Kauno mero patarėjas ryšiams su visuomene Tomas Grigalevičius pasakoja, kad tokia idėja gimė dėl noro pritraukti gyventojus į laikinąją sostinę.

„Nors pastaraisiais metais Kaunui pavyko pristabdyti gyventojų skaičiaus mažėjimą, būtent šio rodiklio gerinimas išlieka ilgalaikiu miesto strateginiu tikslu. O šiame kontekste ypatingą reikšmę turi komunikacija“, – tikina jis.
„Kaunastic VR“

Projektas „Kaunastic VR“ yra orientuotas pirmiausia į jaunimą, kuris renkasi studijų programas, o Kaunas gali būti vienas iš daugybės variantų.

„Analizuodami galimus sprendimus, pasirinkome didžiausią potencialą turintį segmentą – visos Lietuvos mokyklų vyresniųjų klasių moksleivius. Kasmet mokyklas baigia kelios dešimtys tūkstančių moksleivių, kurie priima sprendimus dėl tolimesnės savo ateities.

Dalies jų sprendimai būna susiję su studijų kokybe, universitetų lygiu ir panašiais iš akademinio lauko neišeinančiais sprendimais. Tačiau kitos dalies sprendimams reikšmingą įtaką turi nuomonė apie konkretų miestą. Būtent su nuomone apie Kauną bei jos transformacija ir dirbame“, – aiškina T. Grigalevičius.
„Kaunastic VR“

Netradiciniu būdu sieks pritraukti žmonių

Anot jo, pasiekti šią auditoriją naudojant tradicinius sprendimus – sudėtinga, tad atrado kitą kelią, kuris, pasitelkus šiuolaikines technologijas, ir tapo „Kaunastic VR“ projekto pagrindu.

„Patirtis rodo, kad daugelio žmonių nuostatos keičiasi tuomet, kai jie gyvai apsilanko atsinaujinusiame Kaune. Patirties veždami žmones į šį miestą turime, tačiau atsivežti ir užimti 4–5 tūkstančius moksleivių būtų per didelis iššūkis. Bet jei žmonės neatvažiuoja į Kauną, Kaunas atvažiuoja pas juos“, – aiškina atstovas ryšiams su visuomene.

Vis dėlto projekto organizatoriai tikisi, kad „Kaunastic VR“ vilkike per artimiausius pora mėnesių apsilankys 4–5 tūkstančiai moksleivių.
„Kaunastic VR“

„Vartotojo patirtį sumodeliavome taip, lyg kiekvienas iš jų, užsidėjęs virtualios realybės akinius, turėtų galimybę Kaune praleisti vieną dieną. Vartotojo sąsaja sukonstruota taip, jog pats vartotojas galėtų spręsti, kokį turinį jis nori matyti“, – sako T. Grigalevičius.

Pasak „Kaunastic VR“ sumanytojo T. Grigalevičiaus, svarbiausias šio projekto rodiklis – tikslinės auditorijos nuostatų apie Kauną kitimas.

Moksleivius jau sudomino virtuali kelionė po Kauną

„Kaunastic VR“ kuruojanti „Kaunas IN“ atstovė Laura Germanavičiūtė priduria, kad vilkikas jau spėjo aplankyti tris Lietuvos miestus.

„Iš viso jau aplankėme keturias gimnazijas. Dvi iš jų – Klaipėdoje, kitos – Jonavoje ir Kėdainiuose. Pirmieji įspūdžiai – puikūs. Tiek mums, tiek moksleiviams. Vieni nusiėmę virtualios realybės akinius buvo kupini emocijų, džiaugėsi naujais potyriais, kiti – iškart klausė, kur gali rasti matytas vietas. Moksleivius domina ne tik virtuali realybė, tačiau ir mūsų dalinami „It's Kaunastic“ žemėlapiai“, – projekto pradžią aptaria L. Germanavičiūtė.

Tiesa, vilkikas vyks į daugiau nei 30 šalies miestų, o kelionė truks apie 2 mėnesius: „Visą sąrašą galite rasti internetinėje svetainėje www.kaunasticvr.lt. 29 miestai jau pažymėti žemėlapyje, o dvi paskutinės vietos, kuriomis užbaigsime turą po Lietuvą, paaiškės konkurso metu.“
„Kaunastic VR“

Lietuvos mokyklos gali dalyvauti „Kaunas IN“ organizuojamame konkurse, kuris paskelbtas jų „Facebook“ paskyroje.

„Kaunastic VR“ sunkvežimis atvyks į dvi daugiausiai palaikymo sulaukusias vietas. Po projekto pristatymo Kaune iškart sulaukėme skambučių iš kitų miestų, kurie domėjosi, kaip galėtų prisikviesti renginį ir į savo gimnaziją“, – sako L. Germanavičiūtė.

Maršrute – ir bendrabučiai, sporto klubai, rungtynių transliacija

Kaip pasakoja projekto kuratorė, Kaunas per didelis, kad būtų įmanoma jį visą sutalpinti į vienus virtualios realybės akinius. Todėl reikėjo atlikti atranką pagal tai, kas būtų įdomu jaunam žmogui.
„Kaunastic VR“

„Stengėmės vartotojui suteikti kuo įvairesnę patirtį ir leisti įsijausti į vaidmenį lyg vieną dieną praleistų Kaune. Norime parodyti ir kasdienes jaunam žmogui svarbias vietas – modernų studentų bendrabutį, sporto klubą, kartu skatinti domėtis kultūra – stebėti modernaus šokio teatro „Aura“ pasirodymą būnant ant scenos, atrasti Kauno gatvės meną.

Visi sporto mėgėjai turi unikalią galimybę atsidurti „Žalgirio“ arenoje Eurolygos „Žalgirio“ rungtynių metu. Tai tik keli pavyzdžiai, o iš viso kviečiame išbandyti 12 VR turų iš įvairių Kauno vietų“, – kalba L. Germanavičiūtė.