„Mums prekės ženklo atnaujinimas nėra tik graži stiliaus knyga. Puikiai suvokiame, kad prekės ženklas turi derėti su įmonės vertybėmis, jos tikslais ir veiklos vizija. Patikimumas, stabilumas, tęstinumas, nuolatinis tobulėjimas — tai yra vertybės, kurias simbolizuoja atnaujintas „Saldos“ prekės ženklas. Neatsisakėme buvusios spalvų bazės — taip rodome tęstinumą. Tiesios raidės simbolizuoja mūsų stabilumą ir patikimumą. Būtent patikimumas yra esminė mūsų veiklos kryptis: gaminame patikimus produktus, o savo įsipareigojimus klientams, partneriams ir vienas kitam vykdome laiku ir kokybiškai“, — pranešime žiniasklaidai apie pokytį pasakoja įmonės vykdantysis direktorius Aidas Šetikas.

Paskutinį kartą „Saldos“ prekės ženklas buvo atnaujintas 2006 metais. Per šį 13 metų laikotarpį įvyko gausybė pokyčių tiek „Saldos“ veikloje, tiek visame pasaulyje, todėl naujasis prekės ženklas ne tik stiprins „Saldos“ vardą, bet ir rodys kaitą.

„Saldos“ prekės ženklą atnaujino viena žymiausių Lietuvos pakuotės dizaino ir ženklodaros bendrovių „Étiquette“. Jos partneris, dizaino strategas Edvardas Kavarskas sako: „Džiugu, kad Lietuvos pramonės įmonės tampa vis svarbesnės pasauliniame kontekste. Su pasiektais tikslais ateina ir suvokimas, kad A lygoje svarbus ne tik produktas, bet ir tai, kaip jis atrodo“. Esminių skirtumų tarp prekės ženklo kūrimo ar atnaujinimo pramonės ar paslaugų sektorių įmonėms, anot E. Kavarsko, nėra — čia galioja tos pačios dizaino taisyklės. „Svarbiausia suprasti, kad dizainas yra ne priežastis, o pasekmė. Dizainas yra strateginis įrankis, kurio pagalba aplinkiniams — klientams ir verslo partneriams — galima pranešti apie įmonės pokyčius ar naujus, dar ambicingesnius tikslus“, — pabrėžia E. Kavarskas.

Kalbėdamas apie pagrindines pramonės įmonių prekės ženklų tendencijas pasaulyje, E. Kavarskas pabrėžia, kad pagrindinis dizaino iššūkis, kurį pastarąjį dešimtmetį sprendė pasaulinės įmonės — logotipų pritaikymas naujai, ypač mažų gabaritų skaitmeninei erdvei. Su išmaniųjų telefonų ir socialinių tinklų įsigalėjimu iškilo problema, kad dažnas logotipas nepritaikytas atvaizdavimui mobilaus telefono ekrane ar socialinio tinklo profilyje: arba linijos per plonos, arba detalės per smulkios ir susilieja, arba logotipas tiesiog nepakankamai matomas. Dėl to atsinaujino tokie gigantai kaip „Philips“, „Ericsson“ ir net daugiau nei šimtmetį beveik nesikeitęs „DuPont“ logotipas.

„Žinoma, per dešimtmetį keitėsi ir žmonių požiūris į dizainą. Jei XX a. galime vadinti reklamos amžiumi, tai XXI a. iškilo dizainas. Pakanka apsidairyti aplinkui: jei anksčiau dizainu ir logotipais labiau rūpinosi įmonės, kurios dažniau savo produktus parduodavo galutiniam pirkėjui, tai dabar įmonės, gaminančios pramoninius įrenginius verslui, rūpinasi ir jų išvaizda“, — sako E. Kavarskas.

Lietuvos pramonės įmonės paprastai būna mažai matomos šalies viešojoje erdvėje, jos vis laikosi nuostatos „už mus kalba mūsų darbai“. Visgi, kaip sako „Saldos“ vykdantysis direktorius, lietuviškoms įmonėms metas išeiti iš provincijos įmonių statuso, nes visame pasaulyje jos yra vertinamos už savo kokybę, lankstumą, požiūrį į darbą. „Štai „Saldos“ gaminamą vėdinimo įrangą naudoja Prancūzijos ir Čilės oro uostai, lėktuvų gamykla Didžiojoje Britanijoje, ekspozicijų centras Kazachstane, prekybos centras Airijoje, prabangus automobilių salonas Švedijoje, gausybė kitų verslo ir privačių objektų. Per 28 veiklos metus „Salda“ išaugo iki daugiau nei 400 darbuotojų komandos, už sėkmingą savo darbą yra įvertinta gausybe apdovanojimų. Tad tikrai nebesame maža provincijos įmonė, galime drąsiai žengti ne tik į naują gamybos tobulinimo etapą, bet ir stiprindami savo prekės ženklą. Kuris ilguoju laikotarpiu, tikiu, duos vertingą grąžą“, — sako Šiaulių įmonės vadovas A. Šetikas.