Pasitikėjimas, atsakomybė ir atvirumas naujovėms – šios vertybės yra tiekėjų ir prekybos tinklų partnerystės pamatas. Pasitikėdami vieni kitais partneriai gali laisvai dalytis drąsiomis inovacijų idėjomis, diskutuoti apie bendrus tvaraus verslo sprendimus ir siekti geriausių rezultatų. O praėjusių metų rezultatus penktadienį Vilniuje nušvietė „Populiariausia prekė 2017“ rinkimai, kuriuos devintą kartą organizavo Lietuvos prekybos įmonių asociacija (LPĮA). Kasmetinio renginio organizatoriai įtvirtino tradiciją – trečius metus iš eilės paskelbė ir apdovanojo „Metų tiekėjus“.

„Šiuolaikinė rinka yra kaip niekada dinamiška ir kintanti. Todėl atviras prekybininkų ir gamintojų, tiekėjų dialogas, pasitikėjimu grįsti santykiai bei tarpusavio supratimas leidžia vienodai interpretuoti verslo aplinkos pokyčius, padeda susitarti dėl bendros krypties ir tikslų. Kiekviena pažangi įmonė savo viduje dažnai ieško sprendimų, kaip susieti atskirus verslo procesus ir išgauti sinergijos efektą. Partnerystė tarp tiekėjų ir pardavėjų įgalina verslą siekti sinergijos efekto kur kas didesniu mastu, perteikiant vieni kitiems savo patirtį, gerąsias praktikas ir sumanymus“, – teigia LPĮA vadovas Laurynas Vilimas.

Tiekėjų ir gamintojų veiklą šiemet vertino LPĮA ir trijų didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų („Maxima“, „Rimi“, „Iki“) atstovai. Aktyvias iniciatyvas plėtojančios ir maksimalių rezultatų kasmet siekiančios tiekėjų įmonės buvo nominuotos šešiose kategorijose:

– Už ilgalaikį sėkmingą bendradarbiavimą, ieškant sėkmingiausių sprendimų visos kategorijos rezultatams, „Patikimiausiu 2017 metų partneriu“ buvo išrinkta bendrovė „Švyturys-Utenos alus“.

– Už lietuviškų tradicijų puoselėjimą, autentiškų produktų kūrimą, įsipareigojimą kepti duoną iš Lietuvoje išaugintų grūdų „2017 metų lietuviškiausias“ titulas atiteko bendrovei „Vilniaus duona“. Kad pasiektų savo tikslą, bendrovė su Lietuvos ūkininkais ir miltų gamintojais pasirašė memorandumą.

– Už glaudų bendradarbiavimą gerinant prekių tiekimo kokybę „Pažangiausiu tiekimo grandinės partneriu“ buvo išrinkta bendrovė „Eugesta“, nuolat gerinanti prekybos tinklų aptarnavimo lygį ir savo partneriams sugebanti patarti, kaip galima sėkmingai spręsti aptarnavimo sistemos problemas.

– Už inovacijas duonos kategorijoje – duoną su daržovėmis apdovanojimas „2017 metų inovacija“ atiteko bendrovei „Fazer Lietuva“. Duonos gamintojos pasiūlyta naujovė sudomino prekybos tinklų pirkėjus ir atkreipė jų dėmesį į sveikos mitybos principus.

„2017 metų socialiai atsakingas“ tiekėjas buvo įvertintas paramą bendruomenėms, sveikos gyvensenos skatinimą ir už tvarius gamybos procesus, kurie saugo gamtą. Apdovanojimas atiteko bendrovei „Vilniaus duona“.

– Už rinkos dalies šuolį mineralinio vandens kategorijoje tiekėjo „2017 metų šuolis“ apdovanojimas skirtas bendrovei „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko“, kuri šioje kategorijoje triumfavo ir pernai.

„Apdovanojimai įrodo, kad partneriai vertina ne vien tiesioginę tiekėjų veiklą, susijusią su tiekimo grandimi ir kokybiškais produktais. Daug dėmesio skiriama bendrai verslo filosofijai, taip pat įmonių sprendimams: diegti pažangias verslo valdymo ir vadybos sistemas, gerinti veiklos tvarumą, tausoti išteklius ir saugoti aplinką“, – pažymi LPĮA vadovas L. Vilimas.

LPĮA vienija aštuoniolika šalyje registruotų lietuviško ir užsienio kapitalo mažmeninės prekybos įmonių. Asociacijos narių bendra metinė prekybos apyvarta siekia 3 mlrd. eurų. (tai sudaro beveik 10 proc. Lietuvos BVP), o bendras atstovaujamose įmonėse dirbančių darbuotojų skaičius siekia 30 tūkstančių. Lietuvos prekybos sektorius yra didžiausias darbdavys ir mokesčių mokėtojas.

M360