Rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ duomenimis, šių metų sausio-liepos mėnesiais, lyginant su pernai labiausiai išaugo išmaniosios stebėjimo paslaugos reklamos biudžetas. Taip pat skaičiuojama, kad nealkoholinių alkoholio produktų reklama išaugo net 40 kartų.

Alkoholio reklamos praradimų nepadengia

„Analizuojant šių metų sausio-liepos mėnesių reklamos monitoringo duomenis ir juos lyginant su praėjusių metų tuo pačių laikotarpiu, labiausiai, 73 kartus, išaugo išmaniosios stebėjimo paslaugos gross reklamos biudžetas (gross išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams).

Nealkoholinių alkoholio produktų reklama išaugo net 40 kartų ir sudarė 0,7 proc. visos gross rinkos. 2017 metais per sausį-liepą alkoholinių gėrimų reklama sudarė 2,7 proc. visos gross reklamos rinkos išlaidų, tad šiais metais ženkliai išaugusi nealkoholinių alkoholio gėrimų kategorija kol kas dar tik iš dalies kompensuoja prarastų reklamos rinkos pinigų dalį“, – sako „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Per šių metų sausį-liepą labiausiai mažėjo socialinės reklamos (45 proc.), populiariosios muzikos koncertų, festivalių (38 proc.), dantų pastos (32 proc.), greitųjų kreditų (30 proc.), skalbimo priemonių (29 proc.) gross reklamos biudžetai.

Reklamuotojų sąraše reklamos išlaidas labiausiai, beveik 4 kartus, didino „General Financing“, 2,6 karto – „Paulig“, 2 kartus – „Topo Grupė“.

„Pernai didinusi išlaidas, šiemet socialinei reklamai 52 proc. mažiau skyrė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. 42 proc. mažėjo tarptautinio reklamdavio „Unilever“ reklamos biudžetas. 2017 metais spurtavusi „Telia Lietuva“, šiais metais per septynis mėnesius gross reklamos išlaidas mažino 35 proc.“, – skaičiuoja G. Juronienė.

Reklamos augimai ir kritimai

TV reklamos trukmė, lyginant 2018 ir 2017 metų sausio-liepos mėnesių duomenis, paaugo 11,3 proc. Per pirmuosius septynis 2018 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuoti 1 milijonas 185 tūkstančiai reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 1,5 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 5 milijonai 163 tūkstančiai kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas augo 7,6 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 14,5 proc. ir sudarė 2 milijonus 884 tūkstančius kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per 2018 metų sausį-liepą transliavo 5 milijonus 435 tūkstančius sekundžių reklamos ir tai buvo 16,4 proc. reklamos daugiau negu per 2017-ųjų septynis mėnesius.

Per septynis 2018-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2017 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos didėjo 8,8 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 metų sausio-liepos mėnesių duomenis, nukrito 6,7 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 15,9 tūkstančių m² reklamos. Jeigu įvertintume lauko reklamos agentūrų „Neoreklama“ ir „Reklamos arka“ reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 34,8 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 21 tūkstantis reklaminių lipdukų. Lyginant su 2017 metų septynių mėnesių rezultatais, Fillboard reklamos kiekis ūgtelėjo 0,1 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2018 ir 2017 metų sausio-liepos mėnesių duomenis, mažėjo 24 proc.

Kino reklama išaugo 33,8 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 437 tūkstančiai reklaminių klipų.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją