LiMA direktorės ir EMC valdybos narės Alvydės Palaimaitės teigimu, norint perprasti ir nuspėti marketingo sektoriaus tendencijas ateityje, marketingo sričių atstovų grįžtamasis ryšys yra būtinas.

„Siekdami prognozuoti Europos marketingo sektoriaus vadovų prioritetus ir svarbiausius iššūkius artėjantiems metams, EMC kiekvienais metais organizuoja tarptautinę apklausą. Tad prisidėdami prie šios apklausos organizavimo ir rezultatų analizės, ne tik kartu formuojame kryptis tolimesnėms marketingo sektoriaus studijoms, bet ir suteikiame paramą ir palaikymą marketingo bendruomenėms, atsižvelgiant į skirtingų šalių poreikius“, – sako A. Palaimaitė.

Alvydė Palaimaitė

Vos 5 minučių iš Europos marketingo vadovų, marketingo projektų vadovų, įmonių direktorių ir valdybos narių pareikalausianti apklausa atliekama anglų kalba. Užpildžiusieji anketą ne tik prisidės prie geresnio žemyno šalių marketingo strategijų, procesų, iššūkių ir reikalavimų supratimo, bet ir gaus apibendrintus tyrimo rezultatus.

A. Palaimaitė pažymi, kad Lietuvos marketingo bendruomenės nuomonė yra ypatingai svarbi, o aktyviai dalyvaujant EMC veikloje, šis šalies sektorius ir jo bendruomenė tampa dar labiau matomi visoje Europoje.

Apklausą prašoma užpildyti iki š. m. gruodžio 20 d. Apklausą rasite čia.

Praėjusio tyrimo aktualija – skaitmena

Temiantis 2022 metų tyrimu, aktualiausia Europoje marketingo tema tapo skaitmeninis marketingas, antroje vietoje pagal svarbą tarptautinės marketingo bendruomenės atstovai įvardijo prekių ženklų strategijos ir valdymo bei, trečioje vietoje, kliento patirties valdymo temas.

„Verslai dar daugiau dėmesio skiria skaitmeninimui ir marketingo technologijų diegimui, elektroninės prekybos ir internetinių svetainių operacijų tobulinimui. Duomenimis pagrįstos klientų patirties gyvavimo ciklo valdymas apima visus verslo santykius su klientais – nuo prekės ženklo žinomumo prieš perkant gaminį iki suvokiamos kokybės. Dėl to klientų lojalumą lemia geriausia įmanoma patirtis bet kuriuo metu: tiek apsiperkant ar gaunant paslaugas fizinėje parduotuvėje, tiek susipažįstant su prekės ženklu ir gaminiais per skaitmenines priemones“, – pasakoja Giedrius Juozapavičius, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys.

Giedrius Juozapavičius

Lietuvoje ir svetur tendencijos skiriasi

Paskelbtos tyrimo ataskaitos rengėjai pabrėžia, kad Europos valstybių marketingo ekspertų nuomonės dėl daugelio šiemet aktualiausių marketingo klausimų skiriasi. Pavyzdžiui, Austrijoje kone trečdalis marketingo specialistų prioritetą teikė darbdavio įvaizdžio kūrimo temai, o Vokietijoje panašia svarba pasižymėjo marketingo išlaidų optimizavimo (arba marketingo grąžos, ROMI) klausimai. Anot G. Juozapavičiaus, lietuvių marketingo darbotvarkėse atsirado dar kitų marketingo klausimų.

„Skaitmeninį marketingą kaip svarbiausią marketingo veiklos kryptį įvardija pusė tyrime dalyvavusių respondentų iš Lietuvos, vėliau pagal svarbą seka socialinių tinklų marketingo klausimai, kuriems tyrimo dalyviai iš Vakarų ar Centrinės Europos teikia mažiau dėmesio. Inovacijų ir produktų valdymo klausimus esminiais laiko vos ketvirtadalis apklaustųjų, o palyginti su kitomis šalimis, žymiai mažiau laiko ir pastangų lietuviai skiria ir tokioms temoms kaip mobilioji rinkodara, dirbtinis intelektas ar kompetencijų modeliavimas“, – sako LiMA valdybos narys.