Filmavimo maratonui iš viso pasaulio suburti talentai, šimtai žmonių masinėse scenose, sudėtingi pneumatiniai sprendimai specialiesiems efektams įgyvendinti ir kaskadiniai triukai „Marshall Headphones“ video klipams, prie kurių darbavosi ir Lietuvos audiovizualinių menų industrijos specialistai. Lietuvos reklamos prodiuserių asociacija (LAPA) išskirtinai M360 pristato straipsnių ciklą „Nufilmuota Lietuvoje“, kuriame apžvelgiami įsimintiniausi lietuvių gaminti reklaminiai vaizdo klipai ir pristatomi jų gamybos užkulisiai.

Olgos Radčenko vadovaujami gamybos namai „Some Films“ Vilniuje ir Kaune organizavo filmavimus dviems legendinio prekės ženklo „Marshall Headphones“ pasaulinėms kampanijoms, pristatančioms išmanias kolonėles. Filmavimai vyko savaitę, prie projekto dirbo per 70 kino industrijos profesionalų iš Lietuvos.

Dauguma efektų išgauti filmuojant gyvai

Klipų siužetams įgyvendinti reikėjo išradingų specialiųjų efektų sprendimų, didelės kaskadininkų komandos. Vienu pagrindinių iššūkių tapo gyvai atlikti tai, ką atrodytų paprasčiau įgyvendinti post-produkcijoje, juolab, kad projekto komandoje dirbo ir viena žymiausių vizualinių efektų gamybos kompanija „Framestore“.

„Mūsų klientas norėjo maksimaliai tikroviško vaizdo, todėl žmonės kiaurai sienas skrido čia pat, filmavimo aikštelėje. „Framestore“ palikome veikiau kosmetinius pataisymus, “, – sako „Some Films“ prodiuserė Ieva Javaitytė.

Behind the Scenes of Marshall shoot in Vilnius from some films on Vimeo.

Trys iš keturių klipų scenarijų vaizduoja žmones skirtingose situacijose besimėgaujančius muzika namuose, kai netikėtai kambario sienos krinta ir klipų herojai stebuklingai atsiduria koncerte.

„Tokį užmojį nebuvo labai sudėtinga išpildyti pasitelkiant vaizdo efektus post produkcijoje, tačiau ir čia pildydami kliento norą, kad viskas atrodytų tikra, statėme kambarių sienas su langais, durimis, baldais, net židiniais. Filmavimo metu sienos turėjo sklandžiai „išsiskleisti“ ir „susiskleisti“. Kartu su nuostabia dailininkų ir specialiųjų efektų komanda suprojektavome ir pagaminome pneumatinę sistemą judančioms sienoms. Dailininkai meistriškai pritaikė baldus ir dekoracijas taip, kad niekas nesugriūtų, būtų suvaldyti sienų svoriai. Filmavimo metu nugara bėgo šiurpuliukai nerimaujant ar viskas suveiks, tačiau viskas pavyko puikiai“, – teigia I. Javaitytė.

Pasitempti vertė filmavimas kino juosta

Filmuoti su kino juosta – prabanga ir retas pasirinkimas, tačiau būtent taip – filmuoti dviem kino kameromis – kūrėjai pasirinko „Marshall“ kampanijų klipus.

„Brangus yra ne tik filmavimo laikas, brangi ir pati kino juosta, jos skenavimas, skaitmenizavimas. Taigi, šis projektas pareikalavo ypatingo kruopštumo pasiruošimo etape. Kiekvienas žingsnis, visi kaskadiniai triukai buvo itin kruopščiai suplanuoti ir, kur įmanoma, repetuoti iki filmavimo dienos; vietos klaidoms filmavimo aikštelėje nebuvo palikta“, – pasakoja pasakoja „Some Films“ vadovė, prodiuserė Olga Radčenko.

Filmavimas kino juosta lėmė ir logistinių iššūkių. Po kiekvienos filmavimo pamainos juosta turėjo būti skraidinama tolesnei postprodukcijai į Londoną. „Įprastų kurjerių tarnybų paslaugų naudoti negalėjome, nes juostos negalima skanuoti saugumo patikros įrenginiuose – taip ji gali būti pažeista. Tad su Vilniaus oro uosto saugumo tarnyba, kuriai esame dėkingi už bendradarbiavimą, suderinome, kad juostą gabensime rankiniame bagaže, o jie patikrą atliks be jos skanavimo procedūros. Taip komandoje atsirado dar viena svarbi pozicija – žmogus, kuris kas antrą dieną visą savaitę skraidė į Londoną ir atgal“, – su šypsena prisimena Olga.

Tai, kas lieka už kadro

Paprastai komandoms, dirbančioms prie reklaminių vaizdo klipų, sudėtinga vertinti savo darbą objektyviai, nes kolegos žino kiek įdėta darbo, kokie efektai bei technikos naudotos ar kokios scenos nufilmuotos, tačiau gana dažnai galutiniame rezultate matosi tik nedidelė viso to dalis.

Anot Ievos, „Marshall Headphones“ vaizdo klipų gamybos procese, nors iš savo pusės stengiamės maksimaliai planuoti savo darbus ir laiką, vistik buvo nemažai džiazo: teko prisitaikyti prie įvairių besikeičiančių aplinkybių ir kliento bei režisieriaus prašymų. Laikui iki filmavimo tirpstant dailės departamentui teko perkelti jau pastatytų dekoracijų sienas, keisti interjerus, randant specfinio stiliaus baldų ir detalių. Didelis dėmesys amerikiečių kilmės režisieriaus buvo skiriamas ir kastingui.

„Besiruošdami šiam projektui sukaupėme nemažą įdomios ir, sakyčiau, netgi egzotiškos išvaizdos veidų bazę. Dideli reikalavimai buvo keliami net antraplaniams aktoriams: vos kelios dešimtys antraplanių aktorių buvo atsirinkti iš maždaug 500 kandidatų, atvykusių į atranką „Some Films“ biure.

„Ieškojome kuo įdomesnių veidų, ir kai jau patys manėm, kad šauniai padirbėjom, režisierius peržvelgęs kandidatus, galiausiai paklausė, ar būtų įmanoma rasti tarkim juodaodį, gal su peroksidiniais plaukais ir skirtingų spalvų akių, kokias turėjo David Bowie“, – juokiasi I. Javaitytė.

Ieva pasakoja, kad filmavimams teko transformuoti net Kauno muzikinį teatrą, paverčiant jį koncertų sale. „Tinkamos salės ieškojome visuose didesniuose Lietuvos miestuose – reikėjo kažko panašaus į Londone esančią koncertų salę „Koko”. Galiausiai paieškas baigėme Kauno muzikiniame teatre, čia teko išimti visas stacionariai sumontuotas žiūrovų kėdes, kad galėtų įvykti mūsų šokiai”.

Prodiuserė teigia, kad užsienio užsakovai vertina lietuvių kruopštumą ir užsispyrimą, nes būtent šių savybių dėka galime įgyvendinti net sudėtingiausius sumanymus.

MARSHALL / Experience the Power of Voice from some films on Vimeo.

MARSHALL / Bring the Big Stage Home - Couple from some films on Vimeo.

MARSHALL / Bring the Big Stage Home - Neighbours from some films on Vimeo.

MARSHALL / Bring the Big Stage Home - Girlfriends from some films on Vimeo.

M360
LAPA

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją