Apie ryšio su influenceriais kūrimą jau kitą mėnesį vyksiančioje konferencijoje „Full digital“ pasakosianti agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė pranešime žiniasklaidai dalijasi 5 patarimais, kaip verslui tinkamai pasirinkti nuomonės formuotoją.

1. Vadovautis skaičiais, o ne nuojauta

Anot L. Aleksandravičės, renkantis influencerius, reikėtų vadovautis ne nuojauta, o realiais nuomonės formuotojų paskyrų rodikliais: pasiekiamumo, peržiūrų ir vartotojų įsitraukimo skaičiais.

„Pradiniame etape reikėtų nuspręsti, kokią auditoriją norite pasiekti, o tada – įvertinti kurio influencerio sekėjų būrys labiausiai ją atitinka. Taip pat svarbu nutarti, ko savo žinute sieksite: žinomumo didinimo, pardavimų skatinimo, o gal pozicionavimo stiprinimo“, – pataria L. Aleksandravičė.

Rinkodaros ekspertė pastebi, kad influenceriai dažnai pasirenkami, neatlikus tinkamos analizės, kuri padėtų iš anksto numatyti galimus kampanijos rezultatus.

„Rinkdamiesi influencerį, galite palyginti jo efektyvumą pagal vieno pasiekto ar įsitraukusio vartotojo kainą arba galite paprašyti pasidalinti kitų reklaminių įrašų rezultatais. Tokie nedideli namų darbai padės jums atsirinkti ir investuoti teisingai“, – sako L. Aleksandravičė.

2. Kiekybė nelygi kokybei

Bendros taisyklės, kiek nuomonės formuotojų reikia pasitelkti atskirai prekės ženklo kampanijai – nėra. L. Aleksandravičės teigimu, kiekvienas prekės ženklas ir jo tikslai skirtingi, todėl ir priemonės rezultatams pasiekti skiriasi.

„Kai klientas pasako „mums reikia penkių mikroinfluencerių“, mes klausiame – kodėl penkių, ir kodėl mikro? Kiekvienas sprendimas turi būti pagrįstas skaičiais: vienam tikslui pasiekti užtenka vieno makroinfluencerio, o kitam reikia makro ir mikroinfluencerių derinio“, – patirtimi dalijasi L. Aleksandravičė.

Pašnekovė taip pat pataria nesirinkti nuomonės formuotojo tik pagal jo sekėjų skaičių – anot jos, auditorijos dydis neatspindi tikrojo efektyvumo, o vienodo dydžio auditoriją turinčių nuomonės lyderių rezultatai gali labai skirtis.

3. Influenceris nėra jūsų darbuotojas

Kiti reikšmingi prekės ženklo kampanijos sėkmės rodikliai – gebėjimas pasirinktam nuomonės lyderiui suformuluoti užduotį ir noras su juo kurti partnerišką tarpusavio ryšį.

„Svarbu suprasti, kad influenceris nėra jūsų samdinys, kuris aklai atliks pavestą užduotį pagal duotus nurodymus. Pirmiausia, jis yra turinio kūrėjas, turintis autentišką balsą, požiūrį ir stilių, įprastą jo sekėjams. Būkite atviri dialogui ir leiskite pasirinktam partneriui išsakyti savo pastabas ar pasiūlymus, nes tik asmeniška ir nesuvaidinta komunikacija bus įtaigi“, – pasakojo L. Aleksandravičė.

Anot jos, geriausia, jei influenceris ir iki kampanijos naudojosi bei mėgo reklamuojamą produktą ar paslaugą. Jei tokio nuomonės formuotojo rasti nepavyko arba jei produktas rinkoje yra naujas, verta influenceriui suteikti progą susipažinti su prekės ženklu ir jį išbandyti dar prieš pradedant bendradarbiavimą.

4. Santykis – itin svarbu

Influencerių marketingo agentūros įkūrėjos L. Aleksandravičės teigimu, kiekvienam nuomonės formuotojui reikia dėmesio ir grįžtamojo ryšio.

„Skirkite laiko pabendrauti su nuomonės lyderiu, išgirsti jo idėjas ar paklausti nuomonės apie jūsų pasirinktą reklaminę žinutę – nepamirškite, kad jis taip pat yra vartotojas ir potencialus pirkėjas. Taip pat papasakokite jam, kodėl jį pasirinkote, o pasibaigus kampanijai, padėkokite už pastangas ar pagirkite už gerus rezultatus – jiems tai išties svarbu“, – patarė L. Aleksandravičė.

Be to, planuojant ilgalaikę partnerystę ar kviečiant nuomonės lyderį tapti prekės ženklo ambasadoriumi, ekspertė pataria jį iš arčiau supažindinti su savo įmone, jos darbuotojais ir vertybėmis.

5. Galimos rizikos

Anot L. Aleksandravičės, daugiausia rizikų kyla renkantis ilgalaikį prekės ženklo ambasadorių – tokiais atvejais svarbu ne tik tai, kaip jis reprezentuoja prekės ženklą savo socialinių tinklų įrašuose, bet ir jo paties gyvenimo būdas bei deklaruojamos vertybės.

„Pasirinkus neetiškai ar neatsakingai besielgiantį influencerį, ilgainiui jis gali padaryti neigiamą įtaką ir prekės ženklui. Sudėtingiausia tai, kad net ir oficialiai nutraukus partnerystę, vartotojai dar kurį laiką gali su tuo vardu asocijuoti įmonės produktą ar paslaugą“, – sakė L. Aleksandravičė.

Be L. Aleksandravičės, konferencijoje „Full digital“ savo patirtimi dalinsis žurnalistas, laidų vedėjas ir rašytojas Andrius Tapinas, viena iš internetinės platformos „Nebegėda“ įkūrėjų, rašytoja ir žurnalistė Beata Tiškevič, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas, SEB Baltijos šalių skaitmeninės rinkodaros ir automatizavimo vadovas Algimantas Padegimas, „Idea Vilnius“ kūrybos vadovas Jonas Valatkevičius, prekės ženklo „KILIG“ vadovė Ieva Semaškienė ir kiti savo srities specialistai. „Full digital“ konferencija įvyks šių metų spalio 29 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“.