Reklaminė kampanija, sukurta ne reklamos specialistų, o pačių vartotojų. Tokiam eksperimentui pasiryžo Kėdainių savivaldybė, keturios dienoms atidariusi reklamos agentūrą „Fantastika“. Savanoriškai susibūrusių aktyvių miestiečių komanda per kelias dienas pasirengusi išspręsti pagrindinį uždavinį – kaip paskatinti kėdainiečius rūšiuoti atliekas. Jų darbą kuruos kūrybinė agentūra „Autoriai“, sakantys, kad kampanija gali būti pirmoji Lietuvoje, kurios autoriai bus pati tikslinė auditorija.

Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio Kėdainių rajono savivaldybės Mikalojaus Daukšos viešojoje bibliotekoje veiksiančioje agentūroje virs kūrybinės audros, ne mažesnės nei realiose pasaulio reklamos agentūrose.

10 įvairių sričių ir socialinių grupių kėdainiečių (moksleivių, užsienio kalbų mokytojų, senjorų), kurie atsiliepė į atvirą kvietimą tapti agentūros nariais, patirs visus reklamos kūrimo etapus – nuo susipažinimo su reklamos principais, minčių lietaus („brainstorming“) sesijų iki kūrybinių idėjų fiksavimo, pristatymo komisijai ir įgyvendinimo. Ką tik susikūrusios reklamos agentūros darbą kuruos idėjos autoriai – kūrybinė agentūra „Autoriai“, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Tikisi, kad žmonės patys prisidės prie pokyčių

Pasak Jorūnės Liutkienės, Kėdainių mero patarėjos ryšiams su visuomene, idėja reklaminei kampanijai apie atliekų rūšiavimą brendo jau seniai, tačiau buvo ieškoma patrauklių priemonių, kaip įtraukti kėdainiečius į kūrybos procesą, kad patys žmonės įneštų pokyčių savo mieste.

„Rūpindamiesi atliekų tvarkymu mieste ir rajone ėmėmės įvairių priemonių: pakeitėme atliekų vežėjus, prie daugiabučių pastatėme, o individualių namų savininkams išdalijome naujus patogius rūšiavimo konteinerius, įrengtos jų stovėjimo vietos. Stengiamės pritaikyti ir drausminimo priemones, reikalauti aptarnavimo atsakomybės iš paslaugų teikėjų. Bet kad ir ką bedarytume, matome, kad įsisenėjusias problemas – atsainų žmonių požiūrį į rūšiavimą, netvarką prie konteinerių ir pan. – galime išspręsti tik su pačių miestiečių pagalba, ugdant supratimą apie aplinkosaugą“, – teigia J. Liutkienė.

Pasak mero patarėjos, žmonėms vertėtų suprasti, kad mokestis už atliekų surinkimą ir tvarkymą neatleidžia nuo atsakomybės rūšiuoti atliekas savo namuose ir kieme: „Viskas prasideda nuo kiekvieno miestiečio pokyčio. Tad ryžomės šiam projektui, kad žmonės patys sukurtų žinutę, kuri juos įkvėptų keistis.“

Prie iniciatyvos prisijungė ir privatus verslas, kuris taip pat siekia būti pokyčių Kėdainiuose dalimi. „Matome prasmę prisidėti prie unikalių ir pozityviai miesto požiūrį keičiančių iniciatyvų. Mus supanti aplinka ir gyvenimas prasideda nuo kiekvieno asmeninio indėlio, tad labai šaunu, kad problemas Kėdainiuose spręs pati bendruomenė“, – sako Eglė Adomavičienė, AB „Nordic Sugar“ generalinė direktorė.

Pagelbės specialistai

Nuo pirmųjų žingsnių reklamos naujokams pagelbės tiek Lietuvoje, tiek tarptautinėje erdvėje daugelį įvertintų kampanijų įgyvendinusi kūrybinės agentūros „Autoriai“ komanda.

Pasak Giedrės Onos Šileikytės, „Autoriai“ strategės, reklamos agentūros „Fantastika“ sukurta kampanija gali būti pirmoji Lietuvoje, kurios autoriai bus pati tikslinė auditorija.

„Mus domina eksperimentai, nemėgstame vaikščioti pramintais saugiais takais. Tad ir ši kampanija – įdomus kūrybinis eksperimentas tiek mums, tiek bendruomenei. Šis abipusis augimas ir įsitraukimas – tai labai svarbus momentas. Šiam projektui sukūrėme specialią metodiką, kuri galbūt ateityje galės būti pritaikoma ieškantiems sprendimų labai specifinėms auditorijoms, apie kurias dirbant čia, Vilniaus „burbule“, dažnai neturime jokio supratimo. O formaliųjų tyrimų duomenys retai kada padeda“, – sako G. O. Šileikytė.

„Autorių“ komanda į Kėdainius persikelia su visa kūrybine komanda – nuo operatorių, fotografų iki iliustratorių ir grafikos dizainerių, kad viskas primintų realią kūrybinės agentūros virtuvę.

M360