Sėkmingos konversijos ir didesnis prekės vardo žinomumas

Konkurentų raktažodžių reklamos pirkimas turi potencialą būti ne tik veiksminga, bet ir nebrangia strategija. Jeigu specifiniai prekės ženklo raktažodžiai nėra plačiai vartojami rinkoje, dėl žemesnės konkurencijos jų kaina taip pat gali būti sąlyginai žema. Tokiu atveju šių raktažodžių pasitelkimas gali sugeneruoti pigius paspaudimus. Vis dėlto, verta nepamiršti, kad jeigu jūsų konkurentų prekės ženklo raktažodžiai jau yra išpirkti, jų kaina bus atitinkamai aukštesnė.

Srautas, atvestas išperkant konkurentų raktažodžius taip pat vilioja itin aukšta kokybe. Šie paspaudimai yra atliekami beieškant konkurento teikiamos prekės ar paslaugos, tad siūlydami panašią paslaugą galite „nugriebti“ konkurento klientus ir pasiekti konversijas savo tinkle.

Konkurentų raktažodžių išpirkimas taip pat didina prekės ženklo žinomumą. Pasitelkę kito prekės ženklo terminus galite informuoti konkurentų auditoriją apie savo prekinį ženklą, prekes ar paslaugas. Sėkmingai nuviliojote dalį šios auditorijos? Tikėkitės naujų konversijų jau savajame tinklapyje. Ši strategija ypač efektyvi, jeigu galite pasiūlyti daugiau nei jūsų konkurentai. Įvertinkite savo pranašumus, papildomas specifikacijas, nuolaidas, sezoninius pasiūlymas, dovanas ar nemokamą pristatymą. Pateikę prekę kitaip negu tai gali padaryti konkurentai turite galimybę konkurento auditoriją paversti sava.

Plonas raktažodžių ledas

Nusprendę pirkti konkurentų raktažodžius atkreipkite dėmesį į konfliktų riziką. Didelė klaida – skelbimų tekstuose minėti konkurentų pavadinimus, detaliai nagrinėti jų savybes. Tai gali sukurti konfliktiško verslo įvaizdį, paskatinti konkurentus varžytis. Puikus būdas kurti pranašumą neminint konkurento – siūlyti žemesnę kainą, kurti specialius, dėmesį traukiančius skelbimų tekstus, pabrėžti išskirtinius pasiūlymus ir taip patraukti kliento dėmesį.

Perkant raktažodžius kyla ir statymų karų grėsmė. Nupirktiems raktažodžiams pritraukiant vis daugiau nukreipimų į jūsų puslapį konkurentas ims pastebėti savo srauto kritimą. Natūralus konkurento atsakas – ginti savo raktažodžių pozicijas. Tai pakels minimų raktažodžių kainą. Tačiau dėl aukciono specifikos, kaina, kurią jūs mokate už konkurentų raktažodžius bus reikšmingai didesnė, negu ta, kokią moka jūsų konkurentai.

Kita paieškos varikliams būdinga grėsmė – kokybės balų praradimas. Tiksli „Google“ kokybės balų apskaitos sistema yra paslaptis, tačiau žemas reklamos paspaudimo koeficientas neabejotinai reiškia žemą reklamos kokybės balą (angl. quality score). Yra manoma, kad „Google“ kokybės balų sistema susidaro iš keleto pagrindinių rodiklių: puslapio, į kurį veda reklama, pačio raktažodžio ir reklamos teksto aktualumo bei paspaudimų rodiklio. Jeigu reklama su konkurentų raktažodžiais negali pasigirti pastaraisiais kriterijais, jos kokybės balai bus prasti, o paspaudimo kaina – aukšta.

Konkurentų raktažodžių reklamos taisyklės

Perkant konkurentų raktažodžius svarbu įvertinti ir teisines atsakomybes, susipažinti su konkurentų raktažodžių pirkimo taisyklėmis. Neteisingai naudojama strategija gali kainuoti gerokai daugiau nei prastesnis „Google“ reitingas – gresia teisminiai ieškiniai ir baudos. Svarbiausia taisyklė – skelbimų tekstuose ir svetainės URL nenaudoti konkurentų pavadinimo. Deja, tai užveria automatinio raktažodžio įdėjimo strategijos duris, mat pastaroji gali konkurentų prekinį ženklą panaudoti kaip raktažodį reklamoje.

Tačiau atkreipkite dėmesį, kad taisyklės kinta priklausomai nuo verslo, e-parduotuvės tipo ir specifinės situacijos. Yra ir taisyklių išimčių. Oficialūs pardavėjai, perpardavėjai, tiekėjai turintys prekinio ženklo sutikimą arba informacijos puslapiai kaip „Wikipedia“ šias taisykles gali apeiti.

Kur pradėti?

Rinkoje gausu įrankių, galinčių padėti rasti konkurentų raktažodžius. „SEM rush“ suras pagrindinius srities ar verslo nišos konkurentus, o „BuzzSumo“ – populiariausius puslapių straipsnius. Tuo tarpu „SpyFu“ bei vienas populiariausių srities įrankių – „Adwords Auction Insights“ leis pažiūrėti konkurentų naudojamus raktažodžius ir sudaryti savo raktažodžių strategiją.

Nusprendus leistis šiuo keliu įvertinkite statymų karų, aukšto CPC ir žemo kokybės indekso rizikas. Sumažinkite klaidų tikimybę – pasitelkite savo srities žinovus puikiai išmanančius šio sudėtingo proceso taisykles. Tinkamai pasirinkta strategija derinama su puikios vertės pasiūlymais gali atvesti pigų, bet kokybišką srautą, kuris bus linkęs konvertuoti ir tapti jūsų klientais.

Šaltiniai: