„Gyvenimas tikrai nesustojo. Šis laikotarpis darbuotojus dar stipriau suvienijo ir yra ne tik įdomus, bet ir kuria naują mūsų bendravimo istoriją“, – pastebi IT sprendimus kuriančios ir skaitmenizacijos klausimais konsultuojančios įmonės „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas Darius Dužinskas.

Jo teigimu, užtikrinti vidinės komunikacijos tęstinumą daugiau nei 200 darbuotojų turinčioje įmonėje labiausiai padėjo iš anksto parengtas konkretus veiksmų planas. Nuspręsta veikti 4 kryptimis: organizacijos, komandos, vadovų bei darbo ir „life balance“ (liet. darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra).

Koronaviruso pamokomis D. Dužinskas dalijasi ir su M360 skaitytojais.

1. Informacija darbuotojui – aiški, nuolat atnaujinama ir patogiai prieinama

Paskelbus karantiną ir priėmus sprendimą dirbti iš namų, „Baltic Amadeus“ sukūrė atskirą karantinui skirtą vidinį naujienų polapį. Jame ne tik nuolat skelbiama informacija apie tai, kas vyksta įmonės viduje ir ką svarbu žinoti, bet ir gausu praktinių patarimų.

Pavyzdžiui, kaip įsirengti darbo erdvę, gerinti produktyvumą, nusistatyti dienos taikinį ar valdyti emocinę higieną. Kasdien pildomas ir veiklų sąrašas įdomiam, intelektualiam laisvalaikiui per karantiną.

„Galvodami apie savo darbuotojus, kokia informacija būtų aktuali, įvertinkite visus jiems galinčius kilti sunkumus. Pavyzdžiui, minėtoje platformoje veikia ir vaikų pokalbių sistema, kur mūsų komandos nariai su jais bendrauja, siūlo įvairias užimtumo veiklas“, – gerąja praktika dalinasi D. Dužinskas.

2. Klauskite ir klausykite savo darbuotojų

Dirbant nuotoliniu būdu nėra lengva suprasti darbuotojų emocinę būseną, todėl šiuo metu ypač
svarbu sekti įmonės pulsą ir kalbėti apie tai, kaip kolegos jaučiasi.

„Mes su savo darbuotojais ne tik komunikuojame kasdien, bet ir periodiškai vykdome apklausas apie techninius ir emocinius dalykus. Apklausas analizuojame ir apibendrintas ataskaitas pateikiame visiems. Labai svarbu ne tik klausti, bet ir girdėti, todėl stengiamės atsižvelgti ir reaguoti į kiekvieną pastabą.

Taip pat, atsižvelgdami į pasaulines praktikas, nuolat matuojame komandų emocinės savijautos pulsą, darbuotojų patirties indeksą (angl. Employee Experience Index) ir darbuotojų pasitenkinimo, lojalumo indeksą (angl. eNPS Employee Net Promoter Score)“, – vardija D. Dužinskas.

3. Kurkite komandos ritualus

Svarstydami, kas dar galėtų padėti išlaikyti komandinę dvasią, „Baltic Amadeus“ sukūrė idėjų komandų ritualams sąrašą. Ilgainiui iš jo išsivystė iniciatyvos, suvienijusios kolegas.

„Penktadieniais vyksta kompiuterinio žaidimo „Counter-Strike“ turnyrai, veikia ir sporto būrelis. Muzika pildomas „BAntKarantino“ grojaraštis „Spotify“ platformoje, rekomenduojamais skaitiniais – „Goodreads“ skiltis. Be to, kolegos įsigudrino kartu virtualiai gaminti net pietus“, – pasakoja „Baltic Amadeus“ atstovas.

4. Meskite iššūkius ir už el. erdvės ribų

„Baltic Amadeus“ jau penkerius metus vysto ir vidinę motyvacinę sistemą „BA Challenge“, kurios esmė – iššūkiai darbuotojams ir varžymasis tarpusavyje.

„Visa tai darydavome gyvoje aplinkoje, būdami kartu. Šiuo metu, nutolus vieniems nuo kitų, sistemą pritaikėme nūdienos aktualijoms ir perkėlėme į el. erdvę“, – sako D. Dužinskas.

Jau šią savaitę startuoja pirmosios veiklos – „Digital detox“ (liet. skaitmeninė dieta) ir žingsnių rinkimo iššūkis. Tikimasi, kad tai padės pagerinti darbuotojų savijautą ir išlaikyti pusiausvyrą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo.

5. Vadovai su darbuotojais turi bendrauti reguliariai

Atspariausi krizėms yra tie verslai, kurių vadovai geba sistemingai, profesionaliai ir tuo pačiu kūrybiškai valdyti krizę bei greitai priimti sprendimus. „Baltic Amadeus“ laikosi pozicijos, kad būtent vadovai yra ta įmonės dalis, kuri turi užtikrinti veiklos tęstinumą net ir tokiu sudėtingu metu.

„Todėl parengėme komunikacijos gidą vadovams, kuriuo jie vadovaujasi kasdien palaikydami virtualų ryšį su savo darbuotojais. Įmonės generalinis direktorius kiekvieną trečiadienį dalinasi aktualiomis naujienomis, visiems darbuotojams kartą per savaitę siunčiamas ir projektų naujienlaiškis“, – kokius sprendimus galima pritaikyti kiekvienoje įmonėje, dalijasi D. Dužinskas.