Kentukio derbis (ang. Kentucky derby) yra pačios populiariausios žirgų lenktynės Šiaurės Amerikoje, dar vadinamos „The Most Exciting Two Minutes in Sports“ – labiausiai jaudinančiomis dviem minutėmis sporte, nes būtent tiek trunka žirgų bėgimas. Lenktynės rengiamos nuo 1875 m., paprastai jos vyksta pirmąjį gegužės šeštadienį. Kentukio derbis įprastai pritraukia būrį kino, muzikos, sporto ir verslo garsenybių – nuo Kim Kardashian iki Jungtinės Karalystės monarchės Elžbietos II. Hipodrome lenktynes stebi apie 165 tūkst. žiūrovų, o prie TV ekranų – 10 mln. Lenktynių interneto svetainė kentuckyderby.com renginio dienomis sulaukia beveik 4 mln. apsilankymų. Svetainės žinomumo didinimas, lankytojų srauto generavimas, optimizavimas paieškos svetainėse yra pilnai patikėtas lietuviams iš „Fortis media“ – jie kuria ir įgyvendiną visą SEO strategiją.

Ko reikia sėkmei JAV

Daugiau nei 90 proc. pajamų „Fortis Media“ gauna iš užsienio, pagrindinė pardavimų rinka – JAV, iš kurios įmonė gauna apie 80 proc. visų pajamų. „Galime pasiūlyti konkurencingą kainą, o jei dirbi gerai, amerikiečiai linkę rekomenduoti tave kitiems. Visi mūsų klientai atėjo per asmenines ar profesines pažintis, kaip buvo ir „Churchill Downs“ atveju, arba pagal rekomendacijas. Jokių aktyvių pardavimų šiuo metu nevykdome“, – pažymi J. Bėčius. Norintiems rasti klientų JAV jis pataria:

– Ne išsiverskite lietuvišką savo svetainę, o susikurkite interneto svetainę skirtą būtent JAV klientams;
– Analizuokite JAV rinką, išmanykite verslo sektorių, su kuriuo ketinate dirbti;
– Būkite ten – kai tik vėl atsiras galimybė, vykite į renginius, konferencijas JAV, įdarbinkite savo pažintis, išnaudokite tinklaveikos galimybes.

Justinas Bėčius

Amerikiečiai – atviri ir nuoseklūs

Kalbėdamas apie darbą su JAV klientais, J. Bėčius pabrėžia, kad amerikiečiai yra atviri kitai nuomonei ir geriausio sprendimo paieškoms, teigiamai priima iniciatyvas, žvelgia plačiau ir yra orientuoti į ilgalaikius tikslus. JAV rinka didelė, tad kompanijos geriau suvokia SEO vertę, yra labiau motyvuotos į tai investuoti bei supranta, kad rezultatams pasiekti reikia laiko. Profesinis bendravimas su amerikiečiais vyksta kaip lygūs su lygiais: „Amerikiečiams nesvarbu, iš kur tu esi, tad dirbdami nejaučiame dažnai lietuviams klijuojamo Rytų Europos štampo. Taip pat, skirtingai nei Vakarų Europoje, į mus nežiūri kaip į pigią darbo jėgą, kuri gali atlikti tik techninius darbus – korporacijos SEO strategija pilnai formuojama čia, Vilniuje,“ – teigia „Fortis media“ vadovas. Neseniai bendrovė išplėtė savo paslaugų pasiūlą ir nuo šiol teiks ne tik SEO, bet ir mokamos reklamos bei el. pašto rinkodaros paslaugas.

SEO ateitis

J. Bėčius pastebi, kad gerų SEO specialistų, dirbančių su tarptautiniais projektais, Lietuvoje vis dar trūksta. „Iš kitos pusės, tokia situacija nestebina – nėra jokio profesinio orientavimo, SEO specialistų nerengia jokia aukštoji mokykla ar kolegija“, – teigia „Fortis media“ vadovas.

Kalbėdamas apie SEO tendencijas, J. Bėčius mano, kad ilgainiui jos persikels iš techninio įgyvendinimo į strateginių konsultacijų lygį: „Atsiranda daug įrankių, automatizavimo galimybių, dalį darbo puikiai atlieka dirbtinis intelektas. Jau dabar matome nemažai geros kokybės turinio anglų k., pavyzdžiui, sporto varžybų apžvalgų ar prognozių, kuris sukurtas pasitelkiant dirbtinį intelektą“. Taip pat tobulėja ir paieškos varikliai, gebantys įvertinti giluminę turinio kokybę, ne tik atskirus raktažodžius, tad kokybiško ir tikslinei auditorijai aktualaus turinio svarba ateityje tik augs.