Įsitikinome, kad už koronavirusą greičiau keliavo tik informacija. Jos srautas plūdo visais kanalais, darbo rutina kardinaliai pasikeitė. Nuotolinis darbas į daugelio įmonių kasdienybę įnešė chaoso ir neapibrėžtumo, kėlė didelį nuovargį. Šiame kontekste svarbu buvo suvaldyti tarpusavio komunikaciją su klientais, darbdaviais ir, žinoma, darbuotojais.

COVID-19 į pirmą planą iškėlė žmonių psichologinę gerovę. Darbdaviai įsitikino, kad psichologinės sveikatos įtaka produktyvumui yra itin didelė, o jos palaikymas – nauja realybė. Panašu, kad patikimos ir geidžiamos įmonės vardą laimės tos, kurios sukurs efektyviausias geros savijautos strategijas savo darbuotojams.

Svarbus personalo vadovų vaidmuo

„Gartner“ analitikas Brian Kropp pastebėjo, jog iki pandemijos personalo vadovai darbuotojų gerove rūpinosi tik jiems peržengus biuro slenkstį. Tačiau kas atsitiko 2020 metais – pandemija pakeitė taisykles. Neliko slenksčių, kuriuos reikėtų peržengti – įmonės darbuotojai prie to paties stalo ėmė dirbti darbus, o pietų pertraukos metu padėjo savo vaikams ruošti namų darbus.

Iki pandemijos žmogiškųjų išteklių specialistai daugiau dėmesio skyrė apklausoms, kurios rodė, koks yra darbuotojų produktyvumas ar įsitraukimas, tačiau tik apklausų nebeužtenka. Specialistams tenka atlikti svarbesnį vaidmenį savo darbuotojų asmeniniame gyvenime, padedant prisitaikyti prie pasikeitusių darbo sąlygų. Tyrimai rodo, jog tai jau turi teigiamą poveikį, kalbant apie vidinę įmonės atmosferą.

Lankstumas ir darbo kokybė

Darbuotojų įtraukimo platformos „Ten Spot“ įkūrėja Sammy Courtright teigia, kad hibridinis darbas, kai dalį laiko dirbama iš biuro, o dalį – iš namų, jau dešimtmetį buvo svarbi ateities vizija daugeliui įmonių. COVID-19 pandemija šį procesą itin pagreitino.

Kalbant apie ilgalaikę įmonės sėkmę ir gerą darbuotojų psichologinę sveikatą, kiekvienam vidinės komunikacijos atstovui būtina apsvarstyti, kaip sukurti tvirtą įmonės vidinę kultūrą, kurioje žmonės jaustųsi gerai. Įvairūs tyrimai rodo, jog nebegrįšime atgal – „Owl Labs“, „McKinsey“, „Global Workplace“ apklausų rezultatai rodo, kad apie 75-80 proc. darbuotojų ar įmonių vadovų praėjus pandemijai tikisi dirbti nuotoliniu būdu bent tris kartus per savaitę. Todėl būtina priimti lanksčius sprendimus, siekiant prisiderinti prie besikeičiančio darbo pobūdžio.

Sammy Courtright išskiria keletą svarbių punktų, į ką vidinės komunikacijos atstovams vertėtų atkreipti dėmesį:

– Kaip padėti naujiems darbuotojams užmegzti santykius su savo kolegomis nuotolinio darbo laikais;
– Kaip padėti naujiems ir esamiems darbuotojams išsakyti savo nuomonę įmonėje, kai jie niekada nesusitiko su kolegomis arba kelis mėnesius jų nematė;
– Ar įmonė kuria įgalinančią aplinką, leidžiančią darbuotojams palaikyti ryšį?

Kiekvienam prireiks lankstumo, tačiau pasaulyje jau matome sėkmingų pavyzdžių, kaip įmonės savo darbuotojams padeda prisitaikyti prie naujų darbo sąlygų. Akcentuodami pasitikėjimą savo darbuotojais ir darbo rezultatų kokybę, skatinant juos susikurti tinkamą darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą.