Ar žinote, kiek naudingas gali būti komunikacijos ir rinkodaros darbas kartu? Kai vieni specialistai dedikuoja žinias reklamai, o kiti – ryšiams ir komunikacijai. Galime vadinti tai sinergija, arba tiesiog – efektyvumu. Palaikau modelį įmonėse, kai rinkodara rūpinasi ją gerai išmanantis, o komunikacija – savo srities profesionalas.

Kuo stipri rinkodara žinutėms skleisti?

Rinkodara turi galią pasiekti visus, net jeigu visuomenė to ir pati neprašo, ji bus visur, kur eisite, ką įsijungsite, kokią stotį girdėsite kurorto kavinėje ar pas draugus vežančiame Bolte.
Rinkodara gali kartoti. Tiek, kiek nori ir kiek reikia. Po septintojo pastebėto karto tikėtina jums atrodys, kad to daikto gal ir tikrai reikia.

Rinkodara gali kalbėti apie smulkiausią produktą ir pasiekti didžiausio jo populiarumo įsidedant jį į pirkinių krepšelį.

Rinkodara visuomet pereina per daug rankų, kol pagaliau pasiekia eterį. Todėl klaidų tikimybė – minimali, žinutė tokia aiški, o dažnai ir tiek ištestuota, kad pasiekia tiesiai tuos ir taip, kaip reikia. Tiek iš teisinės pusės, tiek kūrybinės, strateginės, visapusiškai.

Rinkodara sekundžių tikslumu žino, kas, kokio dydžio, dažnai net po kokios reklamos pasirodys, kiek kartų, kada dažniau, o kada dings ir bus pakeista kita.

Ir jeigu po šio išvardijimo atrodo, kad komunikacija nebeturi, kuo pasigirti, akimirką, štai, kokie komunikacijos privalumai platinant žinutes komunikacijos žmonių pagalba.

Komunikacijos sukurtas turinys visuomet pasirinktinis, juo galima susidomėti arba ne, jis nebruka, bet turi būti toks, kad užkabintų kiekvienas sakinys, kiekvienas pašnekovas, o įmonės pavadinimas pasirodytų tik kur ne kur.

Komunikacijai netinka kartotis. Ir aš labiausiai mėgstu šią dalį. Kasdien tenka žaisti su temomis ir problematika – išleisi žinutę apie alergiją per anksti, bus dar neįdomu, uždelsi kelias dienas ir tai padarys konkurentai. Pavyzdžiui, COVID-19 komunikacija – kol aktyviai kalbėjome, kas vyksta po skiepo, skiepijo medikus, mokytojus ir vaistininkus, visuomenei nebuvo taip įdomu. Dabar, kai skiepijama vis daugiau gyventojų, temos vėl iš naujo įdomios, bet žinučių kartoti nesinori, tenka suktis ir būti originaliu. Tai profesionalumo kriterijus.

Žinutė turi būti įdomi masėms, kuo platesnei visuomenės daliai, kuo aktualesnė, todėl be kalio jodido ar prieš metus gvildentų dezinfekcinių skysčių ar medicininių kaukių, temos dažniausiai kur kas platesnės. Vienišumo tema prieš didžiąsias šventes, smurto artimoje aplinkoje, kai visur dėvime kaukes, ar abiturientų „nervų nelaikymas“ prieš egzaminus.

Dėl būtino greičio, sureagavimo į aktualijas, informacija platinama labai operatyviai. Pandemijos metu teko siųsti ir po kelis pranešimus vieną dieną, toks buvo įvykių aktyvumas. Dėl šio greičio komunikacijoje sunkiai galėtų dirbti perfekcionistai, tiesiog nėra kada dailinti tiek, kad būtų tobula. Dažniausiai tai, kas atrodo paprasta, suprantama, „tokiam kaip aš“ yra tinkama platinimui.

Niekad nežinai, kas publikuos žinutę. Net ne visada gali būti tikras, kada ji bus paviešinta. Esu susidūrusi su atvejais, kai žinutė pasirodė po keleto mėnesių. Labai gera, kad redaktoriai turinį pasilieka archyve ir panaudoja tada, kai jis naudingiausias.

O tada belieka su kolegomis dalintis įvykiais, kuriuos planuojame, sritis, kurias norime aprėpti ir apie ką kalbėti išsamiau, sutarti formatus ir vartotojus pavyksta pasiekia dviguba jėga – komunikacijos žaidimai ir rinkodaros tikslumas. Bendra sinergija kuria prekės ženklą, kurį mėgsti.

M360