Rugpjūčio 8 d. „IKEA“ pristato naująjį 2020 m. katalogą, kurio dėmesio centre atsidurs naujos pradžios gyvenime ir namuose. Kelis dešimtmečius leidžiamas katalogas šiemet dar tvaresnis – mažinamas naudojamo popieriaus kiekis, išbandomos naujausios technologijos, o jį kūrusi komanda maitinosi tik vegetarišku maistu.

Šių metų „IKEA“ katalogą Švedijos mieste Almhulte daugiau nei 12 mėnesių rengė 500 profesionalų – dizainerių, fotografų, kompiuterinės grafikos specialistų – komanda iš viso pasaulio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Leidinys yra kuriamas pagal pasaulinį „IKEA“ tyrimą „Gyvenimas namuose“, kuris apibendrina daugiau nei 20 tūkst. respondentų atsakymus. Būtent pagal šio tyrimo įžvalgas, kokiomis svajonėmis ir iššūkiais gyvena žmonės, kataloge siūlomi sprendimai, idėjos, interjero projektai namams. Katalogas yra leidžiamas 38 kalbomis, o šiemet jis skaitytojus pasieks ir spausdintu, ir skaitmeniniu formatu.

Naujo „IKEA“ katalogo faktai: šiemet dar tvaresnis
© Organizacijos nuotr.


Ilgainiui katalogą gaus tik registruoti vartotojai

Lietuvoje iki šiol spausdintą katalogą gaudavo didesnė dalis Vilniaus apskrities, Kauno bei Klaipėdos miestų gyventojų. Šiemet spausdintą leidinį pirmiausia gaus tie, kurie specialiai tam registravosi. Visi likusieji katalogo sulauks rugsėjį. Tačiau jau nuo šiandien patys nekantriausi gali vartyti skaitmeninę katalogo versiją „IKEA“ internetinėje svetainėje.

Bendrovės atstovai sako, kad ilgainiui katalogas persikels į skaitmeninę erdvę, o spausdintus leidinius gaus tik tam besiregistruojantys.

„IKEA“ organizacijoje tvarumas ir išteklių tausojimas yra kasdienės veiklos dalis: naudojame atsinaujinančius ir perdirbamus išteklius, kuriame produktus, kuriuose tvarumas yra įskiepijamas jau dizaino fazėje, lojalumo kortelės nuo šių metų rugpjūčio yra skaitmeninės, o ne plastikinės. Ta pačia kryptimi seka ir katalogas. Šiemet penktadaliu sumažinome spausdintų katalogų kiekį, jį pakeitė skaitmeninis formatas. Jis ne tik padeda pasiekti platesnę auditoriją, tačiau po truputį augina ir savo skaitytojų ratą, kad ilgainiui būtų galima atsisakyti popieriaus ir didįjį metų įkvėpimą namams pateikti kompiuterių ir telefonų ekranuose“, – sako „IKEA“ Rinkodaros vadovė Baltijos šalims Kristina Mažeikytė.

Pasak jos, skaitmeninis formatas padeda užtikrinti dar geresnę vartotojų patirtį – pirkėjai, vartydami skaitmeninį katalogą ir turintys savo paskyras „ikea.lt“ svetainėje, galės tiesiai iš jo pirkti norimas prekes.

Tvarumo sprendimas – suvalgė fotosesijose naudotą maistą

Švedijos baldų gamintoja nuolat ieško galimybių ne tik pritaikyti naujausias technologijas, bet ir kuo labiau rūpintis aplinka, prisidėti prie tvarios plėtros ir puoselėti atvirumo kultūrą. Dėl šios priežasties „IKEA“ katalogą rengusi komanda dirbo kitaip nei įprasta, o nuotraukose užfiksuotos maisto kompozicijos tapo komandos pietumis.

„Šiuolaikinės technologijos bei siekis tausoti žemės išteklius keičia darbo principus: įprastą komandos dviejų dienų susitikimą pakeitė virtualus susirinkimas, susitikusios atskiros darbo grupės maitinosi tik vegetariškai, o sukurti interjero projektai įamžinti tik kartą – kiekvienai rinkai pritaikytus unikalius kadrus perkūrė 3D grafikos specialistai. Visa tai prisideda prie klimato kaitos padarinių valdymo ir leidžia sumažinti katalogo rengimo kaštus“, – pažymi K. Mažeikytė.

Pasak jos, kuriant katalogą, nuotraukose siekta atspindėti vertybes, kuriomis įmonė gyvena – parodyti kuo įvairesnius žmones ir jų poreikius, atrasti ir parodyti tikrą gyvenimą namuose.

„Katalogo puslapiuose galima sutikti įvairių rasių ir šalių modelių, pirmą kartą fotografams pozavo Dauno sindromą turintis profesionalus modelis, nuotraukose taip pat bus galima atpažinti ir kelių „IKEA“ darbuotojų veidus iš skirtingų šalių. Manome, kad atvirumas – vertybė ir verslui, ir darbuotojams, ir visuomenei bei klientams“, – tikina K. Mažeikytė.

M360