„Istoriškai taip susiklostė, kad daugiausiai apsiperkančių ir besinaudojančių „Tax free“ paslauga pirkėjų yra iš Baltarusijos. Tačiau tenka pastebėti, jog šis segmentas kiekvienais metais po truputį mažėja. Tai lemia prekių kainų augimas Lietuvoje. Dėl šių pirkėjų Lietuva itin konkuruoja su Lenkija“, – apžvelgdamas 2019 metus vardijo „Global Blue Lietuva“ vadovas Denis Grinevičius.

Pasak jo, lyginant su 2018 metais, „Tax free“ pirkėjų Lietuvoje sumažėjo 1 proc. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, didžiausią įtaką tam turėjo apribojimai Eurazijos muitų sąjungos valstybėse. Dėl šių apribojimų taip pat nežymiai sumažėjo ir vidutinė pirkinio suma – nuo 146 iki 144 eurų.

Svarbus atsiskaitymo būdas

Nors pirkėjų iš Kinijos Lietuvoje nėra daug, tačiau jų pirkimo krepšelis yra daugiau nei du kartus didesnis už vidurkį – jis siekia 364 eurus. Tikėtina, kad šių pirkėjų kiekvienais metais daugės. Tačiau tam, kad prekybininkas pritrauktų pirkėjų kinų, svarbu turėti jiems patogius atsiskaitymo būdus.
Skirtingai nei turistai iš Europos valstybių, kinai naudoja kitus būdus atsiskaitant už prekę. Dar nedaug Lietuvos prekybininkų priima atsiskaitymus per „Pay Union“ mokėjimą sistemą, kuri yra paplitusi Kinijoje.

Kita vertus, ši sistema jau nebėra tokia populiari – daugelis kinų jau senokai naudoja mobilius atsiskaitymus per „WeChat“ ar kitas programėles. Šių atsiskaitymo būdų Lietuvos prekybininkai beveik neturi. Vis dėlto, būtent atsiskaitymo būdų įvairovė gali pritraukti pirkėją iš Kinijos ir tai galėtų tapti prekybininko išskirtinumu, komunikuojant savo paslaugas ar prekes šiais tikslinei auditorijai.

Višta ar kiaušinis

Dar viena įžvelgiama problema ta, kad Lietuva beveik neturi vadinamųjų „elitinių turistų“. Vidutiniškai jie išleidžia per 40 tūkstančių eurų. Kad toks pirkėjas atsirastų, į Lietuvą reikia pritraukti prabangius prekės ženklus, kaip kad „Louis Vuitton“, „Saint Laurent“, „Versace“ ir kitus.

Pasak Deniso Grinevičiaus, čia atsiranda vištos ir kiaušinio dilema. Kol nėra tokių prekės ženklų, nėra ir pirkėjų. Kita vertus – kol nėra pirkėjų, prekės ženklai nenoriai čia kuriasi. Rinkoje buvo pasirodžiusi informacija, kad Vilniuje naujai įsikursiantis „Akropolis“ sieks kartu prisitraukti naujų prekės ženklų. Jei tarp jų atsiras ir tokių, kurie būtų patrauklūs elitiniam turistui, situacija gali keistis.