Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos lapkritį pradėta socialinė kampanija „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ sulaukė diskusijų ir klausimų bangų mamų forumuose. Esą kampanija tik rodo gražius vaizdus apie šiuolaikinius tėčius, tačiau nesiūlo sprendimų, kaip pakeisti įsisenėjusias vyrų nuostatas apie tėvystę.

„Stebiu kampaniją apie šiuolaikinius tėčius ir man baisu pagalvoti, kaip jaučiasi moterys, kurių vyrai taip nesielgė ir nesielgs – kaip joms dar padidėja ir vidinis, ir socialinis spaudimas. Nėra paprasta patiems vyrams taip greit persiorientuoti, nes dar visai neseniai iš jų buvo reikalaujama, o provincijoje ar tam tikrose grupėse ir tebėra reikalaujama kitų dalykų ir kitokio tipo vyriškumo, ir kai kurioms moterims irgi tam tikri dalykai sunkiai prieinami dėl giliai susiformavusio požiūrio, vidinių nuostatų. Ir štai kyla noras, kad ir mūsų šeimoje būtų taip, kaip tose reklamose. Ūūūū, įtampos šeimoje lygis turėtų kilti rekordiškai“, – socialinės kampanijos poveikio klausimą iškėlė viena mama.

Viena iš socialinės kampanijos „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ eksperčių Margarita Jankauskaitė tokias diskusijas vertina teigiamai ir primena: „moterims nereikėtų prisiimti svetimos kaltės – tegu vyrų atsakomybės jiems ir lieka“, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Facebook mamų grupės dalyvė teigia, kad ši kampanija paryškino, jos akimis, didelį atotrūkį tarp tėvystės modelių mūsų sociume.

„Uždedamas tėčio, vyro idealas, bet o ką man, konkrečiai moteriai, daryti, ko imtis, jeigu pas mus vyksta kitaip? Man, kaip konkrečiam vyrui, kuris jaučia, kad negali taip, kaip tie kiti vyrai-tėtukai, kad gal kokie stiprūs vidiniai barjerai egzistuoja ar kas?“, – kėlė klausimą diskusijos dalyvė.

M. Jankauskaitė teigia, kad toks ir yra socialinių reklamų žanras.

„Jos turi jaudinti ir sukrėsti, antraip nėra prasmės nė pradėti. Vaizdžiai sakant, mes turime pakraupti nuo savo praktikų, kurias laikome rutina, komforto zona, kitaip niekada nerasime motyvacijos, laiko ir jėgų pradėti daryti kažką kitaip“, – sako Lygių galimybių plėtros centro ekspertė M.Jankauskaitė.

Ji pabrėžia, kad įprotis – antroji prigimtis, gal net stipriau už prigimtį, todėl norint pakeisti vieną įprotį kitu, reikia, kad informacinė kampanija sukeltų stiprių jausmų.

Šia kampanija siekiama keisti tradicinį požiūrį, kad vaikų priežiūra yra tik moterų reikalas.

Atvirkščiai, kampanija skelbia, kad tėtis ir mama yra vienodai svarbūs vaikui ir vyrai turi skirti tiek pat dėmesio vaiko priežiūrai, ugdymui bei auginimui, kaip ir moterys.

Facebook mamų grupės dalyvė teigia, kad neužtenka rodyti gražius vaizdus, o būtina ir teikti pasiūlymus, kaip pagerinti situaciją. „Kur man kreiptis, su kuo pasikalbėti?“, – kėlė klausimą mama.

„Bet kokia pagalba yra galima tik tuomet, kai žmonės suvokia, kad jos reikia ir nori pagalbą gauti. O kai jau ateina nušvitimas, tai ir pagalbą rasti nesunku. Internetinė erdvė pilna patarimų ir tėčiams, ir mamoms, o visuomenės nuostatos šiomis dienomis yra kur kas palankesnės tokiems pokyčiams nei mūsų tėvų jaunystėje. Atsirado vyrų, kurie sustabarėjusias praktikas pradėjo keisti būdami visiškais pionieriais. Taip, norint keistis, pastangų reikia. Bet kas, jeigu ne mes patys? O moterims nereikėtų prisiimti svetimos kaltės – tegu vyrų atsakomybės jiems ir lieka“, – sako M.Jankauskaitė.

Mintautė Jurkutė iš Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos nurodo, jog kartu su socialine kampanija „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ lapkritį startavo ir nauja interneto svetainė apie darbo ir asmeninio gyvenimo derinimą www.daugiaubalanso.lt, kur glaustai pateikiama su motinyste ir tėvyste susijusi naudinga informacija darbuotojams, darbdaviams bei šeimoms. Taip pat pateikiama daugybė gerosios praktikos pavyzdžių apie įtraukią tėvystę.

M360