Tai ką daro influenceriai, arba kitaip – nuomonių lyderiai – didžiajai daliai žmonių jau nekelia klausimų. Šis rinkodaros reiškinys jau dabar įvairių organizacijų reklamos kampanijose yra vienas pagrindinių komunikacijos kanalų. Kaip ir visame pasaulyje, taip ir Lietuvoje turime įvairių sričių influencerių, vieni iš jų – sveikos gyvensenos propaguotojai, kiti – pramogų pasaulio atstovai ir pan. Tačiau vienoje srityje Lietuva, lyginant su kitomis pasaulio šalimis, gali pasiūlyti gerokai mažiau. Kalbame apie profesionalaus sporto atstovus ir tarp jų esančius socialinių tinklų influencerius.

Kol kitose pasaulio šalyse vieni didžiausių influencerių yra futbolininkai, pas mus futbole ir šioje srityje nieko gero nerandame. Pagirti galime tik rinktinės kapitoną ir lyderį Fiodorą Černychą, Arvydą Novikovą bei Mantą Kuklį. Palyginus su kitais futbolininkais, jie išsiskiria vien tuo, kad turi susikūrę asmeninius socialinių tinklų puslapius. Iš šalies gali atrodyti, kas čia tokio, bet jei pažiūrėsite, kiek lietuvių futbolininkų turi tokius puslapius, iš karto suprasite, kad minėti žaidėjai, palyginus su kitais, yra žengę stiprų žingsnį pirmyn. Aktyvi komunikacija šiems žaidėjams leido sugeneruoti bazinę sekėjų auditoriją ir, pagal jų mastą, futbolininkai save gali vadinti mikro influenceriais socialiniuose tinkluose. Vis tik, problemos išlieka tos pačios, kaip ir pas daugumą kitų profesionalaus sporto atstovų – tai yra kokybės, tikslingumo ir įdomesnio komunikacijos turinio trūkumas bei verslo pinigų pritraukimas.

Baseine visą vandenį ištaškė Rūta. Geriausia šalies plaukikė skambiausių pergalių metu sulaukė milžiniškos dėmesio bangos, kuri Rūtai sugeneravo vieną didžiausių sekėjų auditorijų Lietuvoje. Kalbant apie kitus šios sporto šakos atstovus, verta paminėti Daną Rapšį, kuris komunikuoja aktyviai, kuria gana įdomų turinį bei bendradarbiauja su sporto rinkodaros agentūra „S|Marketing“, o tai tik parodo, kad sportininkas supranta socialinių tinklų teikiamas galimybes. Koją Danui kiša mažas sekėjų skaičius: jų feisbuke jis turi kiek daugiau nei 2000. Kitas viešojoje erdvėje gerai žinomas plaukikas Giedrius Titenis savo komunikacijoje yra pasyvus ir ją „įjungia“ tik per čempionatus.

Nors beisbolas Lietuvoje nėra labai populiarus, tačiau ir čia turime vieną labai stiprų šios sporto šakos atstovą. Kalbame apie Dovydą Neverauską, kuris žaidžia stipriausioje pasaulio lygoje – Major League Baseball (MLB) ir atstovauja „Pittsburgh Pirates“ klubui. Atrodytų, kiek įdomaus turinio galėtų sugeneruoti tokio Lietuvoje neįprasto sporto ir aukščiausio lygio žaidėjas, tačiau labai liūdna, bet Dovydas yra visiškai pasyvus tiek socialiniuose tinkluose, tiek viešojoje erdvėje ir neišnaudoja savo potencialo būti nuomonės lyderiu.

Kur kas populiaresnis sportas už beisbolą Lietuvoje yra tenisas. Ši sporto šaka patenka į 10 labiausiai sportuojamų sporto šakų Lietuvoje, tačiau ir čia neturime stiprių influencerių. Aišku, pirma ateinanti į galvą mintis, kalbant apie Lietuvos tenisą yra Ričardas Berankis, tačiau pats sportininkas yra atsiribojęs nuo socialinių tinklų ir susikoncentravęs į savo žaidimą. Kyla klausimas, o kur kiti šios sporto šakos atstovai, kodėl jie nesinaudoja Ričardo paspaustu STOP mygtuku.

Turime ir geresnių pavyzdžių. Kovinio sporto šakų atstovai socialiniuose tinkluose padarė didelį įdirbį ir dabar gali pasigirti daugumai žinomais kovotojais Ignu Barysu, Sergėjumi Maslobojevu ir Eimantu Stanioniu. Visi šie sportininkai kuria įdomų turinį, dalyvauja rinkodaros projektuose bei turi sukaupę nemažą sekėjų auditoriją.

Irkluotojų Mildos Valčiukaitės ir Ievos Adomavičiūtės auditorija nėra labai didelė, tačiau šios sportininkės jau turi kontraktą su „Red Bull“ ir tai tik parodo, koks jų potencialas būti stipriomis influencerėmis Lietuvoje.

Šiuo metu Lietuvoje galime pastebėti išaugusį dviračių sporto ir bėgimo populiarumą, tačiau ryškesnių influencerių šiose sporto šakose taip pat neturime. Vienas populiariausių Lietuvos dviratininkų Ramūnas Navardauskas aktyviai komunikuoja socialiniuose tinkluose kurdamas įdomų turinį, tačiau jo turima auditorija yra ganėtinai maža, sudėjus „Facebook“ ir „Instagram“ sekėjų skaičių, jų yra vos daugiau nei 3000 . Nepaisant to, įvertinus Ramūno komunikaciją, jis turi labai gerą potencialą tapti žinomu influenceriu Lietuvos ir užsienio rinkose. Tą pačią auditorijos problemą ir turinio privalumus bei perspektyvas turi Diana Lobačevskė, kuri yra ilgų nuotolių bėgikė.

Aišku, Lietuvos sporte turime ir labai žymių mega bei makro influencerių, tačiau pagrindą jų sudaro tik krepšinio atstovai – Jonas Valančiūnas, Domantas Sabonis, Donatas Motiejūnas. Mega influencerio statusu taip pat gali pasigirti visiem gerai žinomi Benediktas Vanagas bei minėta Rūta Meilutytė. Visgi, išskirti reikėtų vieną mikro influencerę, kuri į aukštį šoka ne tik sporto srityje, bet ir rinkodaroje, tai – lengvaatletė Airinė Palšytė. Ji kartu su „Kallas Management“ kryptingai dirba ties asmenine rinkodara bei kuria įdomų turinį su integruota reklama ir yra viena profesionaliausių sporto atstovų šioje srityje.

Kodėl turime tokią situaciją, kai influencerių iš sporto srities paklausa yra didesnė nei pasiūla? Atsakymų galime ieškoti tiek sporto federacijose, kurios pačios dar tik pradeda susipažinti su rinkodaros aspektais, tiek sportininkų neprofesionalume, o tai yra viena didžiausių šios srities problemų. Vieni sportininkai apskritai nesupranta socialinių tinklų teikiamų galimybių, kiti nedrįsta rodytis viešai, o dar kiti rezultato socialiniuose tinkluose nori „čia ir dabar“, tačiau pamatę kokį įdirbį reikia padaryti, norint pamatyti pirmuosius finansinius rezultatus, sportininkai dažnai nuleidžia rankas ir visą savo dėmesį nukreipia į tai ką jie daro geriausiai – sportą. Tam, kad taptum socialinių tinklų influenceriu ir galėtum sugeneruoti pajamas iš įvairių prekių ar paslaugų ženklų rėmimo, reikia investuoti daug laiko bei kantrybės, to galiausiai sportininkams pritrūksta. Kita didelė problema yra ir tai, kad labai mažai sportininkų pagalvoja apie bendradarbiavimą su rinkodaros agentūromis, dauguma jų galvoja, kad su šia sritimi susitvarkys patys, tačiau rezultatai kalba patys už save.

M360