Viena iš projekto sumanytojų „Children“ agentūros partnerė Eglė Šlipaitytė, dirbanti reklamos srityje jau 15 metų, sako, kad mintis sukurti tokią platformą kilo iš asmeninio poreikio. Išėjusi iš agentūros dirbti laisvai samdoma reklamos stratege ji turėjo klientus, kurių projektams reikėdavo kiekvieną kartą suburti vis naujas profesionalų komandas.

„Kiekvienam projektui įgyvendinti turėdavau rasti tinkamus dizainerius, tekstų kūrėjus, iliustratorius, garso ir vaizdo įrašų, svetainių kūrėjus ir kitus specialistus. Kadangi man reikėdavo rasti patikimus bei patirtį turinčius žmones per labai trumpą laiką, dažniausiai tai būdavo draugų rekomenduoti asmenys, kuriais galėdavau pasikliauti. Tada ir pradėjau galvoti apie platformą, kuri padėtų greičiau bei patogiau vieniems kitus rasti“, – apie idėjos gimimą pranešime žiniasklaidai pasakoja E. Šlipaitytė.

Eglė Šlipaitytė

Ji pabrėžia, kad svarbiausi kriterijai, renkant laisvai samdomų darbuotojų komandą, bus profesinė patirtis ir rekomendacijos: „Nemažai kūrėjų pažįstame asmeniškai ir esame ne kartą bendradarbiavę. Mūsų tikslas –klientui pasiūlyti profesionalų kūrėją su tokiu kūrybos braižu, kuris geriausiai atitiks projekto užduotį.“

Prie projekto įgyvendinimo prisideda ir kiti „Children“ agentūros partneriai: kūrybos vadovas Mantas Mačiulskis, plėtros vadovas Tadas Patalavičius ir meno vadovė Lina Marcinonytė, kurių turima ilgametė patirtis reklamos ir komunikacijos srityse yra ne tik įvertinta prestižiniais apdovanojimais, bet ir leidžia suprasti bei suderinti abiejų šalių poreikius.

Su problema susidūrė dar prieš pandemiją

Agentūra, būdama tarpininku tarp kliento ir laisvai samdomo darbuotojo, siekia būti projekto įgyvendinimo varikliu, užtikrinančiu sklandų, efektyvų ir nepertraukiamą darbą bei galutinį rezultatą. „Children“ strategė pastebi, kad tiek klientai, tiek samdomi kūrėjai ne visada lieka patenkinti darbo procesu ir jo rezultatu.

„Pastebėjau, kad individualiai dirbantys asmenys ne visada pasirašo sutartis, o juos samdantys žmonės ne visada už atliktas paslaugas sumoka. Ir pačiai yra tekę dalyvauti teisme, kai vienas iš klientų vengė atsiskaityti už atliktus ir reklamos festivaliuose apdovanotus darbus“, – savo patirtimi dalijasi E. Šlipaitytė.

Ji priduria, kad ir iš klientų pusės yra buvę tokių atvejų, kai laisvai samdomas kūrėjas vidury proceso dingsta neatlikęs savo darbo iki galo. Nors tokių atvejų nėra daug, sako ji, tačiau visi jie formuoja tam tikrą laisvai samdomo darbuotojo ir užsakovo įvaizdį bei turi įtakos tarpusavio santykiui, nuo kurio labai priklauso galutinis kiekvieno projekto rezultatas.

Biudžetų apkarpymas kelia nerimą

Anot E. Šlipaitytės, daugelis verslininkų šiuo laikotarpiu taip pat galvoja, kaip sumažinti savo išlaidas, o neretai tokiu taikiniu tampa komunikacijos priemonėms ir darbams skirtas biudžetas. „Human to Human“ iniciatyva siūlo tokį modelį, kuris padės kuo efektyviau paskirstyti esamą biudžetą, bet tuo pačiu ir pasiūlys drąsių bei netradicinių komunikacijos sprendimų, kurie padės prekės ženklams būti matomiems ir geidžiamiems net ir pandemijos metu.

„Prie iniciatyvos kviečiame prisijungti ne tik įmones, kurios ieško partnerio projektinio darbo pagrindu, bet ir tas, kurios turi poreikį nuolatiniam bendradarbiavimui, kadangi radus tinkamą laisvai samdomą kūrėją galėsime jį paskirti užsakovui nuolatiniam darbui“, – iniciatyvos privalumus pabrėžia „Children“ strategė.

Kiekvienas dirba savo darbą

Agentūros kūrybos vadovas Mantas Mačiulskis teigia, kad tinkamo specialisto pasirinkimas yra itin svarbi sėkmingo projekto įgyvendinimo dalis, į kurią reikėtų atkreipti dėmesį: „Kiekvienas kūrėjas turi savo stilių ir specializaciją, kurią ištobulinti užtrunka ne vienerius metus. Jei norėsime, kad žmogus darytų ne tą darbą, kurį geriausiai išmano, gaišime ne tik abiejų pusių laiką, bet ir rodysime nepagarbą pačiam kūrėjui. Todėl svarbu suprasti, ar kažkieno rekomenduotas specialistas bus tinkamas būtent šiam projektui įgyvendinti.“

Dar vienas iššūkis abiem pusėms, kurį įvardija „Human to Human“ iniciatyvos komandos nariai, yra tikslios užduoties suformavimas. Plėtros vadovas Tadas Patalavičius pastebi, kad kuo aiškiau ir tiksliau užsakovas pateikia užduotį, kokio rezultato tikisi, tuo lengviau kūrėjui pateikti tinkamą sprendimą.

Human to  human

„Mūsų, kaip užsakovo ir laisvai samdomo darbuotojo jungiamosios grandies, darbas yra pateisinti abiejų pusių lūkesčius. Jei nėra tinkamai suformuotos užduoties arba ji darbų eigoje vis keičiasi, abi pusės lieka nepatenkintos: kūrėjas nuolat perdaro savo darbą, o užsakovo numatytas projekto biudžetas auga su kiekviena papildoma darbo valanda“, – pasakoja T. Patalavičius.

Reklamos specialistai įsitikinę, kad abipusis pasitikėjimas nulemia projekto eigą, todėl svarbu jau darbų pradžioje išsiaiškinti poreikius, pasirinkti tinkamus partnerius ir leisti kūrėjui dirbti darbą, kurį jis išmano geriausiai: „Norime skirti laiko užsakovui ir būti visuomet pasiruošę atsakyti į jam rūpimus klausimus, o laisvai samdomam darbuotojui leisti kurti.“