Komunikacija socialiniuose tinkluose nepradedama šiaip sau – kiekvienoje strategijoje nustatoma siekiamybė ir tikslas: didinti žinomumą, skatinti pardavimus, o kartais ir pakeisti požiūrį į prekės ženklą. Jei trumpai, rezultatą, kaip pavyko to siekti, dažniausiai matuojame analizuodami rodiklius – pasiektų žmonių skaičių, įsitraukimo rodiklį, spustelėjimo kainą ir t. t. Todėl vienas labiausiai gąsdinančių ženklų agentūrai – ryškus rodiklių kritimas kliento socialinio tinklo paskyroje.

Jeigu vieną dieną, analizuodami savo įmonės instagramo paskyros rezultatus, pastebėjote, kad pasiekiamumas ir įsitraukimas – gerokai žemesni nei įprastai, pasitikrinkite, ar jūsų profilis nėra shadow-banned.

„Instagram“ shadow-banned
„Instagram“ shadow-banned
© Autoriaus archyvas

Vartotojams nematomas turinys

Shadow-banning – procesas, kai konkretaus vartotojo socialiniuose tinkluose publikuojamas turinys tam tikra prasme blokuojamas ir neprieinamas kitiems vartotojams. Kai tai vyksta instagrame, tavo turinys nėra matomas jokiam kitam socialinio tinklo vartotojui, išskyrus tuos, kurie jau seka paskyrą – t. y. neatsiranda nei grotažymių, nei Explore skiltyse.

Dažniausiai šiame „juodajame sąraše“ paskyra atsiduria dėl keleto priežasčių, ir visos jos laikomos „Instagram“ naudojimo taisyklių pažeidimais:

1. Naudojatės trečiųjų šalių programėlėmis, botais ar kitomis priemonėmis, auginančiomis sekėjų skaičių. Prie šių pažeidimų gali būti priskirtos ir platformos, automatiškai publikuojančios įrašus, pvz., „Grum“, „Onlypult“ ar „Schedugram“.

Administruojantys keletą instagramo paskyrų taip pat turėtų prisiminti, jog dėl to paties IP adreso trečiųjų šalių naudojimas vienoje iš paskyrų gali neigiamai veikti ir likusias.

2. Piktnaudžiaujate „Instagram“ dienos ar valandos limitais (pasirodo, tokie egzistuoja). Nors limitai kinta priklausomai nuo to, kokio „amžiaus“ yra jūsų paskyra, dažniausiai socialinis tinklas apriboja vartotojo veiksmus iki 150 „patinka“, 60 komentarų bei 60 sekimo veiksmų per valandą.

Šis punktas turi sąsajų su pirmuoju – jei norite naudotis socialiniu tinklu, turėtumėte elgtis kaip žmogus, o ne kaip robotas.

3. Naudojate netinkamas arba draudžiamas grotažymes. Net jei iš pirmo žvilgsnio jos atrodo visai nekaltos, netinkamas jų naudojimas gali atkreipti tinklo dėmesį ir įtraukti jas į nenaudotinų gretas, o jūsų profilį staiga paversti tarsi nematomu.

Tiesa, čia visai lengvai galite pasitikrinti, ar jūsų turinys nėra blokuojamas dėl netinkamų grotažymių. Buvo patikrintas keleto populiarių Lietuvos instagramo veikėjų turinys ir paaiškėjo, kad blokuojamos šios grotažymės: #date, #sexy, #onfire, #lingerie, #women ir… #Žmonės2020.

4. Jūsų paskyrą dažnai žymi kaip netinkamą – tai greičiausias būdas sulaukti „Instagram“ susidomėjimo. Jeigu profilis pripažįstamas kaip pažeidžiantis taisykles, jis gali būti ne tik įtrauktas tarp shadow-banned paskyrų, bet net ir deaktyvintas.

Kilo įtarimas, kad tai nutiko jūsų paskyrai?

Jeigu numanote, kad jūsų paskyros rodikliai krito būtent dėl shadow-ban, patikrinkite tai itin paprastai – įkėlę įrašą į instagramą pažymėkite jį keletu grotažymių (pasirinkite retai naudojamus, kad jūsų turinio neprarytų didžiulis kitų įrašų srautas) ir paprašykite 2–3 jus sekančių žmonių patikrinti, ar tarp įrašų su nurodytomis grotažymėmis mato ir jusiškį. Jeigu jo ten nėra, jūs esate „išrinktasis“.

Nėra padėties be išeities – shadow-ban tęsiasi 14 dienų, todėl jei galite sau leisti laukti, taip ir padarykite, tačiau dvi savaitės rekordiškai kritusių rodiklių gali būti tiesiogiai proporcingos rekordiškai kritusioms pajamoms, todėl ištraukime jūsų paskyrą iš pasiekiamumo ir įsitraukimo duobės:

1. Peržiūrėkite visus savo įrašus ir pašalinkite netinkamus.

2. Atsiekite savo paskyrą nuo visų trečiųjų šalių programų, kuriomis naudojotės.

3. Nenaudokite uždraustų grotažymių ir apribokite jų skaičių.

4. Ištrinkite grotažymes iš shadow-banned įrašų aprašymų.

„Instagram“ shadow-banned
„Instagram“ shadow-banned
© Autoriaus archyvas

Keletą dienų leiskite sau pailsėti nuo „Instagram“ – nepublikuokite įrašų, nelaikinkite, nekomentuokite ir neatsakinėkite į žinutes, komentarus.

Taip, labai smagu stebėti, kaip per naktį sekėjai užauga šimtais, o sekmadienį nereikia galvoti apie rankinį įrašo publikavimą instagrame. Bet dar smagiau žinoti, kad jūsų profilis yra matomas, o visi sekėjai – realūs žmonės ir potencialūs paslaugos ar produkto vartotojai.

M360
bigNow