Įsitraukimas į mobilias aplikacijas kasmet vis didėja. Statista.com nurodo, kad telefone vidutiniškai praleidžiame apie 4 val. per dieną, o naujausių „comScore“ tyrimų metu paaiškėjo, kad 50 proc. šio laiko naudojamės programėlėmis. Vien 2017-aisiais užfiksuota 197 milijardai mobilių aplikacijų parsisiuntimų, planuojama, kad 2021 metais šis skaičius pasieks 352 milijardus.

Auganti statistika ir besikeičiantys vartotojų įpročiai iš esmės keičia ir rinkos taisykles. Tiek didieji, tiek mažesni verslai supranta, kad vien patogios svetainės ar periodiškai atnaujinamos „Facebook“ paskyros nebepakanka – žmonės nori užmegzti ryšį su prekės ženklais ir mainais už tai gauti papildomas naudas. „Tiesiausias kelias norint pasiekti vartotoją – mobili aplikacija“, – savo nuomone dalinasi skaitmeninės rinkodaros įmonės UAB „Broliai lietuviai” vadovas Tomas Gaudinskas.

Į Lietuvos rinką veržiasi lėčiau

Pasak T. Gaudinsko, nors į rinkos pasikeitimus greičiau reagavusios pasaulinės kompanijos pastebėjo mobilių aplikacijų naudą ir savo verslus perkėlė į išmaniuosius telefonus, Lietuvos verslininkai į programėles investuoti neskuba. „Situaciją galima palyginti su internetinės prekybos atsiradimu. Iš pradžių visi manė, kad niekas neapsipirkinės elektroninėje erdvėje, o norint įsigyti prekę, būtina ją apžiūrėti. Dabar turbūt nerastume nė vienos fizinės parduotuvės, kuri savo veiklos nebūtų perkėlusi į elektroninę erdvę arba verslo be reprezentacinės svetainės. Kol kas turime per mažai gerų pavyzdžių, daugelis žmonių neatskiria programėlių nuo mobilios svetainės versijos“, – pagrindines problemas įvardija jis.

Investicinė grąža

Pasak rinkodaros specialisto, mobilios aplikacijos gali paskatinti pardavimo procesus ir potencialius klientus dar labiau įtraukti į kompanijos veiklą. „Svarbiausia – turėti aiškius tikslus ir strategiją, kuri užtikrins, kad programėlė nėra tik internetinės svetainės analogas. Mobiliai aplikacijai reikia įtraukiančių funkcijų ir papildomų naudų, tokių kaip žaidimai, specialūs pasiūlymai, akcijos, įdomus, naudingas turinys. Tik tada investicijos į mobilios aplikacijos kūrimą ir priežiūrą atsipirks“, – mano jis.

Tomas Gaudinskas
Tomas Gaudinskas
© Asmeninio albumo nuotr.

Kaip pavyzdį T. Gaudinskas įvardija „Dropbox“ sėkmės istoriją: „Anksčiau kompanijai pritraukti klientą kainavo apie 200 dolerių ir šis sprendimas neatsipirko. Tuomet jie įdiegė rekomendacijų funkciją, kuria kiekvienas vartotojas galėjo gauti papildomus 125 MB prie savo paskyros už gerą įvertinimą. Su minimaliomis investicijomis „Dropbox“ per 4 mėnesius pritraukė 4 mln. naujų klientų“.

Įrankis lojalumo skatinimui

T. Gaudinsko nuomone, daugelis verslų rinkodaros kampanijomis siekia pritraukti naujų klientų, tačiau kur kas mažiau dėmesio skiria lojalumo skatinimui. Mobilios aplikacijos padeda pasiekti jau esamą vartotoją, o dirbti su turimais klientais kur kas pigiau nei ieškant naujų.

„Mobilia aplikacija galite nemokamai ir tiesiogiai pasiekti esamus klientus, bendrauti su jais. Tereikia suprasti, jog tai – ilgalaikis projektas, kuris rezultatų atneš tik nuolat su juo dirbant ir vystant ilgalaikę strategiją. Pavyzdžiui, vienam restoranui sukūrėme mobilią aplikaciją su nauja komunikacijos strategija. Lankytojų skaičius padidėjo jau kitą dieną, o nuosekliai vykdant planą sparčiai daugėjo grįžtančių klientų, jie aktyviau įsitraukė į restorano komunikaciją, pradėjo garsiau apie jį kalbėti, atsivesti draugų“, – patirtimi dalijasi internetinės rinkodaros specialistas.

Patogiau naudotis

Dar vienas programėlių privalumas, lėmęs spartų jų išpopuliarėjimą – patogesnis naudojimasis. „Vartotojui nebereikia prekės ženklo ieškoti paieškos sistemose, o jei mobili aplikacija turi vietinę (angl. native) funkciją – joje galima naršyti ir be interneto ryšio. Didžioji internetinių svetainių dalis telefonuose veikia „responsive“ principu – jos tiesiog automatiškai pritaikomos mažesniam ekranui. Tokiuose puslapiuose sunku susigaudyti, jų dizainas neatitinka „user experience“, kuomet atsižvelgiama į lankytojo poreikius ir jų naršymo įpročius. Tuo tarpu mobilios aplikacijos kuriamos taip, kad visas išdėstymas, informacijos pateikimas ir valdymas būtų parengti paprastam naudojimuisi bei kuo mažiau erzintų vartotoją“, – teigia T. Gaudinskas.

Internetinės rinkodaros specialistas taip pat prideda, kad mobilių aplikacijų proveržio verslo sektoriuose galime laukti labai greitai. „Nė neabejoju, kad per kelerius metus aplikacijų laukia toks pat likimas kaip kadaise internetinių parduotuvių – sulauksime daug įdomių ir interaktyvių sprendimų, padedančių pasiekti klientus ir nešančių pelningus rezultatus. Aš asmeniškai verslams rekomenduočiau apie tai pradėti galvoti jau dabar, kol rinka dar nėra persipildžiusi“.

M360