Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, televizijos Lietuvoje negali rodyti daugiau nei 12 minučių reklamos per vieną valandą. Tačiau šią tvarką planuojama keisti, leidžiant televizijoms pačioms spręsti, kada kiek reklamos rodyti, jei tik jos neviršys 20 procentų per parą eterio laiko ribos.

Nuo 2018 m. gruodžio 19 d. įsigaliojus naujai pataisytai Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvai, reklamos transliavimas televizijoje buvo liberalizuotas: vietoj iki šiol galiojusio 12 minučių per valandą reklamos limito, dabar reklamos suplanavimas paliekamas transliuotojo nuožiūrai, jei bus neviršijamas 20 proc. per parą eterio laiko reklamai limitas. Tad televizijos, jei tik norės, galėtų populiariausiu laiku rodyti dar ilgesnius reklamos intarpus, jei juos sutrumpins kitu metu.

Lietuvos radijos ir televizijos komisijos (LRTK) pirmininkas Mantas Martišius sako, kad taip taisyklėmis televizija priartinama prie kitų šiuolaikinių video turinio kanalų. „Iki direktyvos turėjome trijų tipų žaidėjus. Pirmasis yra televizija, kuri yra labai stipriai sureguliuota, tiek reklamos, tiek nepilnamečių apsaugos įstatymo ir kitais aspektais. Antras tipas yra užsakomosios paslaugos kaip „Netflix“, o trečiasis, visai nesureguliuotas, yra tokios platformos kaip „Youtube“, „Facebook“, „Google“. Matome, kad auditorija, ypač jaunesnė, vis labiau sukasi nuo televizijos į interneto platformas, kurios pasiima labai didelę reklamos dalį, nors yra visai nereguliuojamos. Tad gaunasi, kad rinkos dalyviai veikia pagal ne visai vienodas taisykles“, – taisyklių liberalizavimo priežastis aiškino jis.

Šiuo metu naujoji tvarka Lietuvoje dar negalioja, nes minėtą direktyvą reikia perkelti į Lietuvos teisės aktus – tai per 18 mėnesių turi padaryti Kultūros ministerija.

LNK sako, kad kol kas komentuoti naująją tvarką anksti. „LR teisės aktai šias direktyvos nuostatas turi adaptuoti ir priimti. Kada tai įvyks, ir kokie formuluotės bus panaudotos nacionaliniuose teisės aktuose, dar nėra žinoma. Todėl į šį klausimą atsakyti bus galima tik tuomet, kai bus paviešinti pirmieji teisės aktų projektai. O kol kas šiuo metu galioja 12 minučių limitas kiekvienai transliacijos valandai, kurio ir laikomės“, – komentavo LNK kanalų grupės atstovas spaudai Gediminas Malaškevičius.

Kaip laikomasi reklamos limito ribojimo, Lietuvoje prižiūri LRTK. Jų duomenimis, televizijose dvylikos minučių reklamos taisyklių pažeidimų nebuvo fiksuota (savireklama, tai yra, anonsai į šį laiką neįsiskaičiuoja). Visgi, M360 iš dviejų skirtingų šaltinių gautais duomenimis, TV3 grupės kanaluose ši taisyklė ne kartą buvo pažeista: duomenys rodo, kad limitas buvo viršytas lapkričio 26, 27, gruodžio 2 dienomis.

LRTK šiuo metu dėl šių dienų atlieka tyrimą – iki šiol šios dienos nepakliuvo tarp jų tiriamų, nes televizijos stebimos ne visada, o pasirinkus tam tikras dienas. Televizijos apie jų laukiančius patikrinimus žino iš anksto – metų pradžioje patvirtintas patikrinimų planas viešai skelbiamas LRTK svetainėje, be to, televizijos dar perspėjamos apie patikrinimą prieš dešimt dienų. Gavus skundą atliekamas neplaninis patikrinimas, bet net tokiu atveju televizijos įspėjamos – tik terminas yra trumpesnis.

TV3 televizija atsisakė komentuoti tiek šiuos galimus pažeidimus, tiek bendrą būsimą ribojimų pasikeitimą.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją