Specialistai sako, kad atėjo metas į darbuotojų paiešką pažvelgti ne tik per žmogiškųjų išteklių, bet ir per komunikacijos specialisto prizmę.

Daugeliui darbo skelbimas – tai sausai išdėstytų faktų ir šabloniškų pasisakymų paklodė. Priimta, kad skaityti jų reikia eiti į specializuotus darbo skelbimų portalus arba „LinkedIn“ socialinį tinklą. Vėliau būna darbo pokalbiai, kurie, dažniausiai, atrodo kaip vienas – formalioje aplinkoje skamba stereotipiniai ir nuspėjami klausimai, į kuriuos kandidatai pateikia iš anksto surepetuotus atsakymus. Rutina ir ieškantiems darbuotojo, ir norintiems gauti siūlomą darbą. Tačiau yra ir kitoks, efektyvesnis bei išradingesnis būdas ieškoti naujų komandos narių, kartu skleidžiant teigiamą informaciją apie įmonę.

Lyg „Bentley“ stovėtų nuosavame garaže...

Praeitų metų rudenį „Modus Group“ socialiniuose tinkluose paskelbė subtilias užuominas apie ketinimus Lietuvoje atidaryti „Bentley“ automobilių atstovybę. Žinutę „Facebook“ socialiniame tinkle sudarė nedidelio „Bentley“ automobilio kėbulo fragmento nuotrauka ir ją papildantis tekstas: „Atpažįsti mane? Mums pakeliui.“ Prie jų buvo prierašas: „Solidus ir prabangus – toks prekės ženklas netrukus stovės šalia „Modus Group“ atstovaujamų automobilių. Parodykime jam Lietuvos kelius kartu! www.asesuprabanga.lt.“

Neišnaudotas komunikacijos kanalas, skirtas tik kūrybiškiems ir drąsiems
© Bendrovės archyvas

Pasak „Modus Group“ įvaizdžio ir komunikacijos vadovės Rasos Skunčikienės, pagal susitarimą su „Bentley“ tuo metu nebuvo galima naudoti prabangiųjų automobilių prekių ženklo. Tačiau darbai nelaukė. Reikėjo surasti 5 darbuotojus: administratorę (-ių), pardavimo, klientų aptarnavimo specialistus, techniką ir gamybos vadovą (-ę).

„Ta situacija padėjo išlaisvinti mūsų kūrybiškumą. Juk nebūtina žmonėms visada brukti tiesmuką informaciją ir sausus faktus. Juoba kad mes ieškojome mąstančių asmenybių, kurios ne tik domisi automobiliais, bet ir sugeba suprasti platesnį kontekstą“, – sakė R. Skunčikienė.

Kūrybišką „Bentley“ atstovybės darbuotojų paiešką „Modus Group“ papildė ir unikaliu atrankos procesu. Įmonės specialistai jau iš ankstesnės praktikos žinojo, kad verta darbo pokalbius paversti tikra atrakcija. Tuomet net neatrinkti kandidatai šį potyrį įsimena ir nesieja jo su neigiamomis emocijomis.

Potencialiems „Bentley“ atstovybės kandidatams buvo išsiųsti specialūs kvietimai atvykti į pokalbį biure. Iš ten vadovas su kiekvienu iš jų važiuodavo į restoraną, kur būdavo mėgaujamasi britiškos arbatos ritualu ir kartu aptariamos galimybės dėl darbo pozicijos.

Kandidatas prilyginamas klientui

Personalo valdymo profesionalų asociacijos direktorė Aušra Bytautienė teigia, kad tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje darbuotojams pritraukti skiriama vis daugiau dėmesio. Tai tampa tam tikra darbdavio įvaizdžio formavimo ir komunikacijos su potencialiais darbuotojais ir klientais forma.

Aušra Bytautienė
Aušra Bytautienė
© Bendrovės archyvas

„Anksčiau daugiau dėmesio buvo skiriama pačiai atrankai ir jos metodams, dabar labiau koncentruojamasi į kandidatų paiešką ir pritraukimą. Įmonės net ieško žmonių, kurie užsiimtų išskirtinai tik kandidatų paieška. Akivaizdu, kad prireikia vis daugiau laiko ir pastangų tinkamiems darbuotojams surasti“, – komentavo personalo valdymo specialistė.

Anot jos, kandidatams į konkrečią darbo vietą pateikiami vis trumpesni ir paprastesni testai – žmonėms nepatinka ilgas ir sudėtingas atrankos procesas. Taip pat investuojama į kandidato patyrimą atrankos proceso metu.

„Kandidatas prilyginamas klientui, stengiamasi padaryti kuo geresnį įspūdį, kartais net organizuojami įvairūs renginiai, mokymai, kurių metu naudos sau gauna net ir tie asmenys, kurie galbūt niekada nedirbs konkrečioje įmonėje“, – tikino A. Bytautienė.

Dėmesiui atkreipti – kelios sekundės

„Modus Group“ atstovė R. Skunčikienė teigia tvirtai įsitikinusi, kad darbuotojo paieška ir darbo pokalbis yra puikūs komunikacijos kanalai, leidžiantys formuoti ne tik įmonės įvaizdį, bet ir perteikti jos puoselėjamas vertybes.

„Tas atvejis, kai ieškojome darbuotojų „Bentley“ atstovybei, yra puikus pavyzdys, kad bendradarbiaujant žmogiškųjų išteklių bei komunikacijos specialistams gali būti sukuriama įspūdinga sinergija“, – pasakojo R. Skunčikienė.

Rasa Skunčikienė
Rasa Skunčikienė
© Bendrovės archyvas

Jos teigimu, netradicinės „Bentley“ darbuotojų paieškos kampanijos žinutės „Facebook“ socialiniame tinkle sulaukė didžiulio žmonių susidomėjimo. Jos pasiekė daugiau nei 50 tūkst. auditoriją. Be to, viena jų atkreipė ir akylesnių žurnalistų dėmesį. Tad netrukus žinia apie „Bentley“ atstovybės atidarymą Lietuvoje pasirodė ir žiniasklaidoje, nors „Modus Group“ to visai neinicijavo.

Supratusiųjų, kokia darbo galimybė pasitaikė, taip pat netrūko. „Bentley“ salono darbuotojų paieškai sukurta interneto svetainė asesuprabanga.lt vos per 16 dienų sulaukė daugiau nei 5 tūkst. unikalių lankytojų ir gerokai daugiau kandidatavusiųjų nei įprastai. Į kai kurias pozicijas gautų paraiškų skaičiai perkopė kelis šimtus.

Po tokios sėkmės buvo nuspręsta, kad žmogiškųjų išteklių valdymo ir komunikacijos komandų bendradarbiavimas turi būti ne tik skatinamas, tačiau tapti dalimi „Modus Group“ veiklos strategijos.

Pasak R. Skunčikienės, netradicinė darbuotojų paieška ir atrankos procesas leidžia ne tik skleisti žinią apie įmonę ar pritraukti didžiausius talentus, bet didina ir efektyvumą. Vadovės teigimu, žmonės tokiais atvejais geriau supranta, kur kandidatuoja, todėl ir jiems, ir darbuotojų ieškančiai įmonei daug lengviau priimti teisingus sprendimus.

„Be to, visada reikia atsiminti, kad informacijos kiekiai šiais laikais yra didžiuliai, todėl kaip niekada svarbu gebėti sudominti geriausius specialistus vos per keletą sekundžių. Jie darbo aktyviai, dažniausiai, neieško, todėl mes turime sukurti tokias žinutes, kurios jiems akimirksniu primintų, jog yra ir kitų, patrauklesnių karjeros kelių“, – teigė R. Skunčikienė.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją