Kryptinga komunikacija – raktas į sėkmę

Integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ strategė Renata Kežionienė pastebi, kad darbdavio komunikacija yra vienas svarbiausių elementų bet kokiai įmonei, norinčiai pritraukti potencialių darbuotojų – tik jos dėka galima suformuoti tinkamą nuomonę apie įmonę, jos veiklos prasmę ir suteikiamas naudas darbuotojui. Ir nors darbdavio komunikaciją tam tikra forma vykdo kone visos darbuotojų ieškančios įmonės, išsikeltus tikslus pasiekia tik dalis jų.

„Vienokia ar kitokia komunikacija įmonėse vyksta nuolatos – personalo atstovai ar vadovai kalbasi su kandidatais, rengia skelbimus, bendrauja su atrankos agentūromis. Tai jau yra komunikacija, tik, ką dažnai pastebime, kad jai trūksta nuoseklumo. Visgi, kol tokiu būdu pasiseka rasti reikiamus darbuotojus, dažniausiai apie kryptingą darbdavio komunikaciją niekas negalvoja. Tačiau stipriai augantis profesionalių darbuotojų poreikis ir pandemijos išryškintas mąstymas, kad „nebėra svarbu, kur dirbu, nes juk dirbu iš namų“ privertė darbdavius susimąstyti ir galvoti apie efektyvias priemones, kurios padėtų išlaikyti esamus ir pritraukti norimus darbuotojus“, – kalba R. Kežionienė.

Jai antrina ir video produkcijos gamybos studijos „CUT!Films“ prodiuserė Rūta Račaitė pabrėžianti, kad įpusėjus pandemijai apie darbdavio komunikaciją susimąstė ne tik didžiosios šalies kompanijos, bet ir mažesnės įmonės, kurioms iki tol pavykdavo pritraukti darbuotojus be papildomų pastangų.

Rūta Račaitė

„Didžiulės konkurencijos dėl darbuotojų sąlygomis, įmonėms nebepakanka žinoti, kad jos yra puikus darbdavys ir tikėtis, kad iki pandemijos pasiteisinę darbuotojų pritraukimo būdai veiks ir iki šiol. Norint pasiekti aukščiausių rezultatų ir nusamdyti tinkamiausius specialistus, šią žinią reikia nuolat transliuoti, o praktika rodo, kad geriausiai tai daryti ne per lenteles ar statiškus infografikus apie darbuotojų kaitą ar atlyginimų vidurkį, bet per jų unikalias istorijas“, – samprotauja R. Račaitė.

Įtaigiausias pasakojimas – vaizdu

R. Račaitė pasakoja, kad vis daugiau kompanijų galvodamos apie darbdavio įvaizdžio kūrimą atsigręžia į darbuotojus – ko gero puikiausius įmonių ambasadorius. Būtent darbuotojų istorijos transliuojamos video formatu šiuo metu įsitvirtina skirtinguose komunikacijos kanaluose ir, kaip pastebi R. Račaitė, ne be reikalo.

„Žmonių pasakojimų sujungimas su dinamiškais vaizdais gali atskleisti kolektyvo privalumus, jų talentus, emocijas ir kitą labai svarbią informaciją. Tai kompleksinis įmonės pristatymas, bendro vaizdo pamatymas, pradedant darbuotojų pasakojimais apie darbą, įmonę ir aplinką, baigiant vidinės kultūros skleidimu, darbinių erdvių ir įmonės vertybių vizualizavimu“, – teigia R. Račaitė.

Kaip rodo „CUT!Films“ užsakymu šių metų balandžio–gegužės mėnesį atliktas tyrimas, net 92 proc. Lietuvoje veikiančių įmonių supranta vaizdo medžiagos vartojimo naudą: kas antras darbdavys įvertina didesnį vartotojų įsitraukimą (52 proc.) ar lengviau perduodamas naudas (50 proc.).

Anot R. Račaitės, vienas didžiausių vaizdo turinio privalumų – lengvai sklindanti žinia. Tai rodo ir tyrimo duomenys – didesnį matomumą socialinėse medijose naudojant vaizdo turinį minėjo net kas antras (53 proc.) apklausos dalyvis.

„Tai neturėtų stebinti, nes ekranų amžiuje ir nuolat skubant potencialus darbuotojas daug mieliau peržiūrės 60 sekundžių trukmės vaizdo įrašą, nei skaitys ilgus tekstus ar nagrinės nuotraukų galerijas. Natūralu, kad ir pati akis greičiau „užkibs“ už judančio nei statiško vaizdo, nesvarbu, ar tai būtų tiesiog paprastas vaizdo įrašas, ar daugybė besikeičiančių vaizdų su dinamiškais infografikais“, – komentuoja „CUT!Films“ prodiuserė.

Atskleidžia asmenybes

R. Račaitė pastebi, kad nusprendus darbdavio įvaizdžio kūrimui pasitelkti darbuotojų istorijas perteikiamas vaizdo turiniu, svarbu gerai pasiruošti, o taip pat – darbus atlikti su profesionalia komanda, padėsiančia prieš kamerą sėdinčiam darbuotojui jaustis laisvai ir drąsiai dalintis savo mintimis.

„Mūsų tikslas – parodyti, kaip darbdavys įdarbina asmenybes su turimais talentais ir gebėjimais, padeda joms augti ir prisidėti prie įmonės gerovės, jos žinomumo, klientų pasitenkinimo. Darbdavio komunikacija formuoja ne tik įmonės įvaizdį, bet ir pačio kalbančiojo poziciją darbe, požiūrį į darbą. Mums labai svarbu išsiaiškinti, kokia ji yra kiekvieno kliento atveju, atrinkti tinkamiausius pašnekovus, sugalvoti klausimus ir leistis į pokalbį, malonų darbuotojui ir naudingą darbdaviui. Didelį dėmesį kreipiame ir pokalbio autentiškumui, natūralumui, skatiname darbuotojus dalintis tikromis istorijomis ir mintimis “, – kalba R. Račaitė.

Ji taip pat pataria norimos žinutės ištransliavimui pasirinkti tinkamus žmones. Ir svarbiausia – nusiteikti maloniam pokalbiui.

„Kad ir koks geras specialistas bebūtų, kalbėdamas prieš kamerą jis gali susidurti su jauduliu. Tad malonus pokalbis ne tik atpalaiduoja ir leidžia atsiverti jau po pirmųjų minučių, bet ir norimą žinutę iškomunikuoti nuoširdžiau ir įtaigiau. Išvengti kameros baimės ir atsirinkti geriausius „aktorius“ tikrai padės profesionalus žvilgsnis iš šalies“, – savo patirtimi dalinasi „CUT!Films“ atstovė.

Tyrimas atliktas šių metų balandžio 23 d. – gegužės 11 dienomis. Apklausoje dalyvavo 108 respondentai.