Paprastai tariant, turinio rinkodaros užduotis - tinkamos informacijos pateikimas, tinkamai auditorijai, tinkamu metu. Tai suteikia klientui gilesnės informacijos apie produktą ir įmonę, o skirtingi turinio kūrimo būdai leidžia kurti santykį su esamais bei potencialiais klientais.

Nors pardavimų vadybininkai kliaunasi skambučių bei susitikimų taktika, teisingai sudėliota turinio strategija gali nemenkai palengvinti jų darbą.

Auganti socialinių tinklų galia

Socialiniai tinklai vis labiau iš įvaizdžio stiprinimo įrankio tampa prekybos platformomis. Šiandien juose klientas gauna dominančią informaciją, visapusišką aptarnavimą, tiesioginį bendravimą su produkto atstovais ar gamintojais, užsakymus pateikia asmenine žinute. Socialiniai tinklai padeda klientams pirmiesiems pranešti naujienas, pateikti specialius pasiūlymus ir palaikyti su jais nuolatinį kontaktą.

Nors turime ne vieną klientą, kurio pardavimų strategija paremta socialinių tinklų turiniu, norėčiau pasidalinti vienu pavyzdžiu. Mokamas edukacinis produktas skirtas mokiniams, naudojant socialinius tinklus sutraukė daugiau nei 10 tūkst. registracijų vien internetu. Pardavimų skyriui tai gerokai palengvino darbą, nes tinkama komunikacija jau buvo patraukusi tiek mokinių, tiek tėvų, tiek mokytojų dėmesį. Su pedagogais susisiekę pardavimų žmonės galėjo derėtis dėl pasiūlymų, nes komunikacijos dėka jau buvo sudarytas pozityvus požiūris produkto atžvilgiu, o mokiniai buvo suinteresuoti juo naudotis vietoje pirminio jo pristatymo.

Esmė – naudinga, pasirinkti padedanti informacija

Interneto svetainių tekstai, straipsniai, informaciniai video ir kitokia panašaus pobūdžio informacija - dar vienas pardavimams stiprinti skirtas turinio rinkodaros įrankis. Jo esmė - gili, naudinga, ekspertiška informacija esamam bei potencialiam klientui. Rekomenduojamo, patariamojo ar informacinio pobūdžio tekstuose turėtų būti informacija, kuri palengvintų kliento apsisprendimą įsigyti produktą, suteiktų žinių, kurios gali būti panaudotos produkto naudojimui.

Šis metodas padeda produktą teikiančiai įmonei tapti „kompetentingu patarėju”, o pardavimų specialistams - pastiprinti argumentaciją parduodant. Pasirinkus tinkamą tokio turinio sklaidos strategiją, potencialūs klientai jau bus matę, girdėję, skaitę apie jūsų įmonę, jos produkciją ar paslaugas. Tai stiprins pasitikėjimą ne tik produktu, bet ir pačia įmone, kuri informaciją naudoja kaip profesionalumo įrodymą. Kaip rodo praktika, tai ne vien sutaupo laiko, padidina produkto ar paslaugos žinomumą bet ir motyvuoja pardavimų vadybininkus, nes pardavimų kare jie turi dar stipresnį užnugarį.

Naujienlaiškiai – būdas parodyti dėmesį lojaliausiems

Ar esate gavę TĄ naujienlaiškį, kuriame didelėmis raidėmis šviečia žodis „Akcija“ ir matote tik prekes? O jei tas naujienlaiškis siunčiamas kasdien? O jei naujienlaiškyje būtų ne vien pardavimų informacija bet ir patarimai, rekomendacijos?

Naujienlaiškių tikslas – sugeneruoti tam tikrus lead‘us. Tai gali būti registracijos į tinklapį, prekės apžiūra ar priminimas pasitikrinti prekių krepšelį e-parduotuvėje ir daug kitų veiksmų. Pardavimų specialistams naujienlaiškiai pasitarnauja ne tik pardavimui, bet ir kontaktų bazės pildymui. Skatinant prenumeruoti naujienlaiškį, gauti specialius pasiūlymus klientus galima raginti palikti savo kontaktus, taip įtraukiant juos į duomenų bazes.

Visada buvau tikra, kad kovoje „rinkodara vs. pardavimai“ laimi tie, kurie šiuos dalykus geba sujungti ir rasti bendrus sprendimus. Tai ne vien formuoja vientisą įmonės išorinę komunikaciją, bet ir atneša efektyvesnius pardavimų rezultatus. Rinkodara skatina pardavimus, pardavimai stiprina rinkodaros veiksmus. Jei leidžiate šiai kovai vykti Jūsų įmonės viduje, abi pusės pralaimi.