„Pandemija privertė visus patirti, kas yra priverstinė socialinė izoliacija. Kelis mėnesius trunkantis karantinas išmušė įprastą gyvenimą iš vėžių, teko apriboti save. Daugeliui tai kėlė diskomfortą. Tačiau vieniši seneliai taip gyvena metų metus. Keturios sienos ir jokių kontaktų yra labai slegianti kasdienybė. Apie tai turime pagalvoti kiekvienas“, – apie kampanijos idėją pranešime žiniasklaidai pasakoja „WorkFork“ kūrybinės komandos, kartu su Lietuvos Raudonuoju Kryžiumi rengiančios jau ketvirtąją viešinimo kampaniją, kūrybos vadovas Andrius Jakučionis.

Tikros istorijos pro langus

Tam, kad būtų galima perteikti pagrindinę mintį ir pasiekti plačią auditoriją, vienas iš kampanijos veiksmų – reklaminis klipas.

„Klipu perteikiame mintį, kad seneliams vienišumas yra skausmingas, todėl net paprastas dėmesys gali prašviesinti jų dieną. Šios kampanijos metu nei mes, nei savanoriai negalėjome eiti pas senelius į namus. Todėl kilo idėja pabendrauti su jais pakabinus klausimus ant drono ir pakėlus juos tiesiai prieš senelių langus. Klausimai yra iš realių savanorių ir senelių pokalbių: apie emocijas, būseną ar tiesiog „Kaip pavyko pyragas?“. Iš pirmo žvilgsnio tokie klausimai atrodo nereikšmingi, tačiau vienišiems seneliams toks dėmesys labai svarbus. Kaip ir ankstesnėse kampanijose, taip ir šioje, yra svarbus autentiškumas. Filmavome tik vienatvę patiriančius senelius, kurių Lietuvoje yra labai daug“, – sako A. Jakučionis, pats priklausantis Lietuvos Raudonojo Kryžiaus savanoriams.

Dabar kiekvienas supranta, ką reiškia būti vienam, atskirtam nuo draugų ar artimųjų. Panašiai jaučiasi ir vieniši vyresnio amžiaus žmonės, tačiau tokia jų būsena tęsiasi ne keletą mėnesių, o ištisus metus, tikina Lietuvos Raudonojo Kryžiaus vadovė Gintarė Guzevičiūtė:

„Praėjus šiam periodui daugelis vėl susitiks su draugais, artimais žmonėmis. Tačiau senelių vienišumas tęsis net ir pasibaigus pandemijai. Džiaugiamės šiuo kūrybiniu sprendimu, kuris primena apie visų patirtis karantino metu. Jos leidžia suprasti, ką reiškia gyvenimas be socialinių ryšių palaikymo. Tikime, kad tai paskatins žmones prisidėti prie sprendimo skiriant 1,2 proc. ar dalį procento GPM mūsų organizacijai. Paramos deklaravimas žmogui trunka vos 2 minutes, tačiau mums tai pavirsta šimtais papildomų valandų, kurias skiriame vienišų žmonių lankymui. Taip galėsime net ir pasibaigus karantinui padėti garbaus amžiaus žmonėms nesijausti vienišiems“, – tikina G. Guzevičiūtė.

Anot jos, 1,2 proc. GPM skyrimo viešinimo kampanija „Karantinas baigiasi, vienišumas – ne“ yra didžiausia Lietuvos Raudonojo Kryžiaus per pastaruosius penkerius metus. Jos tikslas – atkreipti dėmesį į svarbias problemas, kurias sprendžia organizacija, bei kviesti visuomenę prisidėti prie jų mažinimo. Be to, norintieji gali skirti ir nuolatinę paramą.

Kasmet – drąsūs sprendimai

Ankstesnės Lietuvos Raudonojo Kryžiaus kampanijos taip pat pasižymėjo jautrumu ir drąsa.

„Kasmet stengiamės pažiūrėti į komunikaciją iš įvairių perspektyvų. Jau esame kėlę provokuojantį klausimą, skatinantį susimąstyti, kas yra svarbiau – parama asmeniniams hobiams ar prisidėti prie realių pokyčių visuomenėje įgyvendinimo. Be to, skatiname paramą dalinti per pusę, kad ją gautų kelios organizacijos, padedančios spęsti problemas. Šiemet taip pat pristatome šią galimybę“, – pasakoja G. Guzevičiūtė.

Pirmoji Lietuvos Raudonojo Kryžiaus kampanija prieš 5 metus klausė „ar šioje šalyje yra vietos senukams?”. „Nevengdami drąsių sprendimų, visuomet senelius pristatome ir rodome oriai, mums tai svarbiau nei galimai didesnis lėšų surinkimas juos rodant ypatingai pažeidžiamus“, – tvirtina G. Guzevičiūtė.

Šiųmečio klipo filmavimas vyko Visagine. Šis miestas pasirinktas dėl vienišų pagyvenusių žmonių gausos bei didelės pagalbos masto. Pats idėjos įgyvendinimas buvo operatyvus – kelias nuo pasiruošimo iki pirmosios versijos truko savaitę.

Kampanijos „Karantinas baigiasi, vienišumas – ne“ metu nuo gegužės 22 d. iki liepos 1 d. planuojami televizijos klipas, radijo bei lauko reklama, reklaminiai pranešimai socialiniuose tinkluose, „Google“ paieškos optimizavimas bei reklama, reklamjuostės (vadinamieji baneriai) socialiniuose tinkluose, ryšių su visuomene viešinimo kampanija bei informacija tinklapyje www.redcoss.lt.

Kiekvienas norintis prisidėti prie senelių vienišumo problemos sprendimo, turi galimybę tai padaryti skirdamas 1,2 proc. GPM Lietuvos Raudonajam Kryžiui.