– Savo tinklapyje rašote, kad siekiate sukurti reikšmingus darbus, kurie darytų įtaką žmonių gyvenimams. Tikite, kad reklama gali tai padaryti? Daugelis žmonių galvoja, kad pagrindinis reklamos tikslas – padėti verslininkams gauti didesnį pelną.

– Būtent apie ši klausimą plačiai kalbėsiu inovacijų festivalyje LOGIN. Aš visada jaučiau poreikį rasti prasmę visų dalykų, kuriuos darau. Mūsų gyvenimas jau ir taip užverstas įvairiu šlamštu, todėl man atrodo svarbu, kad reklama nekurtų jo dar daugiau. Reikia suprasti, kad niekam nerūpi tavo prekės ženklas. Niekas nenori matyti tavo reklamos. Bet jei tu pasiūlysi žmonėms kažką, kas jiems rūpi, jie bent jau bus labiau linkę tave išklausyti.

– Kokie yra esminiai geros reklamos elementai? Kuo jie skiriasi, kai kalbame apie apdovanojimus nešančias ir efektyviausias reklamas?

– Kiekvienas žmogus į šį klausimą atsakytų skirtingai. Mano nuomone, kad sukurtum gerą reklamą, iš esmės turi ciniškai žiūrėti į visą reklamos verslą. Negali tikėtis, kad pakeisi pasaulį per reklamą. Bet ji gali kažką pridėti žmonių gyvenimams. Pavyzdžiui, įsivaizduokime vaikiną Džo. Jis eilinis, sunkiai dirbantis, dvidešimties su trupučiu metų vaikinas, kuris po darbo grįžęs namo tiesiog nori per „Youtube“ pažiūrėti mėgstamos futbolo komandos varžybų geriausius epizodus. Ir šį malonumą staiga pertraukia pranešimas, kad prekybos centre „Walmart“ šiuo metu pupelėms taikoma 20 proc. nuolaida. Džo tai visiškai nerūpi ir jis tikrai nesidžiaugs. Jūs kątik sugadinote jam vakarą.

Daniel Soares

– Kuris Jūsų paties darbas Jums labiausiai patinka ir kodėl?

– Aš visada teikiu pirmenybę asmeniniams projektams, kuriuos kūriau sau, o ne klientui. Jie atspindi, kas aš esu. Juokinga, kad dažniausiai ir agentūros mane samdo būtent dėl jų.

– Vienas iš tokių projektų buvo, kai pats bandėte gauti pirmąjį darbą reklamos agentūroje. Regis, reklamos verslas Jums tikrai atrodė svajonių darbas, kad įdėjote į jį tiek daug pastangų. Kuo ši sritis Jus taip žadėjo? Ar ji vis dar atrodo tokia pati nuostabi dabar, kai joje padarėte sėkmingą karjerą?

– Mes, žmonės, esame linkę romantizuoti tai, ko neturime. Kai aš supratau, kad galiu užsidirbti tiesiog iš to, kad visą dieną siūlysiu idėjas, man nekilo abejonių ir dariau viską, kad gaučiau darbą reklamos versle. Tačiau aš neturėjau savo darbų, kuriuos galėčiau parodyti, todėl jie manęs nesamdė. Todėl aš miegojau priešais agentūros duris tol, kol jie mane pasamdė. Kai iš tiesų pradėjau dirbti, man tai atrodė kažkas neįtikėtino. Žinoma, laikui bėgant tu supranti realybę. Kaip ir bet kuris kitas darbas jis turi tiek privalumų, tiek trūkumų.

– Kokius reklamos verslo pokyčius pastebite? Kas keičiasi labiausiai: reklamos temos, formatai, verslo modeliai...?

– Manau, atsiranda daugiau prekės ženklų, kurie supranta, kad niekam jų reklamos nerūpi. Tie, kuriems pavyksta tai įsisąmoninti, sukuria daugiau išskirtinių darbų. Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose mes turime prekės ženklus kaip „Geico“, kurie reklamose tyčiojasi iš reklamų. Labai jas mėgstu. Mano nuomone, prekės ženklas yra kaip žmogus, kuris prieina prie tavęs bare ir bando užmegzti pokalbį. Kaip ilgai su juo kalbėsiesi, jei jis bus susikoncentravęs tik į save ir tik pasakos, koks nuostabus yra? Juk tu nori kalbėtis su žmogumi, kuris rūpinasi tavimi, tave prajuokina, kuris priverčia tave kažką jausti. Jei jis ar ji patrauks tavo dėmesį, parodys kažkiek meilės, galbūt tu netgi jam ar jai nupirkti alaus.

– Šiuo metu dirbate kaip laisvai samdomas specialistas. Kodėl nusprendėte eiti tokiu keliu užuot dirbęs agentūroje? Ar pastebite ir platesnę tendenciją, kad vis daugiau profesionalų renkasi dirbti tokiu būdu ir vis daugiau klientų renkasi juos, užuot dirbę su agentūromis?

– Tiesiog vis daugiau žmonių darbas korporacijoje nebeatrodo kaip svajonė. Mums sako, kad sėkmė yra lipti karjeros laiptais, būti paaukštintam, gauti vis daugiau pinigų ir panašiai. Tačiau galiausiai mes tampame tarsi atskirti nuo to, kas iš tiesų esame. Aš žinojau, kad tai tiesiog ne man. Aš tiesiog vijausi netinkamas vertybes. Ar dabar, kaip laisvai samdomas specialistas, aš gyvenu tobulą gyvenimą? Ne. Bet ar aš jam teikiu pirmenybę prieš kitokį? Tikrai taip.

Danielis Soares skaitys pranešimą inovacijų festivalyje LOGIN, kuris vyks Vilniuje, birželio 7-8 dienomis.