Tikimės, kad prekių ženklai bus autentiški kaip žmonės. Tačiau nieko autentiškiau nėra, nei patys žmonės. Darbdavio įvaizdį galima formuoti reklaminėmis kampanijomis, bet joks lauko reklamos stendas ar TV klipas neprilygs tokiam pasitikėjimo lygiui, kurį turi darbuotojo atsiliepimas. Tik kad sunku tuos darbuotojus prakalbinti.

Kolegų paskatinimas tapti ambasadoriais gali būti padrikas procesas, arba sustyguota sistema. Pastarąją sukurti galima bet kokioje įmonėje, bet sunkiausia, kai ji yra didelė. Todėl išskaidžiau darbuotojų grupes į kelias kategorijas ir pateikiu sistemą, kuria vadovautis bus paprasčiau, nei skatinti kiekvieną parašyti LinkedIn’e ar Facebook’e atskirai

TOP lygio atstovai

Visose įmonėse būna žmonės, kuriuos būtinai norite matyti kalbančius viešai. Vadovybė, aukščiausio lygio specialistai, komandų vadovai. Jų darbo valanda per daug vertinga, kad jie mokytųsi kurti turinį. Gali būti, kad jie to daryti nei moka, nei nori. Arba nori, bet nemoka. Bet jei komunikatorium negimei, įrašą parengti tau užtruks (kai kuriems ir visą dieną).

Efektyviausia bus pasitelkti samdomą pagalbą kuriant turinį už juos ar su jais kartu. Galite turėt žmogų viduje, galite agentūrą, bet bus visiems geriau ir efektyviau, jei tie žmonės pasisakys, apie ką norėtų kalbėti, o profesionalai padės jiems suguldyti žodžius ir vaizdus. Liks tik juos pasipostinti.

Ambasadoriai

Visiems po kūrybininką nepasamdysi, tačiau įmonėje gali būti ir daugiau norinčių komunikuoti. Todėl tuos, kas nori, jungiame į ambasadorių programą (identifikuoti ir padrąsinti norinčiuosius irgi savotiškas menas, bet tam gerai suveikia mokymų/vidinių diskusijų/apklausos miksas). Šioje ambasadorių programoje visi kurs įrašus patys, o jums reiks programą palaikyti.

Geriausiai veiks, jei ryšitės šiai žmonių grupei kartais pakviesti specialistus papasakoti apie tekstų rašymą, fotografavimą, žinutės formavimą, galbūt pritaikyt ir kokią motyvacinę programą. Mes pastebėjom, kad sėkmingai veikia organizuoti įmonėms „būrelius“, kur reguliariais intervalais ateiname, papasakojame šį tą naujo, įkvepiame, visi pasidalina, kaip sekėsi kurti turinį, padiskutuojame, ką tobulinsime, ir išsikeliame tikslus kitam susitikimui. Įsivaizduokime, kad ambasadorių programa yra ne abonementų išdalinimas į sporto klubą, o visų užregistravimas grupinėms treniruotėms, kur jums lieka tik pasirūpinti treneriais, o ne kiekvienu individualiai.

Visi kolegos

Didžioji dauguma, ir čia gali būti iki 98% kolegų (priklausomai nuo įmonės dydžio), turbūt nenorės įsipareigoti būti ambasadoriais, bet mielai kartas nuo karto pasidalintų savo patirtimis. Jei nepaskatinsite jų ir nepadėsite, jie turbūt nieko ir nedarys.

Čia rekomenduočiau dažniau dalintis įmonės įvykiais su visu kolektyvu. Pateikti miksą ir paruoštų dalinimuisi citatų ar pastraipų, ir informacijos, kurią apsidoroti galėtų patys. Labai pravers, jei duosite ir vizualų (pritaikytų skirtingiems turinio formatams, pvz. Instagram Story), kurie gali akomponuoti įrašams. Bet svarbiausia – šitų žinučių kolektyvui pabaigoje pasakykit „jei šitos naujienos jus irgi džiugina, drąsiai dalinkitės tuo savo soc. tinkluose“. Ne visi žino, kuo jiems galima dalintis, ir ne visi išvis pagalvoja apie dalijimąsi su kitais.

Tai – idealus scenarijus. Dirbom ir su keliolika tūkstančių darbuotojų turinčiomis organizacijomis, tačiau kol kas nei viena neturėjo visų trijų ambasadorystės formų. Nuo kažko pradėti reikia, o šis planas ir turėtų padėti tai padaryti.

M360
Caption
Venudu