Lietuvos ryšių su visuomene rinka praėjusiais metais augo daugiau kaip 20 proc., tačiau lyderių rikiuotėje įvyko kardinalių pokyčių. Į pirmą poziciją grįžo agentūra „Publicum“, aplenkusi agentūrą „vipcommunications“. Trečiąją vietą užėmė agentūra „Gravitas partners“, o mažėjančius rezultatus skaičiavusiai agentūrai „Fabula ir partneriai“ teko ketvirtoji vieta.

Strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ lyderio poziciją ir pagal pardavimo, ir pagal tiesiogines pajamas susigrąžino po kelerių metų pertraukos. Tuo tarpu „Fabula ir partneriai“ vienintelė tarp didžiausių agentūrų 2018-uosius, antrus metus iš eilės baigusi sumažėjusiais rezultatais pagal apyvartą nukrito į ketvirtąją vietą. Juos lyderių trejetuke pakeitė „Gravitas partners“.

Praėjusių metų augimas – nuoseklaus darbo pastaruosius dvejus metus įgyvendinant pokyčius agentūroje rezultatas: iki 20-ies žmonių sustiprinome komandą, pradėjome siūlyti naujas paslaugas, didinome veiklos efektyvumą. Tai padėjo pasiekti 57 proc. tiesioginių pajamų augimą ir užtikrinti rekordinį rezultatą per 14 įmonės veiklos metų. Agentūros apyvarta taip pat solidžiai ūgtelėjo, tačiau tai nėra rodiklis, į kurį orientuojamės. Prie gerų veiklos rezultatų pernai labiausiai prisidėjo pradėtas darbas su naujais verslo klientais, tarp jų „Luminor investicijų valdymas“, „Pigu.lt“, „Unilever“ prekių ženklai; taip pat – išaugusios darbų apimtys su esamais klientais“, sako „Gravitas Partners“ direktorius Donatas Bedulskis.

Agentūros „Fabula ir partneriai“ vykdomoji direktorė Raminta Rimkienė pasislinkimui lyderių pozicijose neteikia didelės reikšmės. 2018 m. nedirbome su dideliais viešojo sektoriaus projektais, dirbome su verslu ir ten mums sekasi puikiai. Per 20 „Fabulos“ gyvavimo metų buvome pirmi, antri ir penkti. Turėdami geriausią komunikacijos konsultantų komandą, visuomet matavomės ne vietą, o klientų portfelį ir jų pasitenkinimą. Praėjusius metus vadinu pasirengiamuoju laikotarpiu tam, kas vyks komunikacijos rinkos ateityje. Investavome ir maksimalų dėmesį skyrėme mokymams bei komandos rinkodaros kompetencijų ugdymui. Stiprinome holistinių prekės ženklų ir komunikacijos disciplinų valdymo gebėjimus, duomenų analizės ir komunikacijos efektyvumo vertinimo įgūdžius, kurie atsipirks šiais metais. Tą rodo ir penki šių metų mėnesių rezultatai“, – komentuoja ji.

Pasak „Publicum“ valdybos pirmininko Ričardo Jarmalavičiaus, paklausa kokybiškoms komunikacijos paslaugoms Lietuvoje nuolat auga, nes verslas vis labiau supranta, kokią naudą gali gauti iš ilgamete patirtimi pagrįsto strateginio ir integruoto požiūrio į jam kylančius iššūkius.

„Tvaraus verslo vystymo kelią pasirinkusioms agentūroms su kaupu pasiteisina investicijos ne tik į tyrimus ir technologijas, bet ir į komandos kompetencijas užtikrinti aukščiausio lygio paslaugas“, - sakė R. Jarmalavičius.

Tarptautinei komunikacijos grupei „Havas“ priklausanti „Publicum“ pernai apyvartą padidino 27,6 proc. iki 2,874 mln. eurų, o tiesiogines pajamas – 13,5 proc. iki 1,638 mln. eurų.

„VIP Viešosios informacijos partneriai“ pernai pasiekė 2,8 mln. eurų apyvartą (18 proc. daugiau nei 2017 m.), jos tiesioginės pajamos per metus padidėjo 20,7 proc. iki 1,2 mln. eurų.

Didžiausią augimą fiksavo „Gravitas partners“, kurių pardavimo pajamos pernai sudarė 2,17 mln. eurų (58,1 proc. daugiau), tiesioginės pajamos ūgtelėjo 57,8 proc. iki 2,17 mln. eurų.

Ketvirtoje vietoje su 2,1 mln. eurų (21,9 proc. mažiau) apyvarta ir 1,4 mln. eurų (12,5 proc. mažiau) tiesioginėmis pajamomis 2018 metais buvo „Fabula ir partneriai“, antrus metus iš eilės bloginusi savo finansinius rodiklius.

Toliau rikiuojasi „Idea Prima“ 1,9 mln. eurų pardavimo pajamų (24,3 proc. daugiau) ir 838 tūkst. eurų tiesioginių pajamų (51,8 proc. daugiau), „INK agency“ – atitinkamai 1,418 mln. eurų (27,4 proc. daugiau) ir 923 tūkst. eurų (14,9 proc. daugiau) bei „Integrity PR“ – atitinkamai 1,3 mln. eurų (50,3 proc. daugiau) ir 838 tūkst. eurų (28,9 proc. daugiau).

Bendra duomenis viešai jau pateikusių bendrovių apyvarta per metus padidėjo 22 proc. iki beveik 15 mln. eurų, o tiesioginės pajamos, kurios atspindi įplaukas, atėmus išlaidas trečiosioms šalims, pakilo beveik 27 proc. iki 7,75 mln. eurų.



M360