Nors šių metų gegužę įsigaliojęs bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) turėjo itin sugriežtinti verslo naudojimąsi interneto vartotojų duomenimis, realybėje tai įgyvendinti sekasi sunkiai. Portalas „TechCrunch“ rašo, kad socialinis tinklas „LinkedIn“ jau minimas tarp tų, kurie jau pažeidė šio reglamento reikalavimus, kaip teigiama Airijos duomenų apsaugos komisaro tarnybos pateiktoje pastarojo pusmečio ataskaitoje.

Šioje ataskaitoje taip pat minimas susirūpinimą keliantis „Facebook“, WhatsApp“ ir „Yahoo“ elgesys su duomenimis, tačiau „Microsoft“ valdomas „LinkedIn“ į tokį kontekstą pateko pirmą kartą.

Skelbiama, kad tyrimas prasidėjo nuo dar 2017 m. gauto skundo, kuriame vienas interneto vartotojas atkreipė dėmesį į tai, kaip „LinkedIn“ elgiasi su žmonėmis, kurie nėra šio tinklo nariai. Daug tyrimo detalių neatskleidžiama, bet pateikiamas apibendrinimas, kad norėdami į šį tinklą pritraukti daugiau žmonių „LinkedIn“ neskaidriu būdu pasinaudojo apie 18 mln elektroninio pašto adresų. Vienas iš būdų, kaip ji naudojo šiuos duomenis – rodydavo tikslingai nukreiptą reklamą šiems vartotojams feisbuke.

„LinkedIn“ atstovai atsiprašė už savo veiksmus ir užtikrino, kad imsis visų būdų ateityje tokiems atvejams užkirsti kelią. „Deja, nors turime labai stiprius procesus ir procedūras, jų nebuvo laikytasi ir mes dėl to apgailestaujame. Mes ėmėmės atitinkamų veiksmų ir sustiprinome kontrolę, kad ateityje taip nebeatsitiktų. Pasinaudoję audito duomenimis mes taip pat identifikavome dar vieną sritį, kur galėtume sustiprinti tų, kurie nėra nariais, duomenų apsaugą ir savanoriškai ėmėmės iniciatyvos pakeisti tai, kaip su jais iki šiol dirbame“, – „LinkedIn“ privatumo vadovą Europai, Vidurio Rytams ir Afrikai Denisą Kelleherą cituoja „TechCrunch“.