„Pandemija mus atpratino susitikti gyvai, mat išmokome viską daryti internetu. Vis dėlto gyvas bendravimas leidžia iššūkius spręsti greičiau, suteikia energijos ir įkvėpimo. Šiemet konferencijos ekspo zonoje stendus turės net 21 įmonė, tad tikime, kad naujų prasmingų verslo ryšių bus užmegzta daug. Į konferenciją patekti bus galima tik su galimybių pasais, raginsime žmonės laikytis saugių atstumų, dėvėti kaukes ir laikytis kitų saugumo rekomendacijų“, – sako Deividas Talijūnas, konferencijos „E-komercija’21“ organizatorius ir el. komercijos sprendimus teikiančios įmonių grupės „All Digital group“ vadovas.

Konferencijos ekspo zonoje šiemet paslaugas pristatys ir su dalyviais bendraus tokių tarptautinių e.komercijos gigantų kaip „eBay“, „Shopify“ atstovai, taip pat vietiniai žaidėjai tokie kaip pigu.lt, multisiuntos.lt, „Montonio“, „Venipak“, „StrongPoint“, DPD.

Ekspo zonos dalyviai ne tik pristatys savo paslaugas, bet ir dalinsis įžvalgomis, patarimais įvairiais su e. komercija susijusiais aspektais, ekspo zonos salėje skaitys pranešimus.

Informacinių sistemų kūrėjai – įsprausti tarp dviejų girnų

„Technologijų poreikis auga, sistemos sudėtingėja, didėja ir dėmesys kuriamų sistemų bei informacijos saugumui. Šiame kontekste klientų asmens duomenys tampa itin svarbūs“, – sako vienas ekspo zonos dalyvių Aleksandras Čirgelis, el. parduotuves kuriančios bendrovės „Electronic Lab“ vadovas.

Pasak jo, kartais ir smulkiausia žmogiškoji klaida gali privesti iki duomenų nutekėjimo ir su tuo susijusios reputacijos krizės, lemsiančios įvaizdžio ir finansines pasekmes ir sistemų savininkams, ir jų kūrėjams bei vystytojams.

„Informacinių sistemų kūrėjai yra tarsi įsprausti tarp dviejų girnų. Iš vienos pusės – smarkiai išaugę vartotojų poreikiai ir užsakovų lūkesčiai, iš kitos – atsakomybės, kurias prisiima. Pastarajai daliai tikrai ne visada yra skiriama pakankamai dėmesio, bet neatsakingas požiūris į informacijos saugumą ir nepamatuota ar neteisingai įvertinta rizika gali turėti labai skaudžių pasekmių, todėl būtina itin atidžiai vertinti ne vien kuriamų sistemų funkcionalumą, o ir jų saugumą“, – pataria A. Čirgelis.

Norint eksportuoti vien išversti svetainės neužtenka

„Internetas lietuviškiems e. verslams vis plačiau atveria vartus į prekybą pasauliniu mastu. Visgi iššūkių čia nemažai ir apie juos kalbėti itin svarbu, – teigia Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas, – Europa nėra homogeniška, kiekviena šalis turi savo pirkimo specifiką ir niuansus, net „Google“ paieškos rezultatai skiriasi. Tad tikėtis, kad vos išvertus interneto svetainę į kitą kalbą pardavimai žaibiškai kils, yra nerealus scenarijus“.

Pasak A. P. Girčio, norint parduoti užsienyje, reikia perprasti naudojamas platformas, įrankius ir šis mokymasis turi būti itin greitas, nes ne klientai turi edukuotis ir taikytis prie e. parduotuvės, o e.parduotuvė turi būti ten, kur klientai perka

(Ne)pasidaryk pats

Pasidaryk pats“ filosofija e. komercijoje neveikia – įsitikinęs Artūras Dovydaitis, „Shopify“ sprendimus teikiančios bendrovės „BBOLD.online“ vadovas, kurį taip pat bus galima sutikti konferencijos ekspo zonoje. Pasak jo, dažniausia visų pradedančių e.verslininkų klaida yra manymas, kad viską galima pasidaryti savarankiškai, be profesionalų pagalbos.

„Dažnai bandant susikurti e.parduotuvę savarankiškai, paskęstama techniniuose darbuose, kai tenka ir pačiam kelti produktus, ir kurti tekstus, ir daryti šimtą kitų būtinų dalykų. Tai nėra blogai, tačiau tokie darbai sudegina neįtikėtinai daug laiko, kurį naudingiau būtų investuoti į vertės kūrimą – naujas idėjas, produktus, rinkodarą, verslo santykių mezgimą. Visada klientams rekomenduoju juodus darbus atiduoti kitiems: žinoma, tai kainuos, bet nauda, kurią gausite, grįš su kaupu – galėsite skirti daugiau laiko ten, kur galite sukurti didesnę vertę“, – sako A. Dovydaitis.

Video shopping jau tapo pasaulio e.gigantų prioritetu

„Pasauliniai tyrimai atskleidžia, kad peržiūrėję video produkto pristatymą internete pirkėjai yra beveik dukart labiau linkę pirkti nei tie, kurie video nežiūri. Ir šis faktas tik vienas iš daugelio, atspindinčių, kaip keičiasi prekyba internetu: negalėdami pačiupinėti ir apžiūrėti produkto pirkėjai tikisi kuo panašesnės patirties internetu ir ją sukurti padeda būtent video turinys“, – teigia vienas ekspo zonos dalyvių, Matas Oželis, video turinio agentūros „Video Lab“ vadovas.

Pasak jo, beveik prieš porą metų Kinijoje atsiradęs ir šiuo metu e.komercijos pasaulį užkariaujantis „video shopping“ tuoj taps realybe ir Lietuvoje: „Visi pasauliniai tyrimai rodo, kad video žiūrėjimas auga nežmoniškais tempais, žmonės kur kas lengviau priima sprendimą pirkti, jei produktą ar paslaugą mato video formatu. Dėl to e. komercijos verslai jau šiandien privalo turėti tai omenyje ir ieškoti sprendimų. Žinoma, gali atrodyti, kad sukurti produktinius video šimtams turimų prekių yra itin brangu, tačiau šiandien į video kūrimą turime žiūrėti kitaip ir ieškoti technologijomis paremtų protingų sprendimų, leidžiančių video turinį kurti greitai ir nesudėtingai. Video nebėra metinis projektas išlaidų ir laiko prasme, video tampa pagrindine e.verslų komunikacijos ir pardavimų priemone“, – sako M. Oželis.

Šios ir dar daug kitų e.komercijos rinkos entuziastams ir profesionalams aktualių temų bus aptartos vienoje didžiausių e.komercijos konferencijų „E-komercija’21“ metu. Konferencija vyks rugsėjo 23 d. „Litexpo“ parodų rūmuose. Daugiau informacijos rasti ir bilietus įsigyti galite čia.