200 komunikacijos kūrėjų darbų – tokio skaičiaus paraiškų sulaukė kūrybiškumo festivalio „ADC*LT“ organizatoriai, praėjusią savaitę pabaigę ankstyvąjį komunikacijos, audiovizualinės bei skaitmeninės kūrybos, grafinio dizaino ir reklamos konkurso paraiškų priėmimo etapą. Kūrybinių industrijų bendruomenę telkiančio festivalio rengėjai sako, kad toks aktyvumas maloniai nustebino ir reklamos kūrėjų darbų laukia iki rugpjūčio 4 dienos, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Apie festivalį ir konkursą, paskelbėme tik prieš mėnesį, tad du šimtai paraiškų vien per šį ankstyvąjį laikotarpį yra tikrai daug. Didžiosios Lietuvos reklamos agentūros jau pateikė po kelias dešimtis darbų, labai džiaugiamės matydami konkurse ir pavienius kūrėjus, laisvai samdomus dizainerius, iliustratorius, fotografus. Agentūrų ir kūrėjų aktyvumas viršijo mūsų lūkesčius. Panašu, kad idėja rengti festivalį visai kūrybinių industrijų bendruomenei gimė pačiu laiku“, – sako vienas „ADC*LT“ festivalio iniciatorių Martynas Birškys, ADC*E (Art Directors Club of Europe) ir LDA (Lietuvos dizaino asociacija) valdybų narys.

Dominuoja grafinio dizaino ir meistrystės kategorija

Pasak „ADC*LT“ apdovanojimų kuratoriaus, agentūros „Milk“ partnerio ir kūrybos vadovo, daugelio tarptautinių festivalių žiuri nario Rimanto Stanevičiaus, daugiausiai paraiškų sulaukta meistrystės ir tradicinės komunikacijos kategorijose – į jas jau pateikta arti pusės visų paraiškų.

Aktyviausiai darbus konkursui teikė pakuotės kūrėjai (22 paraiškos), televizijos ir kino kategorijoje jau varžosi 25 darbai. Daug darbų pateikta ir į vizualinio identiteto (13), iliustracijos (11), logotipo ir grafinės komunikacijos (po 10) kategorijas. Vidaus ir lauko reklamos kategorijoje jau varžosi 19, integruotos kampanijos ir radijo reklamos – po 9, interneto video – 8 paraiškos.

„Turbūt labiausiai nustebino, kad kol kas menko dėmesio sulaukė interaktyvių ir skaitmeninių sprendimų kategorija, kurioje laukiame interneto svetainės, socialinės medijos sprendimų, interneto banerių, mobilios programėlės, UX/UI dizaino darbus pristatančių paraiškų. Ši sritis buvo viena labiausiai augusių komunikacijos rinkoje pastaraisiais metais, tad tikimės, kad skaitmeninės komunikacijos formų kūrėjai dar suskubs pateikti konkursui geriausius savo darbus“, – sako R. Stanevičius.

Dalyvauja visi

Festivalio konkursui darbus teikia didžiosios reklamos agentūros, dizainos studijos, pavieniai kūrėjai. Konkurse varžysis agentūrų „Adell Taivas Ogilvy“, „ALL CAPS“, „andstudio“, „Ant balto lapo“, „Balaganza“, „Bechtle & Milzarajs“, „Bosanova“, „Children“, „Clinic 212“, „DADADA“, „Étiquette“, „Fabula Hill+Knowlton Strategies“, „Folk“, „Godspeed branding“, „Inspired UM“, „MILK“, „New!“, „Not Perfect“, „Pencil and Lion“, „SemiHuman“, „SPARK LT“, „TRUTH“, „Younique“, Studijos CREATA, M. Čiuželio labdaros ir paramos fondo ir kitų darbai. Daugelis dalyvių teikia ne po vieną paraišką. Kol kas tarp konkurso dalyvių nėra užsakovų, t.y. pačių reklamos kūrėjų klientų, vangiau paraiškas teikia skaitmeninės komunikacijos, žiniasklaidos planavimo ir viešųjų ryšių agentūros.

„Džiaugiamės konkurse matydami ir būrį fizinių asmenų, nepriklausomų kūrėjų. Nuo pat festivalio idėjos pradžios organizatoriai stengėsi, kad kainodara būtų draugiška ir privatiems kūrėjams – laisvai samdomiems kūrėjams, iliustratoriams, fotografams ir pan. Matome, kad šis sprendimas pasiteisino“, – sako apdovanojimų kuratorius.

„ADC*LT“ festivalio konkursui kūrėjai gali teikti darbus, kurie buvo publikuoti nuo 2018-ųjų metų. Agentūros, užsakovai ir nepriklausomi kūrėjai gali teikti paraiškas pagrindinėse „Integracijų ir inovacijų“, „Video ir Audio“, „Grafinio dizaino ir meistrystės“, „Interaktyvių ir skaitmeninių sprendimų“, „Spaudos ir lauko reklamos“, „Aktyvacijų ir naujosios medijos“ bei „Socialinės reklamos“ darbų grupėse. Paraiškos konkursui priimamos iki rugpjūčio 4 dienos. Pirmosios paraiškos mokestis vėlyvuoju periodu – 60 eurų, kitų – 80 eurų.

Festivalis telks kūrybinių industrijų bendruomenę

Konkurso organizatoriai sako, kad toks dalyvių aktyvumas konkurse rodo, jog kūrybinių industrijų rinkai reikalingas naujas festivalis bei galimybė pasivaržyti bendruomenei pristatant geriausius savo darbus konkurse, o ADC vardas suteikia renginiui pasitikėjimo kreditą. Pirmą kartą Lietuvoje rengiamo „ADC*LT“ festivalio kulminacija bus rugpjūčio 28-oji dieną, kurios metu įvyks kūrybiškumo konferencija, apdovanojimai bei jaunųjų talentų programa. Renginys sieks apjungti reklamos, dizaino ir kitų Lietuvos kūrybos sektorių bendruomenę, skatinti jos atstovų keitimąsi patirtimi ir geriausiomis praktikomis, apdovanoti stipriausius pastarųjų metų darbus bei prisidėti prie jaunųjų kūrėjų kompetencijų ugdymo.

Praėjusiais metais Lietuvos dizaino asociacijai (LDA, buvusi LGDA) tapus stipriausias Europos kūrėjų organizacijas vienijančios organizacijos „ADC Europe“ (Art Directors Club Europe) nare, Lietuva įgijo galimybę aktyviai dalyvauti šio tinklo veikloje bei organizuoti ADC formato renginius mūsų šalyje.

Festivalį organizuoja Lietuvos dizaino asociacija, festivalio kuratoriai: Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė, Augustinas Paukštė ir Rimantas Stanevičius. Festivalio partneriai: ženklodaros agentūra „Imagine“, reklamos mokykla „The Atomic Garden Vilnius“, žiniasklaidos planavimo agentūra „Open agency“, komunikacijos agentūra „co:agency“.

M360