Metų komunikatoriaus titulą pernai iškovojusi Lietuvos Raudonojo Kryžiaus komunikacijos vadovė Luka Lesauskaitė pranešime žiniasklaidai dalinasi, kokie buvo pastarieji metai, ir atsako, kodėl verta dalyvauti konkurse.

Atsparumą kurti padeda nuoseklumas ir stiprus vertybinis pamatas

Pastaraisiais metais tapome daugybės skaudžių įvykių liudininkais, o paramą Ukrainai ir karo pabėgėliams renkančios organizacijos atsidūrė priešakinėse linijose. Ne išimtis ir Lietuvos Raudonasis Kryžius – kaip sako pati L. Lesauskaitė, kasdien teko dirbti su nelaimėmis, liūdnomis žmonių istorijomis, kurias stengėsi paversti šviesesnėmis.

„Kadangi kasdien gyvename tame, jau esame užsigrūdinę, mokame reaguoti ramiai, mąstyti kritiškai ir racionaliai, nes turime nuolat ieškoti būtų, kaip padėti“, – apie tai, kaip pavyksta nepasiduoti emocijoms, kalba komunikacijos profesionalė. Jos teigimu, tokiame darbe itin svarbus atsparumas, o vieni svarbiausių dalykų, padedančių jį kurti, yra nuoseklumas ir stiprus vertybinis pamatas. – „Kai šie du elementai yra ir dar dera tarpusavyje, net ir didžiausios krizės nėra tokios baisios ir jas atlaikyti nėra sunku.“

L. Lesauskaitė pažymi, kad nepaisant to, ar siekiama išlaikyti, ar sukurti atsparumą, stiprinti prekės ženklą, parduoti ar įvesti naują produktą į rinką, – itin svarbus vaidmuo tenka komunikacijai. „Tik liūdna, jog vis dar egzistuoja įmonės, organizacijos, prekės ženklai, kurie komunikacijai neskiria pakankamai dėmesio“, – apibendrina „Metų komunikatorė“.

Kviečia pamatyti daugiau prasmės

Kalbant apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimus, L. Lesauskaitė prisimena, jog 2022 metai ir prasidėjęs karas Ukrainoje buvo tikras iššūkis visai Raudonojo Kryžiaus organizacijai, o kartu – ir jai pačiai, todėl apie pergalę negalvojo.

„Kasdien tekdavo dalinti ne po vieną interviu, o dienos rekordas – netgi dvylika. Buvo ne viena krizinė situacija, kurią reikėjo spręsti čia ir dabar. Tačiau net ir apdovanojimų dieną, iki pat apdovanojimo įteikimo, nesitikėjau ir apie tai negalvojau“, – tikina komunikacijos profesionalė.

Ji priduria, jog tikriausiai pati nusprendusi dalyvauti konkurse nebūtų – nesikuklinti paragino kolegos ir bičiuliai, kurie buvo įsitikinę jos sėkme. L. Lesauskaitė pastebi, kad ne vienam profesionalui gali kilti abejonių ir būti nenoro dalyvauti, tačiau ji pataria į šiuos apdovanojimus žiūrėti ne kaip į reklamą ar „glamūrinį“ renginį, skirtą pasirodyti komunikacijos srities atstovams, bet pamatyti daugiau prasmės.

„Juk komunikacija šiandien išties galingas įrankis ir, jei per metus buvote aktyvūs, matomi žiniasklaidoje, prisidėjote prie stiprių kampanijų, o gal suvaldėte komunikacinę krizę, – jūs privalote tuo pasidalinti su visuomene“, – kodėl verta dalyvauti rinkimuose, atsako pernai metų nugalėtoja.
Įkvėpimas jauniems komunikacijos specialistams

„Komunikacijos žmonės, nominuoti kartu su manimi, ne vienus metus buvo mano autoritetai, profesionalai, turintys daug patirties ir kompetencijų, tad atsidurti tarp jų ir netgi laimėti, buvo didžiulis džiaugsmas, – teigia L. Lesauskaitė ir priduria besitikinti, kad jos pergalė bus įkvėpimas bei paskatinimas jauniems komunikacijos specialistams. – Nebūtinai amžius, ilgametė patirtis ar pažintys yra lemiami argumentai tam tikrose situacijose. Labai svarbios asmeninės savybės, gebėjimas greitai prisitaikyti prie situacijos, empatija ir kiti dalykai.“

„Metų komunikatorė 2022“ dalinasi, jog ši pergalė rinkimuose svarbi tuo, jog davė vidinės motyvacijos ir dar daugiau pasitikėjimo savimi, tačiau ji sako nemananti, kad apdovanojimai turėtų keisti aplinkinių požiūrį: „Apie mus pasako konkretūs darbai. Tai yra profesionalumo ženklas, tad norėčiau, kad žmonės mane vertintų pagal darbus.“

Komunikacijos specialistus kviečia teikti paraiškas

Konkurso „PR Impact Awards 2023“ organizatoriai primena, jog dalyvauti „Metų komunikatoriaus“ rinkimuose gali įmonės ar įstaigos komunikacijos vadovai ar specialistai, kurių profesinė veikla per pastaruosius metus galėtų būti laikoma pavyzdine organizacijos reputacijos valdymo, įmonės ar jos paslaugų žinomumo didinimo, vidinės komunikacijos, krizių valdymo, kitose komunikacijos srityse.

Paraiškas teikti ir dalyvauti „Metų komunikatoriaus“ rinkimuose galima „PR Impact Awards“ interneto svetainėje www.primpactawards.com užpildant pateiktą nesudėtingą formą. Kandidatas paraiškos teikimo metu turi būti atsakingas už organizacijos komunikacijos veiklos rezultatus nuo 2022 m. birželio iki 2023 m. gegužės. Paraiškos priimamos iki balandžio 29 d. 23:59 val.

Nugalėtoją rinks komunikacijos profesionalai ir žurnalistai

Konkursas vyks dviem etapais: speciali „Metų komunikatoriaus 2023“ komisija, kurią šiemet sudaro komunikacijos profesionalai ir žurnalistai, įvertinusi kandidatų paraiškas, atrinks finalininkus viešam balsavimui naujienų portale Delfi. Nugalėtojas bus išrinktas susumavus komisijos ir publikos balsus bei įvertinus žiniasklaidos bendrovės „Mediaskopas“ pateiktus kandidato ir jo atstovaujamos įmonės matomumo dinamikos analizės duomenis.

Komisiją sudaro 12 narių, iš kurių 5 yra žiniasklaidos atstovai: Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ žurnalistė, Darius Matas, LRT radijo laidų vedėjas, Edgaras Savickas, naujienų agentūros ELTA verslo redaktorius, Donata Vaiciekiūtienė, TV3 laidų vedėja, Jūratė Žuolytė, M360 ir DELFI Kultūra redaktorė.

Geriausią metų komunikatorių šiemet taip pat rinks Laura Dabulytė, RsV agentūros „Budinti komunikacija“ įkūrėja, Ernesta Dapkienė, komunikacijos ekspertė, Artūras Jonkus, Komunikacijos industrijos asociacijos Tarybos pirmininkas ir Komunikacijos agentūros „Agency 1323“ vadovas, Luka Lesauskaitė, Lietuvos Raudonojo Kryžiaus komunikacijos vadovė ir pernai metų laimėtoja, Alvydė Palaimaitė, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) direktorė, Juozas Ruzgys, Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos narys ir VšĮ „Bernardinai.lt“ direktorius, Raminta Stanaitytė-Česnulienė, INSYNERGY4 bendraįkūrėja ir partnerė.

„Metų komunikatoriaus“ rinkimų nugalėtojas bus paskelbtas birželio 9 d. Vilniuje vyksiančiame baigiamajame „PR Impact Awards 2023“ renginyje, kurio tema – „Atsparumo formulė: komunikacijos galia“. Įsigyti bilietus galite čia.

Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jubiliejinį 10-tą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA). Daugiau informacijos čia.