Sklandi vidinė komunikacija – daugiau karjeros galimybių

Visi pamename darbo pradžią didesnėje ar mažesnėje organizacijoje – žinių srautas toks, kad nekyla ranka pasidomėti kolegų veikla, net jei tai gali turėti teigiamos įtakos mūsų darbo rezultatams. Vėliau atrandame individualių būdų susirinkti reikiamą informaciją. Tačiau dauguma įmonių pripažįsta – jei darbuotojai geriau žinotų, kuo užsiima kiti padaliniai, skyriai ar pavienes funkcijas atliekantys kolegos, įmonės rezultatai galėtų būti geresni.

Galiausiai – gerai apie įmonės kultūrą, organizacijos darbo principus ir kolegų atliekamas užduotis informuotas darbuotojas gali lengviau orientuotis dėl savo karjeros. Kontaktų centro „Transcom“ mokymų ir kokybės vadovė Rūta Mikalauskienė pasakoja, jog dabar darbuotojai vis aktyviau domisi karjeros galimybėmis ir jiems nebeužtenka informacijos nuotrupų. Žmonės nori išgirsti, ką veikia jų kolegos skirtingose pozicijose, svarbiausia – nori tai išgirsti iš pirmų lūpų. Tai darbuotojams padeda suprasti, kokias funkcijas jie gali atlikti organizacijoje ateityje. Jiems paprasčiau kandidatuoti į vidinę poziciją ir taip padaryti karjeros posūkį išvengiant darbdavio keitimo. Laimi abi pusės – ir darbuotojas, ir organizacija.

Vadovų karjeros istorijos – pietų metu

„Transcom“ žmogiškųjų išteklių komanda, pastebėjusi, kad darbuotojams nebeužtenka komunikacijos apie vidines karjeros galimybes, prieš kelis metus pradėjo iniciatyvą „Lunch&Learn“. Kas antrą mėnesį, penktadieniais, iki 20 organizacijos darbuotojų susirenka pietums, kurių metu bendrauja su skirtingų funkcinių padalinių vadovais. Vienų pietų metu – vieno vadovo istorija. Šie penktadieniniai susibūrimai prie pietų taip išpopuliarėjo, kad reikia gerokai pasistengti priimant visus norinčiuosius. Visgi pietų organizatoriai sako, kad geriausios diskusijos vyksta siauresniame, dvidešimties žmonių neviršijančiame rate.

Dažniausiai darbuotojai pageidauja informacinių technologijų vadovų dalyvavimo. Kas kartą diskusija būna vis kitokia, jos turinį labiausiai lemia dalyvaujantys darbuotojai. Kartais juos labiausiai domina, kaip atrodo vadovo diena, kaip vadovas tvarkosi stresinėse situacijose ir kaip jis elgiasi tomis dienomis, kai dėl netikėtų aplinkybių griūna visi planai. Kitais atvejais labiausiai gilinasi į vadovo kelią iki dabartinės pozicijos. Pasitaiko, kad dviejų valandų šiam pokalbiui nepakanka – diskusijos pratęsiamos ir po pietų.

Ši iniciatyva sulaukė darbuotojų palaikymo dėl galimybės tiesiogiai bendrauti su žmonėmis, kurie dirba jiems nepažįstamose srityse, užima vadovaujančias pareigas ir gali pasidalinti asmeninėmis istorijomis. Penktadieniniai pietūs su vadovais vyksta atviros diskusijos forma – užsimezga dialogas, darbuotojai turi daugybę klausimų, aktyviai įsitraukia. Be to, darbuotojai dažnai pateikia vertingų pasiūlymų, kaip efektyvinti procesus, išvengti galimų kliūčių ir skatinti skirtingų padalinių tarpusavio komunikaciją. Gyva ir interaktyvi forma kas kartą pritraukia vis daugiau dalyvių.

Susipažįsta ir supranta, jog vadovai – irgi žmonės

Nors pastebima, kad aktualios ir detalios informacijos dažniau pasigenda naujausios kartos darbuotojai, tokie informacijos mainai yra naudingi visiems. Visiškai netikėtas, tačiau labai vertingas „Lunch&Learn“ formato pietų rezultatas – vadovas ir darbuotojai susipažįsta tarpusavyje. Taip atsiranda skaidrumas, pasitikėjimas ir supratimas, jog vadovai – irgi žmonės. Jie irgi turi neužbaigtų darbų sąrašą, taip pat dirbo klientų aptarnavimo specialistu, patyrė visas su klientų aptarnavimu susijusias problemas.

Tad visai paprasta idėja – bendri pietūs su vadovais – atneša tiek naudos, kiek nesukurtų net geriausias vidinis naujienlaiškis. Bendros diskusijos skatina žmonių įsitraukimą ir entuziazmą, o tai turbūt vienas didžiausių darbdavio lūkesčių. Įsitraukę, susidomėję, geranoriški darbuotojai noriai dalinasi savomis idėjomis, yra suinteresuoti prisidėti prie įmonės veiklos gerinimo. Darbdaviui belieka tinkama linkme nukreipti darbuotojų užsidegimą.

Geroms idėjoms daug pasiruošimo nereikia

Neretai pasiteisina taisyklė – kuo paprastesnis sprendimas, tuo mažiau pasiruošimo ir daugiau rezultatų. Taip ir „Lunch&Learn“ iniciatyvos atveju – ji neužima daug laiko ir kitų išteklių, yra įdomi ne tik dalyviams, bet ir ją organizuojančiai žmogiškųjų išteklių komandai. Įdomiausia, kad vienas geras projektas ilgainiui pagimdo dar keletą panašių idėjų. Darbuotojai jaučiasi laisviau improvizuodami ir ieškodami kūrybinių sprendimų, galinčių pakeisti įprastus ir pabodusius modelius.

Akivaizdu, kad greta įprastinių vidinės komunikacijos kanalų – intraneto, įmonės profilio socialiniuose tinkluose, karjeros puslapių, turi atsirasti ir netradicinių komunikacijos būdų. Kuo lengviau yra pasiekiama vidinė informacija, tuo didesnio įsitraukimo sulaukia. Dar geriau, jei vidinės komunikacijos turinį gali kurti patys darbuotojai – tuomet jie gali išsakyti savo nuomonę, dalintis mintimis ir idėjomis su kolegomis. Kaip teigia šios srities profesionalai, darbuotojai geriausiai žino, koks turinys ir komunikacijos būdas jiems yra įdomiausias.