Komunikacijos ekspertė, „Budinti komunikacija“ įkūrėja Laura Dabulytė pastebi, kad meniu yra galingas komunikacijos įrankis, todėl jį kuriant ar atnaujinant svarbu gerai apgalvoti, kokią žinutę norima perduoti klientui.

„Net meniu įrišimas gali siųsti žinutę klientui apie tai, kokia patirtis jo laukia, svarbu ne tik investuoti į kokybišką meniu, bet ir stebėti, ar jis nėra nusidėvėjęs, suplyšęs ar netvarkingai susegtas“, – pastebi ekspertė.

Tiesa, pandemijos metu maitinimo įstaigos pradėjo naudoti elektroninius meniu, kai atvykus į restoraną klientai skenuoja QR kodą ir meniu gali peržiūrėti tik savo išmaniajame įrenginyje.

Pasak L. Dabulytės, toks verslų sprendimas yra sveikintinas, kol šalyje buvo paskelbtas karantinas ir reikėjo imtis papildomų saugumo priemonių, tačiau dabar svarbu pagalvoti ir apie savo klientą.

„Neinvestuoti į popierinį meniu – klaida, nes elektroniniai meniu dažnai erzina klientus, gali sukelti papildomų nepatogumų ir palikti neigiamą patirtį jau pirmomis apsilankymo akimirkomis, ypač, jeigu jie nėra pritaikyti mobiliesiems įrenginiams. Vis dėlto ir popierinius meniu svarbu nuolat atnaujinti – susiglamžę, ištepti maistu meniu atgrasys“, – įspėja komunikacijos profesionalė.

Pasak L. Dabulytės, kad klientai vos kelias minutes žiūri į meniu, tad kavinių ir restoranų atstovams svarbu pasirūpinti, kad meniu būtų nesudėtingas, logiškai sudėliotas.

Laura Bielskė

„Svarbu sudaryti sąlygas greitai išsirinkti patiekalą. Kitas svarbus kriterijus yra lengvai suprantama sudėtis ir, žinoma, aiškumas“, – sako komunikacijos profesionalė.

Gyvas įrankis

Meniu šiais laikais dažnai neapsiriboja tik maisto ar gėrimų sąrašu, neretai galima pastebėti ir įdomių faktų ar juokingų frazių, smagių paveikslėlių ar apetitą keliančių nuotraukų – tai ne tik kainoraštis, o ir galimybė formuoti prekės ženklo identitetą.

Kita vertus, dažnai pasitaikanti maitinimo įstaigų atstovų klaida, pasak L. Dabulytės, – realybės neatitinkančios nuotraukos valgiaraštyje.

„Dažnai didžiųjų restoranų tinklų atstovai investuoja į kokybiškas maisto nuotraukas, tačiau nesirūpina, kad jos atitiktų realybę ir klientas gavęs savo užsakymą neliktų nemaloniai nustebęs“, – dalinasi savo įžvalgomis ekspertė.

Nepaisant to, kokį įvairų asortimentą kavinės ar restoranai siūlytų, dažnam klientui šiandien dar ir svarbu turėti galimybę meniu prisitaikyti prie savo poreikių bei galėti koreguoti.

„Turime dvi kategorijas klientų – tuos, kurie mėgsta mūsų ekspertų siūlomus kavos receptus ir kiekvieną sezoną laukia vis kitos kavos pasiūlymo, ir tuos, kurie kartu su baristais atranda savo mėgstamus kavos receptus, juos koreguoja, pritaiko prie savo poreikių“, – sako bendrovės „Reitan Convenience Lithuania“, valdančios kavinių tinklą „Caffeine“, marketingo ir komunikacijos vadovė Lina Kaminskaitė.

Caffeine

Klientai mėgsta individualumą, todėl natūralu, kad ir užsukę pasimėgauti gėrimais jau siūlomus receptus yra linkę koreguoti – kavas papildyti tiek priedais, pavyzdžiui, įvairaus skonio sirupais, tiek pirmenybę teikti konkretiems ruošimo būdams, todėl nuolatiniai klientai susikuria sau individualius gėrimus, kurių iš tiesų net nėra meniu.

Svarbu ne tik skonis, bet ir patirtis

Meniu dažnai yra vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių kliento apsisprendimą rinktis kavinę ar restoraną, tad verslininkai skiria didelį dėmesį klientų poreikiams analizuoti ir patenkinti.

Vilniuje įsikūrusio bistro „The Date“ savininkė Justa Gėgžnaitė pastebi, kad meniu yra galingas įrankis, kuris gali padėti sukelti klientų susidomėjimą.

„Pirmąjį mėnesį mūsų bistro net neturėjo spausdinto meniu, nes norėjome perprasti savo svečių norus, tad kasdien siūlėme skirtingus patiekalus ir tik tuomet, kai perpratome vilniečių ir miesto svečių skonius, atrinkome jų mėgstamiausius patiekalus, kurie ir buvo spausdinami nuolatiniame meniu“, – sako pašnekovė.

L. Kaminskaitė pastebi, kad „Caffeine“ tinklo klientai džiaugiasi turėdami galimybę susikurti personalizuotą kavą ir įsitraukti į gamybos procesą.

Jai antrina ir komunikacijos profesionalė, kuri pabrėžia, kad šiais laikais žmonės nori jaustis proceso dalimi, o ne tik gauti galutinį produktą, todėl komunikuojant savo produktą ar paslaugą svarbu pagalvoti, kaip galima įtraukti vartotoją ir suteikti jam galimybę rinktis.