Poreikius keičia gyvenimo tempas

Įmonės rinkodaros vadovės Jūratės Survilienės teigimu, sumuštinių rinkoje ši įmonė veikia jau šešerius metus, nuo tada, kai Marijampolėje buvo pastatyta „Mantinga Food“ gamykla.
Pakuotės pokyčiai
„Per tą laiką gerai pažinome vartotoją ir jo poreikius. Pastebėjome, kad dabartiniam žmogui nebėra taip svarbu valgyti tik namuose ruoštą maistą. Retas aktyvus, veiklus vartotojas pietums gali skirti iki valandos laiko, dažnas darbo metu keliauja ir ieško kitokių būdų papietauti. Tokiems žmonėms svarbiausiu maisto pasirinkimo kriterijumi yra patogumas ir greitis“, – pasakoja J. Survilienė.

Šių priežasčių paskatinta „Mantinga“, viena iš didžiausių sumuštinių gamintojų Lietuvoje ir Baltijos šalyse, atliko sumuštinių vartotojų tyrimą ir pristatė naują prekės ženklą. Naujuoju prekės ženklu įmonė, kurios pavadinimas, pasak jos pačios, dažniausiai siejamas su maisto gaminimu namuose ir bendravimu prie pietų stalo, atliepė vartotojo, kurį vadina dabartistu, poreikius.

Tik vienas ketvirtadalis nėra pirkę sumuštinių

Įmonės atliktas vartotojų tyrimas parodė, kad sumuštinius, submarinus arba hamburgerius yra pirkę net trys ketvirtadaliai (75 proc.) visų vartotojų. Vienas ketvirtadalis apklaustųjų sumuštinį yra pirkęs bent kartą per paskutiniąją savaitę.

Populiariausia prekybos centre ar degalinėje įsigytų sumuštinių valgymo vieta yra automobilis, taip sumuštiniais mėgaujasi 71 proc. vartotojų, dažniau – vyrai. Moterys yra linkusios sumuštinius valgyti parsinešusios juos į namus ar į darbo vietą. Vartotojai renkasi sumuštinius, kurie yra pagaminti iš aukštos kokybės produktų ir yra patogūs valgyti.

„Sumuštinis tampa pagrindiniu pietus pakeičiančiu maistu tuomet, kai žmonės keliauja savo malonumui, darbo tikslais arba ieško užkandžių ne tik pietų, bet ir kitu metu. Atsižvelgę į tyrimo rezultatus, nusprendėme, kad mūsų gaminamiems užkandžiams, ypač sumuštiniams reikia naujo „veido“, kuris atlieptų šiuolaikinio pirkėjo poreikius ir įpročius.

Dėl šios priežasties sukūrėme naują prekės ženklą „Food on Foot“, kuriuo siekėme aiškiai perduoti pagrindinę žinutę – patogus ir greitas pasirinkimas. Tuo pačiu vizualiai atnaujinome ir sumuštinio pakuotę, kuri būtų patraukli akiai, trauktų dėmesį ir derėtų su nauju prekės ženklu“, – sako įmonės rinkodaros vadovė.
Logotipas atkartoja skubančio žmogaus maršrutą

„Visad skubantis, nuolat viskuo besidomintis ir koja kojon su naujovėmis einantis pirkėjas neatsiejamas nuo urbanistinės aplinkos“, – teigia naują sumuštinių prekės ženklą kūrusios pakuotės dizaino ir ženklodaros agentūros „Étiquette“ partneris, dizaino strategas Edvardas Kavarskas.

„Galvojome apie žmogų, kuris valgo eidamas iš susitikimo į susitikimą, stovėdamas kieme su draugais ar sėdėdamas parke. Klišėms toks žmogus nepaveikus. Be to, prekės ženklo pavadinime norėjome atsiriboti ir nuo dažnai vartojamų formuluočių su fraze „go“. Tad pavadinimas turėjo būti lengvai tariamas ir dinamiškas, o jo vaizdinė išraiška – atkartojanti skubančio žmogaus maršrutą“, – apie naujo prekės ženklo gimimą kalba E. Kavarskas.
Iš daugybės įvairių pavadinimo versijų didele balsų persvara laimėjo agentūros pasiūlytas sumuštinių pavadinimas „Food on Foot“ – skambus, taikliai atspindintis vartotojo kasdienybę.
Kūrybiniame procese vizualinei sumuštinio prekės ženklo išraiškai sprendimo agentūra ieškojo tarp miestą atspindinčių šriftų, įvairių iškabų, ranka rašytų maisto vagonėlių („food truck“) meniu.

Prekės ženklui buvo pasirinktas autorinis „Étiquette“ dizainerės Alionos Bobin kūrinys – miesto tipografikos darbas, perteikiantis miesto jausmą, skubėjimą, pasirinkimų įvairovę. Logotipas tampa pagrindiniu dėmesio traukos centru, aplink kurį vyksta tolesnis pasakojimas apie sumuštinį.

„Rizikavome ir panaudojome retą sprendimą, logotipui ant pakuotės skirdami ypač daug vietos. Logotipo vieta ir didelis raudonos spalvos plotas padės užtikrinti ypač gerą matomumą lentynose, o papildomos, ryškios spalvos – atrasti savo mėgstamiausią sumuštinį. Beje, atsisakėme ir šių dienų dizaino tendencijų nebeatitinkančių nuotraukų naudojimo, jas pakeitė šmaikščios ingredientų iliustracijos“, – sako E. Kavarskas.