Spontaniško aukojimo sąvoka grindžiama tuo, kad nuo socialinės reklamos pamatymo iki simbolinės pinigų sumos paramos skyrimo – 2 Eur – praeina kelios sekundės.

„Kelias nuo pamatytos socialinės reklamos iki paramos skyrimo buvo per ilgas, nes žmonių dėmesio koncentracija trumpa, o informacinis triukšmas didelis. Patirtis rodo, kad jei vartotoją reklama sujaudino, tačiau jis nepaaukoja „čia ir dabar“, tikėtina, kad to nepadarys ir vėliau. Todėl mes eliminavome tarpinius žingsnius nuo reklamos pamatymo iki apmokėjimo momento. Pamatę galimybę paaukoti „Jaunimo linijai“ ar „Maisto bankui“, žmonės gali per kelias sekundes tai atlikti be papildomos registracijos ar prisijungimo per banką“, – pranešime žiniasklaidai cituojama „MoQ“ vadovė Monika Rimkūnaitė-Bložė.

Paaukoti per kelias akimirkas „Jaunimo linijai“, „Gelbėkit vaikus“ ir „Maisto bankui“ galima programėlės aplinkoje bei „Jaunimo linijos“ interneto svetainėje. Netrukus atsiras galimybė paaukoti ir UNICEF. Trijų mobilaus ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – plėtojama programėlė šiandien turi per 90.000 naudotojų, kurių skaičius nuolat auga.

„Tam, kad teiktume emocinę paramą nenutrūkstamai, „Jaunimo linijai“ lėšų reikia nuolat. Tikimės, kad ši aukojimo inovacija paskatins daugiau jaunų žmonių pinigus skirti ne kavai, o pagalbai kitam žmogui“, – sako „Jaunimo linijos“ vadovė Greta Laukaitienė.

Pasak M. Rimkūnaitės-Bložės, spontaniškas aukojimas iš internetinės aplinkos netrukus persikels į ir miestų gatves. Programėlės kūrėjai testuoja sprendimą, kuris leis „čia ir dabar“ momentiškai paaukoti, nuskenavus QR kodą nuo gatvėje pamatytos lauko reklamos.

„Įsivaizduokite: einate gatve, pamatote socialinę reklamą, sujaudino, nuskenavote QR kodą, skyrėte paramą. Kelios sekundės ir viskas – jūsų parama įskaityta paramos gavėjo sąskaitoje“, – paaiškina M. Rimkūnaitė-Bložė.

„Jaunimo linija“ yra viena didžiausių Lietuvoje veikiančių nemokamos emocinės paramos tarnybų. Joje dirba apie 350 savanorių, kasdien padedančių šimtams emocinės paramos prašančių žmonių. Per metus „Jaunimo linija“ atsiliepia į 43.000 skambučių, atsako į 1.100 elektroninių laiškų ir 2.200 internetinių pokalbių.

„Maisto bankas“ yra labdaros ir paramos fondas, renkantis paramą maistu ir dalinantis ją nepasiturinčiais žmonėmis besirūpinančioms organizacijoms. Pernai „Maisto banko“ paramą maistu gavo 272.000 nepasiturinčių asmenų. Vidutiniškai kas mėnesį fondo darbuotojai pamaitina 72.000 žmonių.

Atsiskaityti su „MoQ“ šiuo metu galima beveik 1500 fizinių atsiskaitymo vietų ir per 95 proc. lietuviškų interneto parduotuvių bei savitarnos svetainių. Kas ketvirtam mokėjimui telefonu pirkėjai naudoja ryšio operatorių suteiktą atidėtą mokėjimą, kuris vėliau pridedamas prie sąskaitos už ryšį.