Praėję 2021 metai daugeliui Lietuvos komunikacijos agentūrų atnešė augimą. Didžiausias tiesiogines pardavimo pajamas skaičiavo agentūra „Fabula Rud Pedersen Group“, didžiausias pardavimų pajamas ir grynąjį pelną – agentūra „Publicum“.

Darbų agentūroms daugėjo

„Augimą pirmiausia lėmė komanda – pritraukėme teisingų žmonių, nuo kūrybos ir meno vadovų iš reklamos agentūrų, išplėstos kūrybinių dizainerių komandos, iki sustiprintų skaitmeninės komunikacijos kompetencijų. Pernai taip pat prisijungėme prie tarptautinės strateginių komunikacijos konsultacijų įmonių grupės „Rud Pedersen Group“, su šiuo pokyčiu pradėjome ir per metus užauginome mums naują viešųjų reikalų praktiką“, – anksčiau, pristatant agentūros veiklos rezultatus, buvo komentavusi Raminta Rimkienė, agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ direktorė ir partnerė.

Raminta Rimkienė
Raminta Rimkienė
© Asmeninio albumo nuotr.

Ričardas Jarmalavičius, strateginės komunikacijos agentūros „Publicum“ valdybos pirmininkas, sako, kad agentūra „Publicum“ praėjusiais metais, kaip ir planavo, pasiekė rekordinius rezultatus.

„Kokybiškų komunikacijos paslaugų poreikis Lietuvoje augo ir toliau auga, todėl darbų daugėja visoms agentūroms, sugebančioms pelnyti verslo pasitikėjimą. Suprasti komunikaciją yra viena. Rašyti pranešimus dauguma jau moka. Tačiau daugiausiai laimi tos agentūros, kurios pirmiausiai supranta verslą, turi patirties ir kompetencijų siūlyti strateginius sprendimus, kurti realią pridėtinę vertę savo klientams, būti jiems partneriais, o ne įgyvendintojais. Būtent tai ir užtikrina „Publicum“ lyderystę rinkoje. Tai savo ruožtu lemia ir nuosekliai augančius finansinius rodiklius“, – kalbėjo jis.

Komunikacijos agentūros 2021 metais skaičiavo augimą: žvelgiant į ateitį – optimizmo mažiau
© DELFI / Andrius Ufartas

Agentūra „Idea Prima“ pristatydama rezultatus skelbė, kad 2021 metais sparčiausiai augo agentūros tiesioginės pajamos iš strateginių ir taktinių konsultacijų, vizualinės kūrybos paslaugų – video ir dizaino sprendimų, taip pat komunikacijos skaitmeniniuose kanaluose paslaugų. Nuosekliai didėjo ir ryšių su žiniasklaida pajamos. Pavyko stabilizuoti ir renginių organizavimo paslaugų pardavimus, nepaisant dėl COVID-19 pandemijos įvestų ribojimų šiai veiklai.

Paulius Tamulionis
Paulius Tamulionis
© DELFI / Karolina Pansevič

„Integrity PR“ vadovė Daiva Lialytė teigė, kad gerus 2021 metų rezultatus esamų klientų komunikacijos paslaugų portfelio augimas: „Ir, aišku, pačios agentūros branda: mes jau 22 metai rinkoje, turime suformavę penkias stiprias vidines komandas, kurioms vadovauja patyrę ilgamečiai „Integrity“ specialistai“.

Daiva Lialytė
Daiva Lialytė
© DELFI / Domantas Pipas

Agentūros „PR Service“ vadovė Romualda Stonkutė, kalbėdama apie praėjusių metų iššūkius, pasakojo, kad sunkiausia buvo įgusti ir klientus išmokyti derinti hibridinį komunikacijos būdą, kuomet derinami skirtingi komunikacijos būdai, bet išsaugoma vieninga vertybinė komunikacijos linija: „Naujas atradimas praėjusiais metais – būtinybė turėti aiškią vertybinę liniją, kuri nulemia visą komunikacijos strategiją. Vertybiškai orientuota komunikacija yra toji ašis, aplink kurią orientuojama ir lyderių, ir korporatyvinė, ir socialinės atsakomybės komunikacijos linijos“.

Ruošiasi sunkesniems metams

Į ateitį agentūros žiūri nebe taip optimistiškai.

„Dabar nuotaikos jau tamsėja: mažėja konkursų, kai kurie esami klientai persvarsto komunikacijos biudžetus. Negalime ignoruoti ir politekonominės situacijos: pragaištingo karo Ukrainoje, sparčios infliacijos, augančio globalaus įvairių resursų trūkumo, kuris paveiks ir Lietuvoje esančius verslus. Šie metai tikrai nusimato sunkesni. Tačiau krizes per savo veiklos du dešimtmečius išgyvenom jau ne vieną kartą, tikiuosi, jog susidorosime ir šįkart“, – sakė D. Lialytė.

R. Jarmalavičiaus nuomone, artėja didelių iššūkių metas visam verslui: „Tačiau patirtis liudija, kad net ir tuomet kokybiškų strateginės komunikacijos paslaugų poreikis tik didėja. Nes vieni verslai sieks išsaugoti lyderystę savo sektoriuose, kiti naudosis situacija ją užimti“.

Jis teigia, kad „Publicum“ komanda planuoja tolimesnį augimą, tradiciškai aukštesnį nei rinkos vidurkis: „Augs ir visa rinka, tegul ir ne taip aktyviai, kaip praėjusiais metais. Didžiosios agentūros augs mažiau, matysime keletą „butikinių“ agentūrų šoktelėjimų į viršų, tačiau, deja, bus ir skausmingų kolegų rezultatų“.


Agentūra „Maniakai“ savo duomenų kol kas nepateikė.

M360