Labas, aš Robotas

Pamirškite prekės ženklo monologą. Vartotojai šiandien nori ne tik girdėti apie išskirtines produkto savybes, bet ir patys dalyvauti pokalbyje. Problema ta, kad kalbėti su kiekvienu iš jų reikia laiko ir žmogiškųjų išteklių. Susidoroti su didėjančiu užklausų skaičiumi padeda populiarėjantys chatbotai. Kai 37 proc. klientų atsakymo tikisi per pirmą pusvalandį, ši dirbtinio intelekto programa gali ne tik atsakyti į svarbiausius klausimus, bet ir tapti pardavimo platforma.

Virtuali matavimosi kabina?

Virtuali ir papildyta realybė iki šiol buvo siejama su pramogomis – kas negaudė pokemonų arba nė karto neišbandė instagramo filtrų? 2020-aisiais žaidimai bus baigti: verslas jau dabar išmėgina praktines papildytos realybės taikymo galimybes. „Sephora“ jau kelis metus kviečia išbandyti įvairius makiažo derinius savo mobiliojoje programėlėje, o dabar tai galima padaryti ir socialiniuose tinkluose. Vis didesnę pyrago dalį atsiriekiant elektroninei prekybai, papildyta realybė ims plėstis ir kitose produktų kategorijose – galbūt kitus džinsus matuosiesi telefone?

CEO taps verslo ambasadoriais

Įprasta, kad maisto produktus, kosmetiką, išmaniuosius įrenginius ar grožio paslaugas reklamuoja populiarūs nuomonės formuotojai. Tačiau ką daryti, jei produktas skirtas siauresniam vartotojų ratui arba reikalauja specifinių žinių? Apie tai prabils įmonių vadovai. Jau dabar vis daugiau CEO tampa savo verslo ambasadoriais, kalbančiais apie savo sektoriaus iššūkius bei įmonės pasiekimus. Dar labiau populiarėjant profesiniam socialiniam tinklui „LinkedIn“, darbdaviai ims pasakoti istorijas ir taps savo verslo ambasadoriais.

Ar feisbuke bus išpardavimų?

Priimdami sprendimą, trys ketvirtadaliai vartotojų „konsultuojasi“ su socialiniais tinklais. Čia jie ieško informacijos apie produktus ir paslaugas, tačiau mielai juos iškart ir nusipirktų. Jei pirkėjo kelionė prasideda feisbuke ar instagrame, kiekviename tolesniame pirkimo proceso žingsnyje dalis jų persigalvoja. Dėl šios priežasties verslas 2020-aisiais stengsis socialiniuose tinkluose integruoti kuo daugiau tiesioginio pirkimo galimybių.

Tavo kaimynas – influenceris

Apklausos atskleidžia, kad net 70 proc. paauglių linkę tapatintis ne su įžymybėmis, bet su „YouTube“ turinio kūrėjais. Tai rodo, kad nuomonės formuotojų marketingas dar neišnaudojo visų galimybių – prie didžiųjų vardų jungiasi mikroinfluenceriai. Jų pranašumas – mažesnė reklamos kaina ir betarpiškas ryšys tiek su konkrečia veiklos sritimi, tiek su savo sekėjais. Todėl 2020-ieji bus ne tik superžvaigždžių, bet ir bendruomenių – žvejybos būrelių ar knygų klubų – lyderių metas.

Nebeignoruokite mobiliųjų

Nuo pat išmaniųjų telefonų debiuto prieš daugiau nei dešimtmetį visas skaitmeninis turinys lėtai evoliucionavo pagal jų diktuojamas taisykles. Rezultatas – bene pusė pasaulio socialiniais tinklais naudojasi išmaniuosiuose. Todėl kurdami turinį 2020-aisiais, pirmiausia galvokite apie vertikalius ekranus ir scrollinimą. Tai galioja ir skelbiamiems paveikslėliams, ir tekstui, ir vaizdo įrašams.

Pasiruoškite kalbėtis

Socialiniai tinklai 2020-aisiais vis didesnę reikšmę teiks individualiai vartotojo patirčiai ir konkrečiai jam pritaikytam turiniui. Šią tendenciją atspindi mikroinfluencerių populiarėjimas, chatbotų diegimas ir vis išmanesni elektroninės komercijos sprendimai. Todėl tiksliai targetintos reklamos ir kūrybiško turinio nebeužteks – pasiruoškite išgirsti savo vartotoją ir užmegzti su juo dialogą. Sėkmės iššūkiuose, kuriuos atneš nauji metai!