Lošimų organizatoriai privalėtų ne mažiau kaip pusę įmonių reklamos biudžeto skirti socialinei, prevencinei reklamai. Tokią pataisą, reaguodamas į rezonansinį lošimų žalos atvejį, siūlo Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas.
Pagal jo parengtą Azartinių lošimų įstatymo projektą, lošimų organizatoriai kartu įgytų teisę stabdyti asmens lošimą ir pareigą Valstybinei mokesčių inspekcijai teikti duomenis apie lošėjus, kurie per mėnesį laimi ar pralaimi 100 tūkst. eurų ir daugiau.
„Siūlau tris priemones, kuriomis žmonės neįkliūtų į lošimo patologiją ir nepraloštų didelių pinigų, juolab ne savų. Pirma, kviečiantys lošti verslininkai taip pat privalės savo klientams reklamos pranešimais nuolat pasakoti, kuo šitas užsiėmimas rizikingas. Antra, organizatoriai, pastebėję lošėjo maniją, galės asmens pareikalauti liautis arba užblokuos paskyrą internete. Trečia, didelės išloštos arba praloštos sumos turės matytis ir Mokesčių inspekcijoje“, – sako A. Bagdonas.
Reklamos srityje įstatymas nustatytų pareigą azartinių lošimų organizatoriams skirti ne mažiau 50 proc. reklamos biudžeto socialinei, prevencinei reklamai. Reklamas ruoštų visuomenės informavimo priemonės arba reklamos agentūros, atsižvelgdamos į Lošimų priežiūros tarnybos parengtas rekomendacijas. Tarnyba taip pat kontroliuotų, kaip lošimų įmonės laikosi reikalavimų.
„Užpernai televizijoje lošimų prevencijos reklamą parodė vos 32 kartus. Tai įtakos auditorijai nedarantis kiekis. Priėmus pataisas, socialinio turinio reklamos apimtis turėtų išaugti ne dešimtimis, o šimtais kartų. Tai užtikrintų, kad ir visuomenė būtų informuota, ir žiniasklaida neprarastų svarbių pajamų“, – tikisi A. Bagdonas.
Seimo nario vertinimu, nuosekli ir proporcinga – ne tik kviečianti lošti, bet ir įtaigiai įspėjanti to nedaryti – informacija paskatins sveiką ir atsargų asmenų, kurie lošia pramogai, elgesį.