Tarptautinio komunikacijos tinklo „Havas“ atliktas tyrimas atskleidė, kad kasmet vartotojai prekių ženklams kelia vis didesnius reikalavimus, išlipančius iš kokybės, kainos ar funkcijos rėmų. Paaiškėjo, kad lietuviai net nepastebėtų, jei 90 proc. šiandien esančių prekių ženklų tiesiog išnyktų.

Ketvirtadienį Vilniuje vykusioje vadovų konferencijoje „EBIT“ „Havas“ grupės Lietuvoje vadovas Šarūnas Mikelevičius pristatė įmonės atlikto pasaulinio tyrimo „Meaningful Brands“ (liet. „Prasmingi prekių ženklai“) rezultatus.

„Pasaulis pasikeitęs – nebėra maisto produktų deficito, funkcijos nebegana, daug vienodų technologijų, auditorija nebėra tik auditorija, nes ji reaguoja, kalba. Kai socialiniuose tinkluose bandote kažką pasakyti vartotojui, tuo pačiu metu jį pasiekia daug kitų įrašų ir prekės ženklų“, – kalbėjo jis.

Atlikto tyrimo metu daugiau nei 350 tūkst. pasaulio vartotojų – iš kurių net 13 tūkst. Baltijos šalyse – vertino rinkoje esančių prekių ženklų prasmingumą. Buvo apžvelgta daugiau nei 1,8 tūkst. pasaulinių prekės ženklų 31 šalyje.

„Ieškome sprendimų, kaip atrasti prasmingus santykius tarp vartotojų ir prekės ženklų. Lietuvoje apklausėme beveik 5 tūkst. vartotojų, kurie atsakinėjo į detalius klausimus“, – aptarė „Havas“ grupės Lietuvoje vadovas.

Neraminančios tendencijos

Š. Mikelevičius respondentų atsakymuose įžvelgė ne tik geras, bet ir susirūpinti verčiančias tendencijas.

„Mūsų atliktas išsamus visų sektorių tyrimas parodė, kad lietuviams nerūpėtų, jei rytoj rinkoje nebeliktų 90 proc. prekių ženklų. Palyginus su prieš pusantrų metų vykdyto analogiško tyrimo duomenimis, abejingumas prekių ženklams išaugo 2,5 procentinio punkto. Savo ruožtu vartotojai visame pasaulyje nepasigestų 77 proc. pavadinimų. Tokia Lietuvos gyventojų nuomonė verčia sunerimti“, – sakė Š. Mikelevičius.

Prekės ženklai
Prekės ženklai

Prekių ženklai tyrime vertinami trimis pjūviais – funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės vertės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (prekių ženklų indėlis į darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.)

„Jei funkcines ir visuomenines vertes prekių ženklai Lietuvoje įgyvendina sąlyginai gerai, tai asmeninės vertės pjūvis lieka išpildytas gerokai prasčiau. Tam turime paaiškinimą – už funkcines vertes organizacijose dažniausiai atsakingi marketingo ir produktų skyriai, visuomenines vertes puikiai komunikuoja ryšių su visuomene skyrius, o asmeninė vertė klientui lieka be savininko“, – pastebėjo Š. Mikelevičius.

Anot jo, galima pasidžiaugti, kad didžiosiose organizacijose kuriami vartotojų patirties skyriai, kurie ir turėtų tapti asmeninių verčių kūrėjais.

Labiausiai pasigestų „Google“

Tyrimo duomenys parodė, kad tik 10 proc. prekės ženklų yra svarbūs. Lietuvos vartotojai iš tarptautinių prekių ženklų labiausiai pasigestų „Google“, „Facebook“, „Microsoft“, „YouTube“, „Swedbank“ ir „Mastercard“, o iš nacionalinių – „Lietuvos pašto“, „LRT“, „LNK“ ir „TV3“.

„Akivaizdu, kad šalies vartotojai neįsivaizduoja savo gyvenimo be tokių technologijų kompanijų, kaip „Google“, „Facebook“, „Microsoft“ ar „YouTube“. Savo ruožtu aukšta įmonės „Lietuvos paštas“ pozicija nėra intuityvi. Tačiau reikia suprasti, kad vartotojams regionuose tai yra įstaiga, kuri vis dar atlieka bendruomenių centro funkcijas – ten mokami mokesčiai, išnešiojamos pensijos, gaunamos siuntos iš artimųjų ir perkama spauda“, – tyrimo rezultatus vertino Š. Mikelevičius.

„Swedbank“ ir „MasterCard“ ženklai šalies vartotojams asocijuojasi su kasdienėmis finansinėmis operacijomis, o žiniasklaidos kanalai „LRT“, „LNK“ ir „TV3“ daugeliui jų išlieka kasdienių nemokamų pramogų platforma.

Į populiariausių 30-uką papuolė „AliExpress“, „Visa“, „Vytautas“, „Telia“, „Senukai“, „Maxima“ ir kiti prekės ženklai.

Paaiškėjo kategorijų lyderiai

„Havas“ tyrime analizuojami ne tik visi sektoriai, bet ir atskirų kategorijų žaidėjai. Telekomunikacijų sektoriuje vartotojai labiausiai pasigestų ir prasmingiausiu mato „Tele2“ ženklą. Vaistinių tinklų sektoriuje abiejuose parametruose lyderiauja „Camelia“ prekės ženklas.

„Pasidaryk pats“ sektoriuje pirmauja „Senukai“. Mažmeninės prekybos kategorijoje lyderis nėra vienareikšmis – vartotojai labiausiai pasigestų „Maxima“ ženklo, o kaip prasmingiausią įvertino „Lidl“.

„Meaningful Brands“ – vienas didžiausių tokio pobūdžio pasaulinių rinkos tyrimų, kurį jau dešimtą kartą atliko „Havas Group“.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją