Matome, kaip dizaino rinkoje logotipus keičia identitetų sistemos, kaip sprendimuose savirealizaciją keičia atsakomybė prieš žmogų bei visuomenę. Matome, kaip plečiasi ir persipina dizaino disciplinos – šalia grafinio ir pramoninio, atsiranda patirčių, sąsajų, paslaugų dizainas“, – pokyčius pristato asociacijos atstovai.

Šių metų Lietuvos grafinio dizaino asociacijos visuotinio narių suvažiavimo „LGDA Forumas 2020“ metu daugumos balsais buvo patvirtinta naujoji organizacijos strategija, kurios esmė – minėtų aktualijų atspindėjimas, į asociacijos narių tobulėjimą, viešinimą orientuota veikla, asociacijos liberalizavimas ir praplėtimas. Taip pat strategijoje įvardinti du svarbūs organizacijos pokytį lemiantys aspektai.

Lietuvos dizaino asociacija

Vienas jų analizuoja faktą, kad dizaino kontekste terminas „grafinis“ nebetenka prasmės dėl fragmentiškumo. Daugelis su vaizdu dirbančių dizainerių (komunikacija, sąsajų dizainas) nebesusitapatina su grafinio dizaino disciplina, neretas jų savo veikloje integruoja kelis dizaino žanrus. Antrasis vertina tai, kad toli gražu ne visi Lietuvos dizaino lauko dalyviai, ne visi dizaino žanrai yra deramai atstovaujami. Viso to pasekoje prieita prie sprendimo keisti LGDA pavadinimą, kuris tiksliau atspindėtų asociacijos rolę.

Asociacijos atstovai teigia matantys kelias pokyčio priežastis. Pirma, lig šiol pavadinime naudotas žodis „grafinis“ nebeatliepia prasiplėtusio šio dizaino lauko kompetencijų spektro bei jam tenkančių atsakomybių. Antra, Lietuvos rinkos mažumas ir įvairių dizaino žanrų specialistų interesų panašumas, perša logišką išvadą, kad visų dizainerių tobulėjimu ir atstovavimu reikia rūpintis išvien. Trečia – kad ir kokios šaunios bebūtų Lietuvoje veikiančių organizacijų, asociacijų, įmonių bei individų iniciatyvos, dizaino lauko dalyviai vis dar stokoja kokybiškų profesinio tobulėjimo įvykių, renginių, tinklaveikos. Taip pat niekas deramai neatstovauja dizaino politikoje, nesiekia dizaino integracijos į visuomenines plotmes.

„Būtent šias spragas užpildyti sieks Lietuvos Dizaino Asociacija (LDA)“, – žada asociacijos atstovai.

Kas bus kitaip, nei buvo iki šiol?

LDA teigia, kad nuo šiol atstovaus visus dizaino žanrus. Jau šiai dienai asociacijos gretose yra tiek vartotojo sąsajos, tiek paslaugų, tiek pramoninio dizainų specialistų, kurių interesai, žiūrint plačiau, yra labai panašūs.

Taip pat žadama daugiau viešumo nariams, kelti dizaino kokybę, didinti dizaino sklaidą, aktyviau dalyvauti tarptautiniame dizaino diskurse.

„Šis pokytis yra savalaikis ir sudarantis galimybes tolimesniems, didesniems dizaino lauko dalyvių bendruomenę bei dizaino kokybę auginantiems pokyčiams“, – teigia LDA atstovai, kviesdami dizainerius, dar nesančius šios asociacijos nariais, jais tapti.

Daugiau informacijos čia.