Labiausiai mėgstamas prekės ženklas Lietuvoje yra „Facebook“. Antroje vietoje liko prieš kelerius metus į Lietuvos rinką įžengęs „Lidl“. Iš lietuviškų prekės ženklų į labiausiai mėgstamų dešimtuką pateko tik „Maxima“, kuris taip pat labai palankiai vertinamas tiek Latvijoje, tiek Estijoje.

Labiausiai mėgstamų prekės ženklų dešimtuką visose trijose Baltijos šalyse sudarė globalūs prekės ženklai tokie kaip „Youtube“, „Google“ ir „Swedbank“. Vietiniai prekės ženklai dažniausiai nepatenka į favoritų sąrašus (Latvijos dešimtuke nėra nė vieno vietinio prekės ženklo) – šiuo atžvilgiu, Estija yra išimtis. Mėgstamiausias estų prekės ženklas yra saldainių kompanija „Kalev“, į Estijos dešimtuką taip pat pateko tokie vietiniai prekių ženklai kaip nacionalinis transliuotojas „ERR“, mažmeninės prekybos tinklas „Selver“ ir kt.

Globalių technologijų milžinų – „Facebook“, „YouTube“ ir „Google“ – prekės ženklų populiarumas trijose Baltijos šalyse ženkliai skiriasi. „Facebook“ Lietuvoje – labiausiai mėgstamas prekės ženklas, tuo tarpu Estijoje jis tik dešimtoje vietoje, Latvijoje net nepatenka į dešimtuką. „Google“ penktoje vietoje tiek Lietuvoje, tiek Estijoje ir užima trečią vietą Latvijoje; „Youtube“ – trečias Lietuvoje, antras Estijoje ir septintas Latvijoje. Kitaip sakant, „Alphabet“ kompanijai priklausantys „Google“ ir „Youtube“ prekės ženklai yra itin mėgstami visose Baltijos šalyse (lietuviai taip pat labai mėgsta ir „Gmail“ prekės ženklą), o „Facebook“ sulaukia nevienareikšmiškų vertinimų. Tikėtina, jog to priežastis yra pastaruoju metu su kompanija susiję skandalai.

Tyrimą Baltijos šalyse atliko „Kantar Emor“ ir „Kantar TNS“ tyrimų agentūros, priklausančios „Kantar“ grupei. „Nuo pat šio dešimtmečio pradžios, vietiniams prekėms ženklams su tarptautiniais prekės ženklais konkuruoti darėsi vis sunkiau. Tokioje konkurencinėje aplinkoje sėkmingai veikia tik estų rinkodaros ekspertai“, – pranešime žiniasklaidai teigia „Kantar Emor“ tyrimų ekspertas Aivaras Voogas.

Paskutinius ketverius metus, Lietuvoje mėgstamiausio prekės ženklo titulą visada turėjo arba „Google“, arba „Facebook“. Pastaruoju metu Lietuvoje taip pat greitai auga ir kiti technologijų bei medijų prekės ženklai. Tiesa, stebėtina, kaip greitai nuo atėjimo į rinką iškilo „Lidl“ prekės ženklas – pernai, praleidęs rinkoje vos metus, jis jau užėmė septintą vietą, o šiemet pakilo į antrąją. Tiesa, į Latvijos ir Estijos rinkas „Lidl“ prekės ženklas dar neįžengė.

Latvijoje jau ketvirtus metus karaliauja „Swedbank“. Tuo tarpu praeityje antrą ar trečią vietą reguliariai užimdavęs „Laima“ prekės ženklas šiemet net nepateko į dešimtuką. Bendrai, Latvijos dešimtuke yra dagiausia technologijų prekės ženklų, nuo „Samsung“ iki „Apple“ ar „Audi“.

Prekės ženklų populiarumo tyrimas buvo vykdomas š. m. balandį. Tyrimo metu apklausti 15–74 m. amžiaus Estijos, Latvijos ir Lietuvos gyventojai. Apklaustųjų skaičius nustatytas atsižvelgiant į trijų valstybių populiacijos skirtumus, tačiau kiekvienoje šalyje apklausta bent tūkst. respondentų. Į apklausą įtraukta virš 150 prekės ženklų.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją