Lietuvos pirkėjams geriau dėl autokosmetikos priemonių žinomas gamintojas žengė į naują nišą – sukūrė purškiamus namų kvapus, kainuojančius apie dešimt eurų ir siekia patekti į prekybos centrų bei namų apyvokos prekių parduotuvių lentynas.

„Étiquette“ gavo užduotį sukurti pakuotę į kurią pažiūrėjęs pirkėjas akimirksniu suprastų, kad tai ne pigus oro gaiviklis ir ne difuzorius. Kiekvienas kvapas kurtas bendradarbiaujant su profesionale parfumere, todėl kokybė turėjo atsispindėti ir dizaine.

Pandemija paspartino kategorijos augimą

„Skaitydama įvairius šaltinius supratau, kad iki 2020 m. namų kvapų kategorija gana stipriai augo pasauliniu mastu ir pandemija ne sustabdė, o paspartino augimą. Paskelbus karantiną visi užsidarė namie ir greitai suprato, kad namų kvapas įgavo didesnę reikšmę. Uoslė, lyginant su kitais žmogaus pojūčiais, veikia mūsų pasąmonę tiesiogiai. Todėl kvapas lengviausiai ir greičiausiai paveikia žmogaus emocinę būseną. Taip pat sukelia prisiminimus.

Šie gerai žinomi faktai padiktavo ir mūsų kūrybinį procesą. Taip gimė pavadinimas, sudarytas iš žodžių „scent“ (kvapas) ir „sentiments“ (sentimentai). O pabrėžiant produkto paskirtį (namų kvapas), sukūrėme su namais ir jų kvapais susijusius pavadinimus: vila prie jūros, miesto namas, užmiesčio sodyba“, – įžvalgomis dalinasi „Étiquette“ partnerė ir projekto dizaino strategė Valerija Žilėnienė.

Kai tarp pirmųjų pavadinimo variantų pamatė „Scentiments“, visa projekto komanda pajuto, kad šis pavadinimas turi teisingą žinutę apie tai kaip kvapai lemia emocijas ir namų atmosferą. Todėl logotipo dizaine dar labiau išryškino raidę „C“, kuri atskleidžia kvapo ir sentimentų sąjungą.

Iššūkis surasti tarą, kuri atitiktų kliento ir agentūros tikslus

„Iš pradžių mūsų dizaino vizija nesutapo su kliento gamybiniais poreikiais. Mes nerimavome, kad mažesni buteliukai nesimatys lentynoje, o klientas matė riziką pilstyti didesniais kiekiais, nes tai augintų kainą. Turėjome ilgas diskusijas dėl taros formos ir spalvos. Pradžioje norėjome rinktis aliumininę tarą, tačiau gamyboje svarbu, kad taros tiekėjai būtų patikimi. Pandemijos akivaizdoje trūkinėjančios tiekimo grandinės lėmė, kad apsistojome ties PET. Tada ėmėmės purškimo mechanizmo. Iš kliento sužinojome, kad geras purkštukas – toks pats svarbus kaip ir buteliuko turinys. Jeigu blogai veiks – daugiau nebepirks. Tada ir nusprendėme, kad iš visų pasirinkimų ne tik techniškai, bet ir estetiškai tinkamiausi stambūs, gerai matomi purkštukai. Būtent jie pasako pirkėjui, kad tai kitoks produktas nei įprasta kategorijos lentynose“, – pasakoja V. Žilėnienė.

Dizaino sprendimas – juodu ant juodo

„Kūrėme dizainą, kurio nesinorėtų slėpti po kriaukle. Kvapai yra neapčiuopiami, todėl pasirinkome žaisti juodos spalvos niuansais, skyrėme dėmesį skirtingoms tekstūroms ir spaudos efektams. Kiekvienam kvapui priskirta spalva ir lytėjimo pojūtį žadinantis raštas, kuris sufleruoja kokią nuotaiką skleidžia konkretus kvapas“, – apibendrina projekto dizaineris Artūras Lavruvjanec.