbiavimą su nuomonės formuotojais pradėjome nuo 2017-ųjų. Esame vienas iš nedaugelio prekės ženklų, ieškančių tokių partnerių. Žinome, kad ambasadorius yra mūsų veidas viešumoje. Jų pagrindinė užduotis – didinti produkto bei prekės ženklo žinomumą, teisingai iškomunikuoti pagrindines produkto funkcijas bei naudas, kurias jis gali suteikti vartotojui.

Nuomonės formuotojai pasakoja ne tik mūsų istoriją, dalyvauja įvairiuose projektuose, bet ir lemia naudotojų pasirinkimus. Todėl jie turi būti atviri: atsakyti į pačius įvairiausius klausimus – nuo „kada pasirodys tam tikras produktas, kiek jis kainuoja, kur jį pirkti?“ iki „ar tikrai verta įsigyti“ ir „ar naudotų produktus, jeigu nedirbtų su mumis?“. Nuomonės formuotojai yra tikri prekės ženklo advokatai viešumoje“, – apie patirtį su influenceriais i kalba „Huawei“ Baltijos šalių skaitmeninės rinkodaros vadovė.

Judita Baltakytė

Todėl J. Baltakytė akcentuoja – ypač svarbi ne tik partnerių reputacija, bet ir įsitraukimas. Nuomonės formuotojai geba pasiekti tas auditorijas, kurios prekės ženklų kanalams yra tolimos, taip reprezentuodami organizaciją ir pasakodami apie ją iš asmeninės, kaip vartotojo, perspektyvos.

„Patarčiau nuodugniai išnagrinėti savo auditoriją ir apsibrėžti, ką su ambasadoriais norite pasiekti – padidinti pardavimus, sustiprinti prekės ženklo pozicionavimą ar įvesti naują produktą į rinką. Atlikus šiuos namų darbus, galima pradėti paieškas. Verta stebėti, ką veikia ir kokiomis vertybėmis gyvena išsirinktas prekės ženklo ambasadorius, pasidomėti, su kokiais prekės ženklais jis dirba ar dirbo – tai irgi labai svarbu“, – sako J. Baltakytė.

Dėkoja, vadinasi, vertina

Pašnekovės nuomone, prekės ženklo ambasadoriaus atranka – kruopštus ir atsakingas procesas, todėl sprendimus reiktų priimti remiantis realiais influencerio rodikliais. J. Baltakytė teigia – vadovautis pravartu skaičiais, o ne nuojauta. Tačiau „Huawei“ atstovė įsitikinusi, kad net ir jie dar nėra lemiami: jei nuomonės formuotojas tiki prekės ženklu ir produktais, tobulu atveju – jau šiuos naudoja – galima tikėtis gerų rezultatų.

Pašnekovė tikra: atradus tinkamą nuomonės formuotoją, darbas taps kur kas paprastesnis. Influenceris savo noru rekomenduos produktą ar paslaugą sekėjams ne tik todėl, kad jam už tai mokama – tiesiog nuoširdžiai mėgausis tuo, ką siūlo.

„Ne mažiau svarbus yra ir ryšys tarp įmonės atstovo bei ambasadoriaus. Visi mes esame žmonės, turime tiek gerų, tiek ir blogų dienų. Galbūt skamba beprotiškai, tačiau patarčiau to nepamiršti. Kalbėtis ir diskutuoti, išklausyti nuomones, pasiteirauti, ar siūlomas turinys ir komunikacijos žinutės į paskyras įsilies natūraliai. Tikrai verta skirti savo asmeninio laiko ir pasidomėti, ką veikia, kuo domisi ir kuo gyvena prekės ženklo ambasadoriai“, – apie artimo ryšio reikšmę pasakoja J. Baltakytė.

Paklausta, kada galima tikėtis raškyti sėkmingos partnerystės vaisius, pašnekovė siūlo apsišarvuoti kantrybe. Pasak rinkodaros ekspertės, vartotojų pasitikėjimas nuomonės formuotojais neatsiranda per savaitę, mėnesį ar pusmetį. Šį kelią J. Baltakytė vadina ilgu ir sunkiu, nueinamą tik prekės ženklui bei ambasadoriui žengiant kartu.

„Manau, geriausias vartotojo įvertinimas ir pasitikėjimo parodymas nuomonės formuotojui – žinutė su nuotrauka, kad įsigijo jo reklamuojamą produktą. Labai džiaugiuosi, kai mes iš savo ambasadorių gauname ekrano nuotraukas su sekėjų padėkomis už nuoširdžias rekomendacijas, patarimus, nuolatinį darbą su tais pačiais prekės ženklais“, – mintimis dalijasi „Huawei“ Baltijos šalių skaitmeninės rinkodaros vadovė.

Baltijos rinka: kartu ir artima, ir tolima

Kalbėdama apie atstovaujamo prekės ženklo ambasadorius, J. Baltakytė teigia, kad Baltijos šalyse „Huawei“ teko bendradarbiauti su įvairių sričių atstovais: fotografais, sporto treneriais, TV laidų vedėjais, stilistais, technologijomis besidominčiais asmenimis. Ji taip pat pažymi, kad darbas su influenceriais Baltijos šalyse skiriasi.

„Visa Baltijos šalių rinka yra be galo skirtinga ir savita. Lietuvoje ji labiausiai pažengusi – čia gerokai daugiau influencerių: tiek mažesnių, tiek didesnių. Pasiūla – milžiniška, o kuriamas turinys – labai kokybiškas. Estijoje nuomonės formuotojai išsiskiria vizualiai labai stipriomis žinutėmis, tačiau ten daug sekėjų turinčių influencerių yra vos keletas. Man tai yra absoliutaus vaizdo turinio kūrėjų rinka. Estijos influenceriai puikiai pasakoja savo gyvenimo, kasdienybės, fotografijos, gamtos istorijas, kurias norisi sekti. Latvija pasižymi tuo, kad čia makro-influencerių nėra itin daug, nuomonės formuotojų kuriamas turinys yra paprastesnis, bet labai savas ir šiltas“, – komentuoja J. Baltakytė.

Bendrai vertindama influencerių rinką, pašnekovė neslepia džiaugsmo, kad reklamos žymėjimas pagaliau tapo privalomas. Anot jos, tai lemia atsakomybę tiek prekės ženklams, tiek jų ambasadoriams. „Huawei“ atstovės teigimu, anksčiau neetiška ir nesąžininga būdavo matyti akivaizdžią influencerio reklamą be žymėjimo, kurią pašnekovė vadina nepagarba savo sekėjams bei jų apgaudinėjimu.

„Kalbant apie nuomonės formuotojų rinkodaros ateitį, esu tikra, kad ši komunikacijos priemonė tikrai niekur nedings ir išliks vienu iš pasirinkimų prekės ženklams. Ryški tendencija, kad „Instagram“ istorijų (Instagram stories) turinys yra gerokai labiau įtraukiantis ir lenkiantis įrašų pasiekiamumą bei reakcijas. Todėl, laikui bėgant, vis didesnė turinio dalis bus perkeliama ten, o socialinių tinklų alternatyvos plės partnerystės galimybes tarp prekės ženklų ir jų ambasadorių“, – apibendrina „Huawei“ Baltijos šalių skaitmeninės rinkodaros vadovė J. Baltakytė.