Dalis kabelinės televizijos tiekėjų Lietuvoje nepaiso Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) įpareigojimo metams stabdyti rusiško kanalo „RTR Planeta“ retransliacijas ir toliau rodo kitą kanalo versiją.

Transliuotojai abejoja, ar LRTK sprendimas drausti Švedijoje registruotą „RTR Planeta“ galioja ir kitoms šio kanalo versijoms. LRTK vadovybė pripažįsta, kad dėl teisinių niuansų sankcijos iš dalies gali neveikti.

Kaip BNS patvirtino LRTK pirmininko pavaduotojas Mantas Martišius, dauguma iš 48 televizijos paslaugų tiekėjų komisijai buvo pranešę, jog transliuoja Švedijoje registruotą „RTR Planeta“, penki jų informavo transliavę Rusijoje registruotą televizijos versiją. Tad penktadienį, kaip buvo įpareigoti, jie transliacijų nenutraukė.

„Juridiškai Rusijos Federacijos kanalas skiriasi nuo švediško, tad jie gali būti ir neišjungę“, – BNS patvirtino M. Martišius.

Didieji televizijos paslaugų tiekėjai Lietuvoje BNS patvirtino nutraukę „RTR Planeta“ retransliacijas penktadienį, kaip tai buvo įpareigojusi komisija.

Juos vienijanti Lietuvos kabelinės televizijos asociacija kreipėsi į komisiją dėl to, kaip vertinti dviprasmišką sprendimą.

„Laukiame, ką komisija išaiškins. Klausimas – ar galime retransliuoti kitą versiją“, – BNS teigė vieno iš asociacijos narių „Balticum TV“ vadovas Virginijus Jurgelevičius.

Televizijos paslaugas tiekiančios „Init“ vadovas Paulius Živatkauskas taip pat tikino, kad svarstoma uždraustą „RTR Planetą“ versiją pakeisti Rusijoje registruotu „RTR Rosija“, nes komisija, pasak jo, nestebėjo pažeidimų būtent šiame kanale.

„O jei jis nebuvo stebimas, tai negalima pasakyti, koks jis bus ateityje – galbūt transliuotojas atsižvelgė į savo patirtį dėl šios programos ir toje versijoje išėmė diskutuotinas laidas, tai negalima sakyti, kas bus, kai dar tas neįvyko“, – BNS sakė P. Živatkauskas.

LRTK vadovas Edmundas Vaitekūnas žada, kad siekiant išvengti tokių dviprasmybių, televizijos paslaugų tiekėjai Lietuvoje bus įpareigoti reikalauti aiškumo iš užsienio transliuotojų, kurioje valstybėje jų kanalas yra registruotas, nes dabar šio įsipareigojimo sutartyse vengiama. Anot jo, LRTK priimant sprendimus problemų kyla ir dėl to, kad „RTR Planeta“ versijos, laikomos atskiromis programomis, registruotos ne tik Švedijoje, bet ir kitose ES valstybėse – Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, taip pat jau minėtoje Rusijoje.

„Būtent tą, Švedijoje registruotą programą, mes stebėjome. O dabar, jei retransliuotojai sakys, kad rodo ne Švedijoje registruotą, tai gal ir jos turinys kitas – mes negalime žinoti, – pabrėžė E. Vaitekūnas. – Ateityje, jei jau reikės riboti, drausti, drausime tas jurisdikcijas, kurias mes aiškiai matysime mūsų licencijose. Dabar tokio aiškumo nėra.“

Sprendimą įpareigoti transliuotojus Lietuvoje metus nerodyti rusiško kanalo „RTR Planeta“ LRTK priėmė užpraėjusią savaitę. Komisija teigia, kad per pastaruosius metus nustatyti trys atvejai, kai per šią televiziją kurstytas karas ir neapykanta. Sprendime komisija nurodė, kad ribojimai taikomi būtent Švedijoje registruoto kanalo „RTR Planeta“, kuris retransliuotojų programose įvardijamas ir kaip „Rosija RTR“, programoms. Pabrėžiama, kad programa transliuojama iš Švedijos, t. y. Europos Sąjungos.

„RTR Planeta“ retransliacijos Lietuvoje dėl karo ir neapykantos kurstymo jau draustos du kartus – 2015-aisiais ir 2016-aisiais.

BNS

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją