Marketingo vadovas – CMO – yra žmogus dirigentas, kuris stovi už puikaus rinkodaros ansamblio“, – sako Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas Linas Šiautkulis. Anot jo, šiemet komisija kandidatus į „Metų CMO“ titulą vertino ne tik pagal asmeninį ir komandos indėlį į marketingo efektyvumą, bet ir labai didelį dėmesį skyrė lyderystei. Kokią rolę marketingo vadovai šiandien užima organizacijoje? Su kokiais iššūkiais susiduria? Kaip jie valdo ir motyvuoja savo komandą? Kokiais pagrindiniais rodikliais matuoja sėkmę? Apie tai pirmame diskusijų raunde diskutavo penki iš dešimties stipriausiųjų: „Lidl“ marketingo vadovė Kristina Mažeikytė, Šiaulių banko grupės pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius Paulius Pocius, 2022 m. dirbusi LRT komunikacijos ir rinkodaros departamento vadovė Rūta Putnikienė, „PHH Group“ marketingo vadovė Giedrė Vilkė ir „Swedbank“ pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorius Ąžuolas Zubkonis.
Išklausiusi klausimą, kaip keitėsi marketingo vadovų vaidmuo organizacijose per pastaruosius penkerius metus, G. Vilkė pažymėjo, kad „Pigu.lt“ jau gimė internete, todėl marketingas visada buvo svarbi strategijos dalis: „Kitaip klientas negali mūsų rasti ir kitaip mes negalime padaryti pardavimų.“
Tačiau darbo principai seniau ir dabar skiriasi kardinaliai. Kadaise užteko banerių ir akcijų, o dabar viskas orientuota į klientą ir jo patirtį. „Be to, atsirado ciklas, kai iš marketingo žinios grįžta į produktą ar serviso vystymą, nes elektroninę prekybą mes pirmiausia matome kaip servisą. Esminis lūžis tas, kad pradėta suvokti, jog marketingas nėra tik komunikacija to, ką jau turiu. Rinkodara aktyviai dalyvauja ir asortimento formavime – ko reikia, kad klientas ateitų“, – samprotavo G. Vilkė.
P. Pocius sakė supratęs, kad net ir labai skirtingi sektoriai iš esmės vadovaujasi tomis pačiomis rinkodaros taisyklėmis: „Nesvarbu, ar kuri produktą, ar jį tik parduodi, ar esi gamintojas, ar paslaugų tiekėjas – visur rinkodara yra pamatinis dalykas. Klausimas, kaip tu su ja dirbi.“
Ir čia jis regi du polius. „Pirmas – pačios organizacijos branda, kokioje ji stadijoje yra ir kaip supranta rinkodarą. Antras – kokioje brandoje yra pats rinkodaros vadovas, ar jis pasiruošęs nešti tą sunkų Sizifo akmenį ir edukuoti organizaciją, kas yra ta šiuolaikinė rinkodara. Nuo to priklauso, kur juda organizacija“, – įsitikinęs P. Pocius.