„Didžiausi kritimai turi labai aiškias priežastis: prieš metus „MG Baltic“ skandalas ir įvairi neigiama informacija apie „Lietuvos geležinkelius“ stipriai paveikė šių bendrovių ir viso verslo sektoriaus vertinimą. Rinkimų kampanijos metu neigiamai minėti vaistinių tinklai taip pat prarado pasitikėjimą – pernai tai buvo vienas geriausiai vertintų verslo sektorių“, – sakė pranešime žiniasklaidai sakė tyrimą inicijavusios komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas Mykolas Katkus.

Lietuvos reputacijos indekso tyrimas atliekamas prašant trijų respondentų grupių – sprendimų priėmėjų, nuomonės lyderių ir plačios visuomenės – įvertinti savo emocinį santykį su Lietuvos verslo įmonėmis. Vėliau respondentai reitinguoja įvairias įmonėms priskiriamas savybes
Jurga Verikienė, tyrimą atlikusios tyrimų bendrovės SIC vadovė, sakė, kad susijungimas ir vardo pakeitimas išėjo į naudą telekomunikacijų bendrovei „Telia“. „Tiek „Omnitel“, tiek „Teo“ pernai turėjo gerokai prastesnes pozicijas, nei labiausiai išaugusi „Telia“. Ji pastebėjo, kad augo ir kitos telekomunikacijų įmonės – „Tele2“ – reputacija.

Tyrimo partnerės asociacijos „Investors Forum“ vadovė Rūta Skyrienė teigė, kad verslo reputacija labai svarbi siekiant sukurti tinkamą aplinką investicijoms. „Pastebime, kad respondentai mato vis mažiau gerų verslų. Tačiau vilties teikia nuosekliai į reputaciją investuojančios ir etiškai konkuruojančios bendrovės“. R. Skyrienė atkreipė dėmesį, kad labiausiai iš verslų tikimasi sąžiningumo, atsakingumo, etiško elgesio bei garbingos konkurencijos – ir šiuo metu respondentai to nemato daugelyje įmonių.

Renginio metu buvo apdovanota absoliučiai geriausią reputaciją Lietuvoje turinti verslo įmonė. Ja, kaip ir pernai, tapo Vilniaus biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher Scientific“. Nuomonės lyderių ir sprendimų priėmėjų kategorijoje laurus pelnė „Nasdaq“ paslaugų centras, o visuomenė geriausiai įvertino „Swedbank“.

Tyrimas atliktas 2017 kovo-balandžio mėn., apklausti 1293 respondentai.