„Kūrybingumo mokyklos“ lektoriai Tomas Ramanauskas ir Kristupas Sabolius dalijasi netikėtomis istorijomis disciplinose, kuriose kūrybingumo paprastai nesitikėtume sutikti. Šiandien – pasakojimas apie kūrybingą ir drąsų požiūrį versle – REI prekybos tinklo iniciatyvą.

Socialinių tinklų eroje daugybės verslų reputacija tampa trapia: bet kuris nusivylęs produkto ar paslaugos naudotojas gali sukelti pasipiktinimo cunamį, jei aktualiai pasisakys apie savo prastą patyrimą. Jei seniau verslai galėjo apsimesti nekreipiančiais dėmesio, kartelė šiuolaikinio verslo atsakingumui smarkiai pakilusi. Vartotojai įgyja daugiau galių savo nuomonei skleisti, internetas knibdžda įvairios kilmės reitingais ir atsiliepimais, kuriais daugelis vartotojų ir vadovaujasi.

Teigiamas vertinimas, rekomendacijos yra itin svarbu, tačiau šiuolaikiniai prekės ženklai vis smarkiau pasirenkami ir pagal kompanijos atsakingumą, tvarumą, socialinių iniciatyvų palaikymą ir kitas pridėtines vertes. Verslui nebepakanka tenkinti esminio akcininkų poreikio išsimokėti dividendus. Kaip uždirbami pinigai – tampa svarbia tema. Kai kurie pažangūs verslai jaučia atsakomybę prieš savo pirkėjus ir drąsiais, kūrybingais veiksmais augina reputaciją ir pelningumą.

REI, didžiulis lauko aprangos parduotuvių tinklas ir kooperatyvas JAV, vadovaujasi principu „A life outdoors is a life well lived“. Sunku nesutikti, ar ne? Norėdami tai kuo smarkiau pabrėžti, jie nusprendė imtis neįtikėtinai įžūlaus veiksmo: uždaryti visas savo parduotuves per didžiausią Amerikos išpardavimų dieną, kasmet ketvirtąjį lapkričio penktadienį prasidedantį kelių dienų pirkimo maratoną, baugiai pavadintą Juoduoju Penktadieniu („Black Friday“). Suprask, išsiparduodama juodai. Turbūt visai nestebina faktas, jog amerikiečiai šią dieną tiesiog pasiunta: pirkimo šventės metu išleidžiama virš 50 mlrd. dolerių.

REI nemanė, kad tai turės įtakos jų metiniams rezultatams. Tinklas užsidarė, išleido darbuotojus pailsėti, o visus pirkėjus pakvietė dalyvauti #OptOutside akcijoje – griebti šeimas ir draugus ir kartu eiti į gamtą. Akcija buvo tokia drąsi, kad apie ją gausiai kalbėjo ne tik JAV, bet ir viso pasaulio žiniasklaida, prisijungė begalė parduotuvių, o REI bendros metinės pajamos paaugo 9,3 proc. Jie sulaukė virš milijono naujų klientų, o norinčiųjų dirbti kompanijoje kiekis ūgtelėjo net 92 proc.

Čia išryškėja svarbi verslumo pamoka: ieškoti atsakymų ne į klausimą: „Kokia iš to prasmė mano verslui?“, o taikyti kur kas kūrybingesnį požiūrį ir dar didesnę vertę – „kaip galiu būti prasmingas savo auditorijai?“

Šią ir kitas istorijas Tomas ir Kristupas pristato „Kūrybingumo mokyklos“ Ekonomikos ir verslumo pamokoje – susipažinkite su ja visa ir pasidalinkite su moksleiviais bei mokytojais. Juk jie ne tik gali treniruoti kūrybingumą, bet ir būti įvertinti didžiuliais rėmėjų prizais.

Mokyklą rasite čia: www.kumokykla.lt.

M360